Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Rails project  (gelezen 13209 keer)

kippenlijn

• Full Member
Re: Rails project
« Reactie #120 Gepost op: 09 januari 2020, 10:20 »
Ja een nieuwe trackrule kan ook, het is jou pakket dus moet het maken zoals jij denkt dat het goed is. ;)
Maar hiermee bedoel je dus een geheel nieuwe trackrule naast de bestaande die intact blijft en mee verpakt word als het eenmaal een feit is?

X_shooter1

• Administrator
  • Full Member
« Reactie #121 Gepost op: 23 maart 2020, 18:27 »
Wederom heel wat stof om weg te poetsen van dit topic, maar inmiddels heb ik de nieuwe V2 klaar om te testen.

Nieuw is dat deze update afgesplitst is qua asset map. Alles staat dus los van V1 en zou gelijktijdig gebruikt moeten kunnen worden, echter zullen enkele namen overeenkomen, dus even V1 onzichtbaar zetten (zie handleiding). Ook de aangepaste trackrule staat los van de oude en heeft een nieuwe naam, dus geen problemen met bestaande routes. Ook is het door het afsplitsen niet meer belangrijk dat routes klaargemaakt worden voor de update, nieuwe rails verschijnen pas als de routebouwer het spoor vervangt, niet als de user de ene of de andere versie installeert.

Bij deze dus de vraag of iedere routebouwer die het pakket wil testen mij wil benaderen via PM.

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #122 Gepost op: 24 maart 2020, 07:58 »
Alles staat dus los van V1 en zou gelijktijdig gebruikt moeten kunnen worden, echter zullen enkele namen overeenkomen, dus even V1 onzichtbaar zetten (zie handleiding).

Even een algemene vraag; er staat "zie handleiding" om V1 uit te schakelen, alleen zit er voor ons testers vooralsnog geen handleiding bij.
Maar je bedoelt met uitschakelen zeker dit?  (zie pijl knipsel)
Zo ja dan blijf je de sporen van V! zien zij het via de trackrules, en dat zijn ze voor mij althans uit het wisselstellers pakket.
Mijn vraag om te weten of ik alle sporen zie: hoeveel sporen zouden wij in de lijst moeten zien staan? ;)

« Laatst bewerkt op: 24 maart 2020, 08:07 door kippenlijn »

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #123 Gepost op: 24 maart 2020, 10:38 »

Even een algemene vraag; er staat "zie handleiding" om V1 uit te schakelen, alleen zit er voor ons testers vooralsnog geen handleiding bij.

De handleiding vind je in de map Manuals\coha.nl van je TS20xx installatie

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #124 Gepost op: 24 maart 2020, 14:15 »
Ja, maar ik zie alleen de handleiding voor het V1.2 sporen pakket staan waar niet instaat hoe het V! pakket onzichtbaar te maken is. ;)

Edit/
Mijn vraag om te weten of ik alle sporen zie: hoeveel sporen zouden wij in de lijst moeten zien staan? ;)

Hier staan er 20 stuks, kan dat kloppen?

En voor later misschien ook wel handig voor ons bouwers als wij weten welke namen niet veranderd zijn i.v.m het eventueel sporen overzetten van bestaande routes naar deze versie.
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2020, 14:25 door kippenlijn »

X_shooter1

• Administrator
  • Full Member
« Reactie #125 Gepost op: 24 maart 2020, 19:31 »
20 sporen klopt inderdaad. En de handleiding zou in Manuals > Coha.nl moeten staan, als ik hem hier zelf installeer wel tenminste.

Feedback mag overigens gewoon hier ;)

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #126 Gepost op: 25 maart 2020, 14:03 »
Nou na de sporen in 't HvN te hebben omgezet naar het V2 pakket verbaasde mij de RAM in de goede zin van het woord.
Ofwel dat is goed aanvaardbaar gezien de RAM van het bestaande spoor. :P
Zie knipsel een bestaand spoor en twee 3D spoor te zien in taakbeheer:

Maar zo even een vraag waar best over nagedacht zal zijn omdat het zo gemaakt is. ;)
En wel dit; om welke reden zijn de bielzen, zowel beton als hout, hol gemaakt, zijn dit het allernieuwste type dwarsliggers, of heeft dit een andere reden?
Zie laatste plaatje holle bielzen

Edit/
Overigens de dwarsliggers bij de wissels zijn nu perfect!
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2020, 17:23 door kippenlijn »

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #127 Gepost op: 25 maart 2020, 18:51 »
Wellicht een optie om te overwegen en deze string in jou BVL trackrules:

<Provider d:type="cDeltaString">Kuju</Provider>
                     <Product d:type="cDeltaString">RailSimulator</Product>
                  </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
               </BlueprintSetID>
               <BlueprintID d:type="cDeltaString">Scenery\Procedural\oxfo_padd_Catenary01.xml</BlueprintID>

te vervangen door de onderstaande trackrule van Chris:

<Provider d:type="cDeltaString">ChrisTrains</Provider>
                     <Product d:type="cDeltaString">RailSimulator</Product>
                  </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
               </BlueprintSetID>
               <BlueprintID d:type="cDeltaString">RailNetwork\NS Tracks\NS Catenary Wire.xml</BlueprintID>

Voor de Kuju BVL moeten gebruikers na 2012 het welbekende EU Loco & asset pack kopen, en aangezien het track pakket van Chris gratis is en vrijwel iedereen heeft. ;) (of anders even gratis ophalen).

X_shooter1

• Administrator
  • Full Member
« Reactie #128 Gepost op: 25 maart 2020, 21:39 »
Een tweedelig antwoord:
  • de bielzen zijn hol omdat dit de enige haalbare manier is om 3D bielzen te hebben zonder veel te veel RAM verbruik, je meot het zien als extra loft op de rails.
  • Ik zie de toegevoegde waarde van het vervangen van de BVL niet, vrijwel iedereen is overgestapt naar 3D bovenleiding en heeft de trackrule met 2D bovenleiding dus niet nodig. Omdat het geluid nu meegeleverd is maakt het bovendien weinig verschil of je wel of niet het asset pack hebt.

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #129 Gepost op: 26 maart 2020, 08:51 »
Oké dat is duidelijk, meer RAM is het laatste wat we kunnen hebben.
En ja wat de BVL betreft zit daar wat in, maar ik liep meer met het idee van waarom naar een payware pakket verwijzen terwijl het freeware gehouden kan worden, vandaar deze suggestie. ;)

Bij deze nog een vraag; met welk idee of reden heb je bijv. bij Monoblok_vuil de textures die je rond de rails ziet niet over de hele bedding gedaan?
Vanwege de Ram lijkt mij dat niet van toepassing gezien de herfst textures. (wat trouwens heel fraai is :P) omdat die naar mijn mening meer RAM zou lusten.