Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Dwangmatig Groen  (gelezen 638 keer)

FrankBouwhuis

• Newbie
  • *
Dwangmatig Groen
« Gepost op: 13 januari 2020, 21:19 »
Hallo,

Na lange tijd eindelijk weer genoeg tijd om eens verder te gaan met  mijn route project en daarbij probeer ik de ATB in de treinen van Chris zo realistisch mogelijk te laten werken. Een van de manieren is door middel van het ingeven van snelheden in de Links van het betreffende sein. Door nu de betreffende link op de plek te leggen waar de betreffende ATB code wissel plaats vind kun je op een mooie manier er voor zorgen dat de ATB snelheid wijzigt (dit op plekken waar snelheid van het stuk spoor hoger ligt). Alleen een van de nadelen is dat het bijhorende seinbeeld dan niet altijd klopt. Als voorbeeld: Ik wil graag een bij alle links van een uitrijder de snelheid 40 km/h invoeren, de LINKs plaats ik vervolgens naast het volgende snelheidsbord alleen nu krijg ik natuurlijk voor alle links het seinbeeld groen knipper. Wellicht zie ik het over het hoofd maar op de matrix van Geavanceerde seinopvolging zie ik nergens de mogelijkheid om seinbeeld groen af te dwingen als het volgende sein groen of geel of geel + cijfer geeft.

Groeten,

Frank

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Hero Member
Re: Dwangmatig Groen
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2020, 18:57 »
Probeer de optie #PS40# eens.
Is ongedocumenteerde optie die ik ooit eens voor de Kernermerland route heb gemaakt, maar niet voor alle situaties doorgetest heb. PS staat Plaatselijke Snelheid, het getal 40 mag je raden.

FrankBouwhuis

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2020, 22:02 »
Hallo TjoeTjoe,

Ik heb #PS40# getest (sein AY_R_LP_B03). Maar helaas geen effect. Pas als ik een snelheid invoer bij de juiste reageert de ATB goed, de ATB snelheid gaat pas omhoog bij het passeren van de betreffende LINK. Maar het bijbehorende seinbeeld (knippergroen) blijft zichtbaar.

Groeten,

Frank

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2020, 22:09 »
Sorry voor de onduidelijkheid.
De snelheid moet sowieso ingesteld worden op de links icm met de genoemde optie.
Ik kan zelf nu nog niet mee testen, hopelijk later deze week wel.

FrankBouwhuis

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2020, 22:19 »
Hallo TjoeTjoe,

Ik heb beide geprobeerd met bovengenoemd sein, in het geval van #PS40# met link snelheid 40 krijg ik alsnog groenknipper. Zal het even testen met een ander sein type.

----Inmiddels ook met AY_R_DP_B03 getest. Ook geen verandering. #PS40# ingevoerd in 2e ID veld. Bij link snelheid 40 krijg ik nog steeds groen knipper.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2020, 22:36 door FrankBouwhuis »

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2020, 22:10 »
Vandaag zelf even getest, en meteen werd het me duidelijk dat het maar goed is dat dit een ongedocumenteerde functie is.
Het werkt soms wel en soms niet. Het begint pas te werken als een achterliggend sein een keer van seinbeeld is veranderd.
Maar ook dan niet in alle gevallen. Heel raar, want in de genoemde route heeft het ooit gewerkt.
Vast onderweg tussen versie 2 en versie 3g iets kapot gemaakt.

Hoe dan ook. Heb een robuustere oplossing gevonden.
In versie 4 zal deze optie in alle gevallen wel werken.

FrankBouwhuis

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2020, 14:20 »
Goed om te lezen dat het in versie 4 weer terugkomt. Dan stop ik ook meteen het testen was nog niet op het punt gekomen om het seinbeeld van het volgende sein een keer te wisselen.