Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Rails project  (gelezen 7721 keer)

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
Re: Rails project
« Reactie #100 Gepost op: 27 oktober 2019, 12:20 »
Als ik heel eerlijk ben heb ik na aanleiding van de feedback nog niets ondernomen. Paar drukke weken achter de rug.

Maar heb alles opgeschreven, zal ook kijken of er wellicht nog textures zijn die er met halve grootte ook nog mee door kunnen om zo RAM te sparen.

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #101 Gepost op: 27 oktober 2019, 12:41 »
Maakt niet uit, we staan niet met een zweep achter je. :)
Het zal best wel goed komen, iig succes er verder mee!

Ps. ik zeg maar zo wat en dit is oude koeien uit de sloot halen maar bij het 2D spoor zitten/zaten de bielzen t.o.v. de meeste andere 2D sporen ook ietwat verder uit elkaar.
Kan het daar soms mee te maken hebben dat je die als basis hebt gebruikt of zo en dat je daarom dit bij de wissels krijgt?

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #102 Gepost op: 29 oktober 2019, 18:06 »
Er is al voldoende over gezegd en je zou eens naar de textures enz. kijken, maar hier heb ik nog een vergelijking met het scenario Utrecht - Amersfoort en in mijn ogen niet helemaal normaal is om nog fatsoenlijk in 't HvN te kunnen rijden.
Mag voor de gebruikers zoals de situatie nu is wel met 2 versies komen, eentje met 3D wop spoor, (voor de wat mindere PC) en een voor het 3D coha spoor. ;)
Nu neem ik aan dat het bestaande coha spoor voorlopig niet verdwijnt, maar zo wel op korte termijn als het 3D spoor een feit is dan heb ik een probleem met het coha spoor.
Mja dat zal de toekomst uitwijzen. :)
Zie onder de 2 knipsels, zo was het bij mijn eerste vergelijking een kleine 3 x geheugen (in MB's) meer maar nu is het ruim 3 x meer en zit ik op maar liefst 96%.

Edit/
Dit moet je misschien met een korreltje zout nemen maar bij Armstrong Powerhouse is oa. dit te lezen over een Track Enhancement Pack:
High quality pseudo-3D concrete track. Looks like 3D track from most angles but without the framerate hit.
Let wel het hoe of wat van dit pack weet ik niet. :-X
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2019, 08:56 door kippenlijn »

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #103 Gepost op: 30 oktober 2019, 11:16 »
Edit/
Dit moet je misschien met een korreltje zout nemen maar bij Armstrong Powerhouse is oa. dit te lezen over een Track Enhancement Pack:
High quality pseudo-3D concrete track. Looks like 3D track from most angles but without the framerate hit.
Let wel het hoe of wat van dit pack weet ik niet. :-X

Omdat wij het in dit topic over (3D) spoor hebben wilde ik er toch het fijne van weten hoe dat zit dus maar eens in de buidel getast. ;)
Wat wil het geval met dit pack als je het installeert dat je in plaatst van het originele spoor de z.g. 3D spoor ziet.
Dat heb ik eens bij DTG LGV: Marseille - Avignon geprobeerd en ja hoor dat werkte.
Dit zou dan bij alle routes moeten werken die op de site van AP vermeld staan.
Heb het verder nog niet vergeleken enz. maar toch als het allemaal goed werkt (bijv. geen extra framerate) zoals beschreven is het wel een uitkomst.
Zie onder LGV zonder en met pack

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #104 Gepost op: 30 oktober 2019, 16:20 »
N.a.v. het AP spoor ben ik wederom aan het vogelen geslagen door 2 bestaande 2D Coha sporen door mij gebruikt te verwijzen naar het AP 3D spoor.
En wat blijkt, nu zijn de 2D Coha sporen 3D geworden zij het met haperingen, d.w.z. omdat jou spoor breder is zijn de sporen bij de wissels nog jou 2D spoor en dus breder wat zich ook bij de endcab voordoet. (zie knipsels wissel en endcab)
Oké, de kwaliteit zal er wel naar zijn, maar toch ziet het er niet verkeerd uit. ;)
En wat op zich voor mij een voordeel heeft is dat het hiervoor geteste scenario van ca. 12.5 GB geheugen nu onder de 3 GB blijft wat cijfers zijn die er niet om liegen en je het scenario haast nog in de 32 bit kunt rijden. :P (zie knipsel AP 3D spoor)
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2019, 16:28 door kippenlijn »

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #105 Gepost op: 04 november 2019, 15:00 »
Na een textures update om te testen is het geheugen vergeleken met het scenario uit reactie 102 ca. 1/3 gedaald. :) (zie onder)
Maar nu heb ik er weer een bijkomend probleem bij gekregen; als ik mijn route, of ZWNL in de Railworks 64bit route editor start dan hoef ik dat maar eenmaal te doen, daarna start hij na bijv 3 min niet meer door.
D.w.z. hij laad wel maar op een gegeven moment geeft hij in Taakbeheer "reageert niet",aan met als gevolg aan het einde een memory dump.
Afijn, snap er zo kalm aan niets meer van, ben ik nou de enige met alsmaar dit soort zaken?, het schijnt van wel want hoor er verder niets over. hoe het eventueel andere testers vergaat en hun ervaringen. ;)

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #106 Gepost op: 07 november 2019, 23:09 »
Ik weet het ook niet, persoonlijk kom ik op ZWNL wel gewoon in de editor met 7,3 GB RAM in gebruik.

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #107 Gepost op: 08 november 2019, 10:41 »
Nja ik weet het ook niet, maar hoe vergaat het bij de andere testers, hoor jij daar meer van bijv. via een PM/mail?
Afijn had nog een oud proggie genaamd Magic Memory Optimizer en die maar eens erop gezet.
Wat blijk nu, gezegd hebbende de 1e x start TS op en de 2e x niet, als ik dit proggie laat draaien en tussendoor een paar keer handmatig op free memory klik dan start TS wel de 2e x door.

Kortom weet een ICT techneut waarom TS dan wel doorstart, is er iets mis met mijn PC, dat bijv. na TS afsluiten de cache niet word leeg gemaakt of zo en daarom over de limiet gaat wat dus niet kan?
« Laatst bewerkt op: 08 november 2019, 10:43 door kippenlijn »

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #108 Gepost op: 11 november 2019, 22:56 »
Bij deze ga ik toch maar terug naar de tekentafel om deze update compleet anders op te zetten. Blijkbaar is ondanks de ondersteuning van 3D dwarsliggers het gewoon niet schaalbaar naar de wat forsere routes zonder problemen.

Voor nu kan er dus gestopt worden met testen en de V2 assets kunnen verwijderd worden. Deze komen sowieso niet in de huidige vorm terug. Beste is om het mapje "coha sporen" na deinstallatie te verwijderen en opnieuw te installeren vanaf de downloadsectie.

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #109 Gepost op: 12 november 2019, 17:09 »
Tsja, al je schaarse hobby uurtjes voor niets geweest en kun je weer opnieuw beginnen. :(
Nu weet ik nog steeds niet het hoe of wat van andere testers, maar je bent toch niet alleen van mijn bevindingen uitgegaan om opnieuw te beginnen?

Ps. is het geen optie om je gemaakte sneeuw textures op het bestaande spoor over te zetten?
Of is dat vlotter gezegd dan uitgevoerd? :-\ :)