Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Amsterdam sloterdijk  (gelezen 1000 keer)

Joopiejj

• Jr. Member
  • **
Amsterdam sloterdijk
« Gepost op: 11 januari 2016, 10:38 »
Hey mensen,
Ik heb een aantal vraagjes over seinbeelden en hoe deze te configureren, Als je me zou kunnen helpen zou ik dat op prijs stellen  :D Gaat over uitrijden -> sloterdijk richting centraal krijgt elke trein geel + 8 knipper. Terwijl het volgende sein groen is en pas erna 80 hoeft worden gereden. Ik weet niet helemaal hoe dit in elkaar zit..

rommy136

• Jr. Member
  • **
Re: Amsterdam sloterdijk
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2016, 11:32 »
Beste,

Ik denk dat dit ermee te maken heeft dat op het moment dat het sein dat geel acht knipper toont gepasseerd wordt, het volgende sein nog op geel staat en dat vervolgens na passage van dit sein het volgende sein van geel naar groen gaat.
Of bedoel je groen knipper acht?

Mvg Rommy

Joopiejj

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2016, 17:56 »
https://www.youtube.com/watch?v=CBzYqO9Ph0s
Zie seinbeeld 35:56
Daarna groen , geen snelheids beperking (gebeurt erna dmv borden)

PatrickM

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2016, 18:27 »
Ik denk dat rommy136 wel eens gelijk kan hebben, luister maar mee naar de ATB geluiden. Vlak na sein passage hoor je 'ping' welke waarschijnlijk de 8 inzet. Een paar seconden later hoor je weer 'ping' welke de ATB snelheid weer 'vrijgeeft' naar de baanvaksnelheid. Weer even later bij de snelheidsverlaging valt de snelheid weer terug naar 80.

Joopiejj

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 11 januari 2016, 18:35 »
Dat zou kunnen maar het is echt bij bijna elk filmpje van vertrek geel knipper 8. Lijkt mij dan vooringestelde geel 8 knipper

rommy136

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 11 januari 2016, 19:51 »
Dit heeft dan te maken met een niet goed ingestelde ARI Trigger bij ProRail. Normaal gaat ARI na passage van het laatste groene seinbeeld een nieuwe rijweg aanbieden zodat wanneer het volgende sein al groen is voordat de trein er is. Dit gebeurd dus ook bij een Groen-Geel-Rood opvolging. Echter wanneer ergens versnelde seinopvolging wordt toegepast, is er geen Groen-Geel-Rood opvolging meer maar een geel (8) - Geel - Rood opvolging. Zodra de ontwerpers de ARI trigger achter het geel (8) sein neerleggen, blijven machinisten vertrekken op geel (8).

ARI = Automatische rijweg insteller. Deze zet automatisch volgens een planregel de wissels goed en geeft daarbij het juiste seinbeeld.

Joopiejj

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2016, 22:01 »
En hoe kan ik dit het beste verwerken in mijn route?  ;D ;D ;D ;D

rommy136

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2016, 08:19 »
Ehm dit kan, maar dan moet je er dus voor zorgen dat het sein na de geel acht knipper geel uitstraalt, en het sein daarachter rood. Dus dat de rijweg nog niet verder ingesteld kan worden dan na dit sein, bijvoorbeeld door een kruisende verbinding.

Mvg Rommy

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2016, 13:51 »
De opvolging van Geel knipper 8 -> Groen was toen de "discussie" (op met name het oude forum) hierover gaande was nooit genoemd.
En eerlijk gezegd denk ik dat de rijweg inderdaad structureel pas na passage van het uitrijsein van Sloterdijk ingesteld wordt.

De seinen worden 6 seinen vooruit "veilig" gezet indien mogelijk. Deze discussie brengt me wel op het idee om een instelling te maken zodat niet te ver vooruit "veilig"gezet wordt. Dan zou een dergelijke situatie zonder mogelijke andere problemen moeiteloos nagebootst moeten kunnen worden.

Je zou ook kunnen proberen om het StopGo blokje uit het tramlichten project toe te passen.
Alleen moet je dan wel heel opletten of je geen ongewenste bij-effecten krijgt.
Dat blokje leg je dan net achter de link van het geel knipper 8 sein. Hiermee simuleer je dat bij passage van het StopGo blokje pas de seinen vanaf daar worden ingesteld.
Let op: als het niet (lekker) werkt bied ik daar geen ondersteuning voor, omdat dit blokje eigenlijk voor gebruik icm tramlichten bedoeld is.

Teddybeer_TSL

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 13 januari 2016, 11:18 »
Er is wel een Optie, echter moet je dan wel 1 sein onder de grond werken:

->---------------\
                        \
->----C-|-B-|-----\-|----------A-|-|--->
          C0   B0      B1             A0 A1

Sein A is een B00/B01 (bij b01 leg je de 0 link en link1 achter elkaar)

Sein B is een losCB01  (link 1 achter de wissel, en 0 bij het sein)

Sein c is een losCB00 (link 0 leg je voor de link 0 van sein B)

dan geef je de volgende code bij sein B in het rechter vakje: #1VK#
dit zorgt ervoor dat als het sein A groen geeft, dat sein B Geel8 geeft (niet knipperent)

dan geef je bij sein C de volgende code in het rechter vakje: #0KL#0BB#0DD#
deze code is als volgt: #0KL :deze sein C geeft dan knipper 8 als sein B geel8 uitstraalt
                                 #0BB :deze sein C geeft rood als sein B ook rood geeft
                                 #0DD:deze sein C geeft geel als sein B ook geel geeft (als bv sein A op rood zou staan)

vervolgens stop je sein B onder de grond op exact de zelfde locatie als sein C, dan zie je in de 2d map maar 1 sein ipv 2

Dit kun je doen als tijdelijke optie totdat TjoeTjoe een andere instelbare oplossing heeft

Mvg
Mike
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2016, 11:24 door Teddybeer_TSL »