Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Rails project  (gelezen 10983 keer)

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
Re: Rails project
« Reactie #110 Gepost op: 13 november 2019, 19:39 »
Is nooit voor niets geweest. Heel veel dingen kan ik gewoon overnemen, maar niet alles. Maar de basisonderdelen van de textures heb ik gewoon net als het overgrote deel van de 3D.

En wees gerust, ik ben niet alleen van jouw feedback uitgegaan. Ik heb ook van anderen het een en ander gehoord. Bovendien heb ik goed bij een aantal anderen gekeken hoe het een en ander in elkaar zit en daaruit geconcludeerd dat mijn werkwijze zeer weinig gebruikt wordt. In de bijlage staat een screenshot waarop de versie met volledig 3D bielzen en een testversie met 3D achtige bielzen. Bij de laatste bleef het geheugengebruik veel lager, 2,5GB ipv 7,5 GB op  dezelfde route. Dat was voor mij doorslaggevend.

Wat betreft de sneeuw textures op het huidige pakket zetten. Dat is sneller gezegd dan gedaan, ik steek diezelfde tijd liever in het ombouwen van de update.

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #111 Gepost op: 14 november 2019, 16:23 »
In de bijlage staat een screenshot waarop de versie met volledig 3D bielzen en een testversie met 3D achtige bielzen. Bij de laatste bleef het geheugengebruik veel lager, 2,5GB ipv 7,5 GB op  dezelfde route. Dat was voor mij doorslaggevend.

Dat is nogal geen verschil wat de GB's betreft, welk spoor is nu met 3D achtige bielzen?
Het linkse spoor soms wat verderop nogal schittert gezien het plaatje?

Citaat
Wat betreft de sneeuw textures op het huidige pakket zetten. Dat is sneller gezegd dan gedaan, ik steek diezelfde tijd liever in het ombouwen van de update.

Groots gelijk, maar ik dacht niet geschoten is altijd mis. :)
« Laatst bewerkt op: 15 november 2019, 08:31 door kippenlijn »

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #112 Gepost op: 20 december 2019, 22:21 »
Bij deze weer een teken van leven, beetje druk met de laatste klussen voor dit jaar en daardoor niet echt meer de puf om thuis weer verder te 'werken'.

Toch even een plaatje van hoe de spoortjes nu gaan worden, nu een kwestie van varianten maken.

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #113 Gepost op: 20 december 2019, 23:17 »
Het ziet er vooralsnog perfect uit. :P
Als met dit type spoor, waar je het een paar berichten terug over had, de GB's voor minstens de helft naar beneden kunt krijgen zou dit het moeten worden. :)

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #114 Gepost op: 21 december 2019, 09:08 »
Ziet er inderdaad erg mooi uit !  ;)

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

GertMeering

• Full Member
« Reactie #115 Gepost op: 23 december 2019, 15:44 »
Dit is wel mooi idd , zeker met de railsbedding in het midden.

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #116 Gepost op: 06 januari 2020, 22:54 »
De eerste update van 2020.  ;D
De railklemmen zijn nu helemaal naar mijn wensen, de afstanden van de bielzen bij wissels is nu hetzelfde als bij de rest van het spoor en de vervuilde versie van het monoblok type is nu ook in de nieuwe vorm gegoten.

Dan heb ik nog een vraag, hebben jullie liever dat ik de trackrule van V1 aanpas of een losse trackrule voor V2 maak?

rommy136

• Jr. Member
  • **
« Reactie #117 Gepost op: 07 januari 2020, 07:27 »
Wij gebruiken zelf eigenlijk alleen maar Coha trackrules in onze route.

Ik vroeg mij af als je de trackrules van V1 gaat aanpassen, in hoeverre dit bestaande routes gaat beïnvloeden.

Misschien losse nieuwe beter?

Mvg Rommy

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #118 Gepost op: 07 januari 2020, 09:53 »
Ja, die bielzen bij de wissels was in de vorige probeer versie nog een punt en lijkt opgelost gezien de afbeelding die er trouwens goed uitziet. :P
En ja de trackrules, ik gebruik alleen trackrules uit het wisselsteller pakket dus voor mij maakt het niet uit.
Maar ik neem bij aanpassen aan dat het zo gemaakt word dit geen invloed heeft op de bestaande trackrule waarbij je bijv. geen spoor meer hebt.
En/of maak je een losse trackrule dan geldt natuurlijk hetzelfde als hierboven, ofwel de *****.bin naam moet sowieso behouden blijven. ;)

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #119 Gepost op: 07 januari 2020, 21:54 »
Een nieuwe trackrule is ook prima, want dan wordt V2 volledig los van V1, dan worden er onderling geen bestanden gedeeld. Dat betekend dat er ook geen risico is dat er iets kapot gaat totdat de routebouwer de boel gaat ombouwen naar V2.