Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Rails project  (gelezen 6506 keer)

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
Re: Rails project
« Reactie #90 Gepost op: 08 oktober 2019, 21:56 »
Alle sporen met "Uitgefaseerd" in de naam zijn precies dat, uitgefaseerd. Zij zijn niet geupdate en zullen in de toekomst niet eens meer in het pakket voorkomen. Daarom krijgen routebouwers die het pakket gebruiken nu al een versie om deze rails te vervangen voor de nieuwe types.

Je moet net maar weten wat  "Uitgefaseerd" in dit geval betekend.
Afijn dan is wat in reactie 86 staat niet van toepassing als deze sporen er uit gaan neem ik aan en zijn dus uitgerangeerd. ;)

En wat wordt er precies bedoeld met;
Daarom krijgen routebouwers die het pakket gebruiken nu al een versie om deze rails te vervangen voor de nieuwe types
Want die hoeven toch niet vervangen te worden voor de nieuwe type als je het update pakket geïnstalleerd hebt en krijg je autom. het 3D bielzen spoor?
Of zie/begrijp ik dat weer heel verkeerd?

Edit/
Citaat
Het bij wissels ontbreken van 3D bielzen is een tekortkoming van TS.

Ja zoals gezegd, daar hebben meer providers mee te maken.
Maar hoe zit het met de afstand van de bielzen, leg je 2 sporen naast elkaar en je maakt er op een ervan een wissel dan wordt de onderlinge bielzen afstand bij de wissel groter?
Ofwel als je bijgevoegd plaatje bekijkt zijn dat er 4 en bij 3D spoor 5 wat toch wel opvalt.
« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2019, 22:56 door kippenlijn »

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #91 Gepost op: 08 oktober 2019, 23:42 »
Je moet net maar weten wat  "Uitgefaseerd" in dit geval betekend.
Ik zal aan de handleiding toevoegen wat dit inhoudt.

En wat wordt er precies bedoeld met;
Daarom krijgen routebouwers die het pakket gebruiken nu al een versie om deze rails te vervangen voor de nieuwe types
Want die hoeven toch niet vervangen te worden voor de nieuwe type als je het update pakket geïnstalleerd hebt en krijg je autom. het 3D bielzen spoor?
Of zie/begrijp ik dat weer heel verkeerd?
De versies met "uitgefaseerd" in de naam moeten vervangen worden door de versies die dit niet in de naam hebben, in principe zijn dit alle versies waar de stootblokken op bevestigd zitten. Alle versies zonder stootblokken zijn geupdate als het goed is.

Ja zoals gezegd, daar hebben meer providers mee te maken.
Maar hoe zit het met de afstand van de bielzen, leg je 2 sporen naast elkaar en je maakt er op een ervan een wissel dan wordt de onderlinge bielzen afstand bij de wissel groter?
Ofwel als je bijgevoegd plaatje bekijkt zijn dat er 4 en bij 3D spoor 5 wat toch wel opvalt.
Was mij nog nooit opgevallen, maar inderdaad. Ik ga het aanpassen.

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #92 Gepost op: 09 oktober 2019, 08:37 »
De versies met "uitgefaseerd" in de naam moeten vervangen worden door de versies die dit niet in de naam hebben, in principe zijn dit alle versies waar de stootblokken op bevestigd zitten. Alle versies zonder stootblokken zijn geupdate als het goed is.

Juist nu is het mij geheel duidelijk, sporen met stootblokken heb ik naar mijn weten niet gebruikt dus hoef niets te vervangen.
Maar als ik vragen mag al gebruik ik ze niet, om welke reden gaan de stootblok sporen eigenlijk uit het pakket?
Gezien de 2 uitgefaseerde sporen met stootblokken die 3D bielzen hebben waar Daniel het in een eerder bericht over had.om ze als los in het pakket te doen.

Nu kan dat met RW_Tools eenvoudig vervangen worden (als je weet hoe) zonder mogelijke gevolgen voor scenario's, maar ga je dat met de hand doen bestaat er een kans op broken consist.
« Laatst bewerkt op: 09 oktober 2019, 09:18 door kippenlijn »

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #93 Gepost op: 09 oktober 2019, 12:22 »
Deze versies gaan er uit omdat met alle uitbreidingen het aantal items op de oude manier de spuigaten uit zou lopen.

Ik bedoel: 10 spoorsoorten maal 5 stootblokken maakt alleen al 50 varianten in de lijst, komen nog de HSL, brug en seizoenloze variaties bij. Dat is voor mij niet te onderhouden en voor de bouwer ook niet bevordelijk lijkt me. Daarom kan je nu de stootblokken los plaatsen met de update, dan neemt het aantal niet zo sterk toe en kan ik het nog fatsoenlijk onderhouden.

En dat routebouwers dan wat aandacht er in moeten steken so be it. Daar is deze fase ook voor, je bent nu nog niet verplicht het te vervangen. Pas als ik in de verre toekomst met weer een grote update kom zullen de oude sporen er niet meer bij zijn. Tzt zal ik ook wel een seintje geven ;)