Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Rails project  (gelezen 15791 keer)

kippenlijn

• Full Member
Re: Rails project
« Reactie #160 Gepost op: 16 juni 2020, 14:50 »
Ja dat zou goed kunnen, een andere verklaring kan ik ook zo gauw niet bedenken.
Maar als het om deze reden gaat waarom dan geen ontsporingsrails?, mocht een trein ontsporen lijkt mij dat veiliger omdat ze dichter naar de rails zitten. ;)

......., in het vorige sporen pakket kreeg je dit bij buffers na selecteren maar niet meer in het V2 pakket zit.
Je raad al waar ik heen wil, is zoiets als loft te realiseren en t.z.t. in een update te stoppen?

Dit bedoelde ik bij Eindpunt Oosterspoorbaan waar een vergelijkbaar geleidespoor zit.
Vandaar mijn vraag ......., ofwel 2 vliegen in een klap met zo'n loft. (al zitten ze vastgebout  op de bielzen, maar dat terzijde)
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2020, 14:56 door kippenlijn »

rommy136

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #161 Gepost op: 16 juni 2020, 18:37 »
Mijn idee gaat uit naar de opkomend viaduct die het spoor kruist. Drie sporen gaan onder het viaduct waarvan het middenspoor géén geleiderails heeft. De buitenste twee sporen hebben een geleidespoor, ik denk dat dit zo is uitgevoerd vanwege de pijlers van het viaduct.
Bij een ontsporing zal de trein niet ver van het spoor afwijken en zich niet in de pijler boren.

Dat denk ik inderdaad ook ja, dat ze er daarvoor liggen.

Mvg Rommy

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #162 Gepost op: 16 juni 2020, 19:06 »
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

mottom21

• Newbie
  • *
« Reactie #163 Gepost op: 30 juni 2020, 20:52 »
Net als iedereen, denk ik ook dat wat op het knipsel te zien is voor ontsporingsgeleiding is.
Wellicht is het een ander type dan een gewone spoorstaaf omdat de richlijn hierin is veranderd.

twee gewone spoorstaven in het midden van het spoor wordt ook toe gepast als een zogenoemd Railframe. Dit zorgt voor een versterking van het spoor wanneer het van een kunstwerk over gaat naar een grondlichaam en andersom. Het voorkomt dus, of verkleind, een hobbel in het spoor. Dit is minimaal 6 meter lang.

De dubbele spoorstaven bij het stootjuk, zoals op de foto van het eindpunt Oosterspoorbaan, is volgens mij ook voor versteviging. Het gehele stuk dat op de lichtere dwarsliggers ligt breekt namelijk, wanneer een trein door het stootjuk heen rijdt, af en boort zich dan in de grond zodat de trein tot stilstand komt. Dit stuk moet daarom extra stevig zijn om de krachten op te kunnen vangen.