Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Rails project  (gelezen 6508 keer)

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
Re: Rails project
« Reactie #80 Gepost op: 25 mei 2019, 20:45 »
Daar had ik nog niet aan gedacht, ik zal er zeker naar kijken.

Ondertussen ben ik gestaag de wensenlijst aan het afwerken:
vervangen van alle spoorsoorten door nieuwe textures
nieuwe geometrie
3D bielzen
nieuwe bielssoorten: staal, dubbelblok
wintertextures rondom
tunnelsporen/overdekte sporen: seizoenloos (Beton, Hout, HSL middengeleider)
nieuwe stootblokken: grijs laag, vast geel met middendemper
Roestige rails
3D versie en LOD
Bedding HSL hoger
2x losse beddingloft grijs en bruin ook tunnelversie

Zoals je ziet is er al veel in een afgeronde staat (doorgestreept). Het komt grotendeels nu neer op varianten bijmaken, en één nieuw stootblok wat nog gemaakt moet worden. Tot slot nog het door tezz genoemde om te overwegen.

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #81 Gepost op: 25 mei 2019, 20:58 »
En omdat een afbeelding nog het meeste zegt is hier alles wat er nu klaar is uit het project.

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #82 Gepost op: 26 mei 2019, 18:58 »
Mooi man zoals het er nu uitziet op de afbeelding is de keuze al reuze. :P
Dat gaat het worden als dit eenmaal klaar is. ;)

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #83 Gepost op: 06 oktober 2019, 22:35 »
Goed nieuws,

Ik heb een versie van de rails klaar staan. Met dank aan TjoeTjoe voor het maken van de installer en het controleren van de handleiding. Echter release ik het pakket nog niet, want deze versie heeft vergaande veranderingen en moet dus eerst nog getest worden. Bovendien wil ik routebouwers die al gebruik maken van de oude versie in de gelegenheid stellen om alvast hun route te controleren op de nieuwe versie. Zij kunnen mij hiervoor een pm sturen.

Na een uitgebreide testperiode zal het pakket hier vanzelf verschijnen.

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #84 Gepost op: 06 oktober 2019, 23:15 »
Dat is inderdaad goed nieuws zo een paar maanden voor de winter vanwege de sneeuw .....  :P

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #85 Gepost op: 08 oktober 2019, 12:45 »
N.a.v. het nieuwe rails project, en mij als tester heb opgegeven, zit ik met een 64 bit probleem bij het opstarten.
In de 32 bit laad alles vrij normaal zowel in de route - als scenario editor, maar zodra ik ditzelfde in de 64 bit wil doen is het mis.
Nu kan dat aan hier liggen maar hoe ervaren eventuele andere testers dit, en hebben jullie dat niet wat kan dan een mogelijke oplossing zijn?
Zie onder een knipsel van 32 - en 64 bit genomen in taakbeheer:

Edit/
Oja, dit zijn de belangrijkste systeem specs:
Intel Core i7-5700 80h / 3.2 Ghz / 9MB cache / 6 Core
Asus Geforce GTX1660 / 6GB / GDDR5
2x Kingston UV500 SSD 480GB 2.5'' SATA III (HD schijven)
2x Kingston KVR34n17S8 8GB DDR4 2400Mhz (Geheugen)

« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2019, 15:07 door kippenlijn »

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #86 Gepost op: 08 oktober 2019, 15:31 »
Ondanks boven genoemd probleem lijkt mij dit niet helemaal goed te zijn, namelijk dat de eindcab niet goed aansluit bij uitgefaseerd Coha - Spoor Hout Vervuild - Stootblok Dempend Geel.(zie knipsel)
Trouwens wat wil uitgefaseerd eigenlijk zeggen, iets van nieuw product of zo?
Het komt ook niet in de handleiding voor....... ;)
« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2019, 15:38 door kippenlijn »

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #87 Gepost op: 08 oktober 2019, 16:53 »
Het eerder gemelde probleem lijkt (onder voorbehoud) verholpen te zijn na wat rommelen zoals het spel valideren, de bestanden in de Railworks\Install map uitgevoerd en een paar Windows updates zijn er geïnstalleerd.
Mja wat het hopelijk voorgoed heeft opgelost blijft gissen, je hebt overigens wel het dubbele aan geheugen nodig met het 3D spoor vergeleken bij de eerdere sporen
Het is wel een mooi spoor geworden (met sneeuw) laat dat duidelijk zijn, maar ik vrees dat vele computers de route niet aankunnen, vooral bij wat zwaardere scenario's.
Afijn laten we niet op de feiten vooruit lopen en maar kijken hoe het zich verder ontwikkeld. ;)
Onder nog een knipsel van het scenario Amersfoort - Utrecht - Arnhem (met sneeuw)

Edit/
Bij wissel loopt het 3D spoor niet door, maar dat zal wel een algeheel punt zijn omdat eerder uitgebracht 3D spoor dat euvel ook hadden, oa. bij het WOP spoor.
« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2019, 17:05 door kippenlijn »

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #88 Gepost op: 08 oktober 2019, 20:33 »
Aangaande het eerste probleem had ik je in prive al gezegd dat ik de oorzaak niet weet. Ook gezien ik alles juist op 64 bit heb gebouwd lijkt het een lokaal probleem en aangezien je zelf al een oplossing hebt gevonden is het dat dus ook vermoed ik.

Alle sporen met "Uitgefaseerd" in de naam zijn precies dat, uitgefaseerd. Zij zijn niet geupdate en zullen in de toekomst niet eens meer in het pakket voorkomen. Daarom krijgen routebouwers die het pakket gebruiken nu al een versie om deze rails te vervangen voor de nieuwe types.

Het hogere geheugengebruik is een direct gevolg van de meer 3D bielzen en het gebruik van meer textures vanwege die bielzen, voorheen waren het 2 textures per spoortype, dit zijn er nu 4. Vandaar ook de verdubbeling.

Het bij wissels ontbreken van 3D bielzen is een tekortkoming van TS.

Daniël Schreurs

• Newbie
  • *
  • Routebouwer ZwEnZwoKa
« Reactie #89 Gepost op: 08 oktober 2019, 20:47 »
Zoals via PM besproken, zou met het uitfaseren van het stootbloksysteem en het vervallen van de middenrail en de "remblokken" bij de stookjukken deze als apart/los object meegeleverd kunnen worden?
Groet van

Daniël