Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Seinen plaatsen lukt niet  (gelezen 417 keer)

sprinter

• Gast
Seinen plaatsen lukt niet
« Gepost op: 18 november 2015, 08:52 »
Geachte Coha leden ik zit met het volgende; als ik een sein plaats en een link verdwijnt het sein uit beeld, ik gebruik de Coha seinen.
Dwergseinen blijven wel staan, maar de seinen met b.v. cijferbak niet, wat klopt hier niet?

Groet,

Leo

Conner

• Administrator
  • Hero Member
Re: Seinen plaatsen lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2015, 09:47 »
Het enige waar ik aan denk is dat je pakket seinen op de 1 of ander manier corrupt is geraakt. Dus dat het in je files zit. Zou willen vragen haal uit de map Assets/Coha Seinen helemaal weg en download en installeer de seinen opnieuw. Na het installeren opstarten, dan naar Settings/Tools/Clear Cache en dan op yes drukken. Hierna nogmaals proberen de seinen te plaatsen.

Horen graag van je of dat de oplossing was.  ;)

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

sprinter

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2015, 11:36 »
Ik heb gedaan wat je zei Conner, het eerste sein met cijferbak wat ik had geplaatst is zichtbaar de seinen die ik opnieuw wilde plaatsen na installatie verdwijnen weer.
Het geplaatste sein is Coha - AY R LP MSG B06. Maar ook de andere seinen hebben dit probleem.

:D Leo
« Laatst bewerkt op: 18 november 2015, 11:39 door sprinter »

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2015, 11:44 »
Heb je alle links van het sein wel eerst geplaatst. Dus niet na 1 link stoppen en dan alweer een ander sein willen plaatsen want dat werkt niet. Heb je ook de handleiding hierover wel gelezen ?

Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

sprinter

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2015, 11:51 »
Ik heb alle links geplaatst en heb de handleiding gelezen. Is het van belang dat ik ook de tramlichten die in het seinenpakket zit installeer, want dat heb ik nu niet gedaan omdat ik toch geen trams gebruik :D

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2015, 12:04 »
Nee, is een standalone pakket. Dus als je het seinen pakket installeert zou het moeten werken.

Ben bang dat ik je 123 ook niet kan helpen. Misschien heeft iemand anders nog een idee ?

sprinter

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 18 november 2015, 12:16 »
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Ik heb namelijk voor elk sein o6 als cijfer genomen omdat ik dacht dat dat stond voor 6 ofwel 60 km/u wat ook de baanvak snelheid is, maar het gaat dus om het aantal sporen. oo staat dus voor rechtdoor, wissel met 1 afslag is dus 01 enz. Dus als ik het goed begrijp is het cijfer zoals bij de seinen die ik plaats 06 het aantal sporen die ik op kan rijden vanaf het sein.

Ik hoop en denk dat het zo is want de seinen blijven nu wel staan  :)
Echt een hele domme actie van mijzelf.

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: 18 november 2015, 12:41 »
Maakt niet uit, nooit te oud om te leren toch. :D

Succes.  ;)

8) Conner.

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: 18 november 2015, 12:56 »
Ben bang dat ik je 123 ook niet kan helpen. Misschien heeft iemand anders nog een idee ?

Gewoon even de eerste 4 hoofdstukken van de handleiding lezen had Sprinter veel eerder een antwoord op het probleem kunnen geven :-)

sprinter

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 18 november 2015, 13:12 »
Ondanks deze geweldige actie van mij is het probleem verholpen.
Bedankt voor het meedenken :)

Groet,

Leo