Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Vraag.  (gelezen 974 keer)

thijsnuis1999

• Gast
Vraag.
« Gepost op: 30 oktober 2015, 16:37 »
Hallo beste lezer.

Misschien is het een idee om de Snelheids-borden ook een ,(Komma) getal te geven

Op het baanvak Enschede Hengelo is de snelheid 12,5 (125 KM/U) Maar het word als 120 aan gegeven :(

Erwin d V

• Jr. Member
  • **
Re: Vraag.
« Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2015, 16:53 »
Bij snelheidsborden worden de snelheden die eindigen op een 5 niet met een komma weer gegeven, maar met en kleinere 5 die net hoger staan als de tientallen, bijvoorbeeld bij een snelheid van 125 km/h wordt het zo ongeveer weergegeven:

125

En dan de 5 aan de bovenzijde gelijk met de andere cijfers  ;)

NB: Dit geldt ook voor alle snelheden die niet een heel tiental zijn, bijvoorbeeld 3km/h is dan:

03

« Laatst bewerkt op: 02 november 2015, 13:06 door Erwin d V »

thijsnuis1999

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 04 november 2015, 17:59 »
Bij snelheidsborden worden de snelheden die eindigen op een 5 niet met een komma weer gegeven, maar met en kleinere 5 die net hoger staan als de tientallen, bijvoorbeeld bij een snelheid van 125 km/h wordt het zo ongeveer weergegeven:

125

En dan de 5 aan de bovenzijde gelijk met de andere cijfers  ;)

NB: Dit geldt ook voor alle snelheden die niet een heel tiental zijn, bijvoorbeeld 3km/h is dan:

03

Yup en dit heeft coha niet :(

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 04 november 2015, 20:25 »
Wie zegt hier dat wij die niet hebben.  :P Wij van Coha hebben alles.  ;D Alleen word er nu uitgezocht of ze echt hebben bestaan, want bij het maken van de borden hebben wij hier niets over gevonden namelijk.  :)

8) Conner
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: 04 november 2015, 22:35 »
Bestaan doen ze zeker

Voor wat betreft de eerste afbeelding:
ik denk dat dit bord niet voldoet aan de officiƫle richtlijn volgens het Seinenboek.

De versie op de Maaslijn is naar mijn mening de juiste uitvoering.

Ter aanvulling ook nog de info dat ze voor zeer lage snelheden ook bestaan. In welke uitvoeringen? Dat hoor ook ik graag van de experts

thijsnuis1999

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 05 november 2015, 08:14 »
Beste conner bedankt voor je bericht :)

Beste tjoetjoe

Even over je borden bij Enschede. Het klopt allemaal het zijn nieuwe borden van nog geen 2 jaar oud ;) En ook zijn de seinen in Enschede iets anders als jullie pakket. Maar daar kijk ik niet na (Ik kan het weten ik kom er weg ;) )

Erwin d V

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 05 november 2015, 10:48 »
Er bestaan ook varianten van 3 km/h (Werkplaats Watergraafsmeer), en 125km/h op groene borden. De groene borden zijn de baanvaksnelheidsborden, maar die gaan tzt verdwijnen. Dat worden allemaal de vierkante witte borden.

Ik moet zeggen dat ik de versie met de komma nog niet ben tegen gekomen. Ik denk inderdaad niet geheel volgens het seinenboek..... ???
« Laatst bewerkt op: 05 november 2015, 10:51 door Erwin d V »

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: 05 november 2015, 11:37 »
Er bestaan ook varianten van 3 km/h (Werkplaats Watergraafsmeer), en 125km/h op groene borden. De groene borden zijn de baanvaksnelheidsborden, maar die gaan tzt verdwijnen. Dat worden allemaal de vierkante witte borden.

Dank.
Hoe zit het met de snelheidsverlagingsborden? Bestaan die dan ook voor de snelheden welke jij noemt?

Erwin d V

• Jr. Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 05 november 2015, 15:14 »
Als ik me goed herinner bestaat er 1, namelijk tussen Bad Bentheim en Oldenzaal. Op het traject vanaf de Nederlands/Duitse grens naar Salzbergen v.v. geldt een Maximum snelheid van 140 km/h, die moet voor de Nederlandse grens teruggebracht worden naar 125km/h als er naar Oldenzaal (en Hengelo) gereden wordt. Ik zal het eens navragen/nakijken als ik er tijd voor heb. Kom ik op terug  ;)

Erwin d V

• Jr. Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 06 november 2015, 18:33 »
Tussen Bentheim en Oldenzaal kom je inderdaad een snelheidsverlagingsbord naar 125 km/h tegen.

Dit geldt overigens niet voor de snelheidsborden die bij werkplaatsen e.d. staan. Meestal is dit Niet-Centraal-Bediend-Gebied waar je moet rijden op zicht en maakt het deel uit van de wegbekendheid van de machinist. Bij het OB te Watergraafsmeer bijvoorbeeld moet je eerst stoppen voor een S-bord, dan zie je het snelheidsbord wel staan  ;)