Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Rails project  (gelezen 13213 keer)

X_shooter1

• Administrator
  • Full Member
Re: Rails project
« Reactie #130 Gepost op: 26 maart 2020, 21:13 »
De gedachte was, aangezien daar geen rail boven ligt kan er ook geen roest vanaf springen.

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #131 Gepost op: 27 maart 2020, 09:43 »
Juist ja dat vermoeden had ik al. ;)
Alleen passen de dijken van UKTS niet echt meer bij de bedding textures. (zie onder het knipsel met de 2 beschikbare opties)
Nu weet ik ff niet of Coha dijken een meer passende kleur hebben, maar fraai is het bovengenoemde iig niet. ???

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #132 Gepost op: 28 maart 2020, 10:55 »
Nog maar even tussendoor een vraag van bijv. wist je dat .... ;)
Nu zitten er 4 Tunnel sporen bij (waar niets mis mee is) wat alleen voor het tunnel geluid bedoeld is naar ik aanneem.
Maar in principe zijn die overbodig "met gebruik van de meegeleverde trackrules".
Je kunt daarmee het tunnel en/of brug geluid selecteren in de lijst bij het leggen van de sporen waarbij je dat wilt hebben.

Kortom wist je dat of heb je deze tunnel sporen met een heel andere bedoeling in het pakket gedaan?
Zie knipsel:
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2020, 11:01 door kippenlijn »

X_shooter1

• Administrator
  • Full Member
« Reactie #133 Gepost op: 28 maart 2020, 15:29 »
Deze "Tunnel" sporen zijn intern specifiek aangeduid aan de game als zodanig (schijnt apart te moeten), hebben een preselectie op het tunnel geluid en hebben in tegenstelling tot de normale varianten geen seizoenstextures.

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #134 Gepost op: 28 maart 2020, 16:04 »
Aha, dat is ook duidelijk en over nagedacht. :).
Dacht even dat het puur voor de tunnel sound was maar de textures van oa. de seizoenen is er ook op gebaseerd.
Ofwel als je bijv. in de herfst rijd heb je in de tunnel geen blad op het spoor.

Nou dat was het wel zo'n beetje wat wetenswaardigheden betreft, wat mij betreft is de V2 goedgekeurd door Prorail. ;D
Mocht ik nog wat tegenkomen c.q. willen weten dan hoor je het wel zolang V2 nog niet officieel is.

rommy136

• Jr. Member
  • **
« Reactie #135 Gepost op: 28 maart 2020, 22:32 »
Ik heb ff gekeken maar het ziet er fantastisch uit.

rommy136

• Jr. Member
  • **
« Reactie #136 Gepost op: 28 maart 2020, 22:35 »
Had nog wel twee kleine dingetjes.
- Bij zeer kort spoor verspringen de lassen helaas.
- Bij hout vervuild zit er een verschil in kleur bij wissels v.s normaal spoor wat er bij betonnen dwarsliggers nauwelijks is. Weet niet of het hoort, maar misschien een aandachtspuntje.

Maar het blijft er fantastisch uitzien en ik overweeg mijn spoor te vervangen.

Mvg Rommy

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #137 Gepost op: 28 maart 2020, 23:15 »

En wat gebeurd er na een TS herstart, of is wat het plaatje ons laat zien al na een herstart?

Edit/
Nee, een herstart bied geen uitkomst.
Het komt er in het kort op neer (op een paar sporen na) als je een spoor korter dan 5 m legt je dat verschijnsel krijgt wat Rommy laat zien.
Mja leg je een spoor van meer dan 5 m en je plak daar bijv. 2 m bij aan dan krijg je dat verschijnsel niet meer.
Worden er soms, ik zeg maar, een soort van elementen of zo gebruikt van 5 m?
Ofwel zit je onder de 5 m dat je dit verschijnsel krijgt want je blijft dan onder een element lengte.
Trouwens bij Loft objecten (bijv hekwerken) heb ik zoiets dergelijk ook al eens meegemaakt.

Edit/
Op zich lijkt mij dat geen echt groot punt, maar toch ...., want sporen van bijv 3 m gebruik je niet, er past geeneens een loc op. ;D

« Laatst bewerkt op: 29 maart 2020, 00:05 door kippenlijn »

rommy136

• Jr. Member
  • **
« Reactie #138 Gepost op: 29 maart 2020, 07:40 »

En wat gebeurd er na een TS herstart, of is wat het plaatje ons laat zien al na een herstart?

Edit/
Nee, een herstart bied geen uitkomst.
Het komt er in het kort op neer (op een paar sporen na) als je een spoor korter dan 5 m legt je dat verschijnsel krijgt wat Rommy laat zien.
Mja leg je een spoor van meer dan 5 m en je plak daar bijv. 2 m bij aan dan krijg je dat verschijnsel niet meer.
Worden er soms, ik zeg maar, een soort van elementen of zo gebruikt van 5 m?
Ofwel zit je onder de 5 m dat je dit verschijnsel krijgt want je blijft dan onder een element lengte.
Trouwens bij Loft objecten (bijv hekwerken) heb ik zoiets dergelijk ook al eens meegemaakt.

Edit/
Op zich lijkt mij dat geen echt groot punt, maar toch ...., want sporen van bijv 3 m gebruik je niet, er past geeneens een loc op. ;D

Hoi,

Ik ben het wel met je eens, in principe wordt een spoor van 5 meter bijna nooit gelegd. De enigste korte spoortjes die ik nog wel eens leg zijn de paar meter roestige rails onder de stootjukken, gezien daar immers nooit een trein kan komen. Maar die zijn wel gekoppeld aan ander spoor, dus ik ben het wel met je eens, in de praktijk zul je er weinig tot niet mee te maken krijgen.

Mvg Rommy

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #139 Gepost op: 29 maart 2020, 07:48 »
Voor de duidelijkheid, hou je die paar meter dan los van bijv. een rangeerspoor?
Maak je dat vast aan het rangeerspoor dan krijg je dat verschijnsel niet zoals gezegd.

Edit/
Bedenk net dat Coha naar mijn weten toch geen spoor heeft met roestige rails, of wel ....?
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2020, 09:04 door kippenlijn »