Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: NL-Borden project  (gelezen 6906 keer)

Conner

• Administrator
  • Hero Member
NL-Borden project
« Gepost op: 08 november 2015, 13:38 »
TjoeTjoe en ik hebben vanmorgen even doorgesproken wat we met de borden gaan doen die we de afgelopen dagen hebben laten zien. We hebben besloten om deze borden en nog een paar die we willen maken zoals verkeerd spoor etc etc... in een eigen groep te gaan onderbrengen onder NLSeinen. Voor de mensen die deze borden dan niet nodig hebben kunnen deze groep dan gewoon uit laten staan. Word de rij van objecten ook niet langer als je deze bordjes niet nodig zou hebben.  ;)

Een R-Bord hadden wij ook nog niet dus die heb ik net dan ook maar even bijgemaakt. Komende tijd zullen we dan in dit topic de overige bordjes tonen die we bij gaan maken in dit nieuwe project.  :o

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

Conner

• Administrator
  • Hero Member
Re: NL-Borden project
« Reactie #1 Gepost op: 08 november 2015, 14:19 »
Zat zo net eens te denken. Wij bedenken steeds wat wij willen hebben. Maar ik wil in dit project eens vragen aan de routebouwers onder ons, welke borden wil jij nu eens zien in Rail Simulator ?

Dus ik weet toevallig dat de pijl bordjes, die het juiste spoor aanwijzen er nog steeds niet goed zijn, die zou je dan bijvoorbeeld in dit topic kunnen aanvragen en dan zal ik ze maken ! Vraag dan ook borden aan die je nodig hebt voor nu en in de toekomstige uitbreidingen.  ;) Hoor ik niets dan denk ik dat we alles al hebben.  :-X

Dus laat u horen alle !!

Een plaatje toegevoegd van een VS bord. 1 op paal en 1 los om aan alle soorten situaties bij te hangen.  ;)

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #2 Gepost op: 08 november 2015, 14:38 »
ATB naderingsbord, ATB inschakelbord, ATB code bord, ATB uitschakelbord, entreesnelheidsbord, adviessnelheidsbord, afrembord voor tunnel, afsluitbord (anders dan afsluitlantaren), Uitschakelbord, Inschakelbord, Bord aankondiging stroomafnemers neer, Bord stroomafnemers neer, Bord stroomafnemers neer bij wasinrichting, Bord stroomafnemers op, Bord einde bovenleiding, Bord omschakelen spanning, Fluitbord, facultatief fluitbord, attentiebord

Dat komt allemaal uit seinenboek, is nog wel meer voor specifieke situaties te bedenken natuurlijk.

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 08 november 2015, 14:44 »
Mooi dat je meedenkt, maar een seinen boek heb ik ook. Paar borden zitten al in onze collectie van borden, zoals het fluitbord dat ik al heb laten zien op onze oude forum. Vraag rijst dan, heb je alle borden nodig !

De borden voor Atb vind ik zelf wel een goeie, neem dat mee.

8) Conner.

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #4 Gepost op: 08 november 2015, 15:03 »
ATB borden zijn wel handig denk ik, borden voor stroomafnemers op/ neer en tractie in of uitschakelen komen volgensmij niet op mijn route voor, maar wel in andere gebieden. Borden voor tunnels staan er volgensmij rond rotterdam centraal en omschakelen spanning ook voor onder andere de HSL.

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: 08 november 2015, 15:21 »
... Vraag rijst dan, heb je alle borden nodig ! ...

Nou ja, de borden voor het inschakelen resp uitschakelen tractie, stroomafnemers op/neer en einde bovenleiding komen best wel veel voor op een beetje route.
Ik ben eigenlijk ook wel voorstander om borden 306 tm 311 toe te voegen.
De omschakelborden voor spanning (sein 320/321) is er eentje om nog even over na te denken. Ook al omdat er meerdere uitvoeringen zijn (grens NL-D en HSL)

De borden voor Atb vind ik zelf wel een goeie, neem dat mee.

Volgens mij heb je die al op de plank liggen

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: 08 november 2015, 16:22 »
Bordjes zijn genoteerd. Gaan we maken !  :P

Ik had al een fluitbord laten zien op ons oude forum. Nu een screen van een variant fluitbord op dit forum. Weten dat die er al is.  ;D

8) Conner.

thijsnuis1999

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 08 november 2015, 16:30 »

Mooie borden Conner ook weer heel echt :)

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: 09 november 2015, 00:17 »
Ik heb intussen vanavond alle bordjes in de nieuwe directory gestopt en omgezet zodat ze weer werken en intussen alvast wat van de gevraagde bordjes gemaakt, zoals is te zien op de volgende screen. Ik ga nu ook lekker slapen, ben er moe van.  ;D

8) Conner.

PatrickM

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 09 november 2015, 20:25 »
Ik zie al een aantal borden die ik kan gebruiken! Goed werk! :)