Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Update NLSeinen v4..........  (gelezen 7596 keer)

kippenlijn

• Full Member
Re: Update NLSeinen v4..........
« Reactie #50 Gepost op: 02 januari 2020, 10:31 »
Prachtig, zelfs de nieuwe voorseinen met een lichtere kleur beton voetjes zoals gezegd.
En de oude nu met toegevoegde ID bordjes naar ik aanneem, althans ze zitten erop. :P

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #51 Gepost op: 03 januari 2020, 00:03 »
....
En de oude nu met toegevoegde ID bordjes naar ik aanneem, althans ze zitten erop. :P

De afgekruiste seinen zijn nu inderdaad voorzien van ID borden.
Het mooie hiervan is dat er een ID aan meegegeven kan worden.

Het nadeel is dat het totaal nieuwe objecten zijn inclusief blueprint. Deze uitvoeringen dienen aan een spoor gelinked te worden. Voor terugwaartse compatibiliteit blijven de "oude" scenery objecten wel beschikbaar in het pakket

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #52 Gepost op: 03 januari 2020, 09:56 »
Ja, daar had ik even niet bij stilgestaan bij het stellen van die vraag om het ook bij de oude voorseinen toe te passen.
Maar is dat bij die losse ID bordjes dan niet van toepassing, die zijn toch ook aan het spoor gelinkt?
Zie knipsel: ;)

Nu we het toch over spoor linken hebben en eigenlijk niet in dit topic thuishoort is dat ik mij steeds bij het leggen van overwegplaten heb afgevraagd wat de reden is waarom ze gelinkt aan het spoor moeten zijn en hiermee in de tracks.bin worden weggeschreven?
Die kunnen toch ook als scenery object door het leven gaan, of zie ik dat geheel verkeerd?
Bijv. is het voor een overweg geluid bedoeld als je erover rijd of zo? (wat mij trouwens niet opvalt)

Edit/
Of anders dit offtopic gedeelte verplaatsen naar het juiste topic, we moeten hier natuurlijk geen overweg discussie krijgen!
« Laatst bewerkt op: 03 januari 2020, 10:26 door kippenlijn »

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #53 Gepost op: 03 januari 2020, 20:05 »
Ja, daar had ik even niet bij stilgestaan bij het stellen van die vraag om het ook bij de oude voorseinen toe te passen.
Maar is dat bij die losse ID bordjes dan niet van toepassing, die zijn toch ook aan het spoor gelinkt?
Zie knipsel: ;)

Correct.
Echter deze bordjes ondersteunen geen letters. Kunnen alleen cijfers voor ingegeven worden
En de voornaamste reden om dit nu zo aan te pakken, door schade en schande wijzer, is dat de ID borden nu gewoon goed op de seinen zitten. Scheelt ook gedoe voor de routebouwer

Nu we het toch over spoor linken hebben en eigenlijk niet in dit topic thuishoort is dat ik mij steeds bij het leggen van overwegplaten heb afgevraagd wat de reden is waarom ze gelinkt aan het spoor moeten zijn en hiermee in de tracks.bin worden weggeschreven?
Die kunnen toch ook als scenery object door het leven gaan, of zie ik dat geheel verkeerd?
Bijv. is het voor een overweg geluid bedoeld als je erover rijd of zo? (wat mij trouwens niet opvalt)

Had gekund. Aan de overwegplaten hangt een overweg script, dat gaat niet in een scenery object.
Maar ik denk dat dit ook stamt uit de begintijd van onze ervaring met TS. Misschien had het inderdaad anders gedaan kunnen worden. We laten dit in ieder geval zoals het is.

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #54 Gepost op: 04 januari 2020, 19:23 »
Terwijl Tjoetjoe weer met belangrijke dingen bezig voor de update wil ik intussen iets met jullie delen.

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #55 Gepost op: 04 januari 2020, 19:27 »
Dat zijn weer zeer fraaie (nieuwe) voorseinen. 8)

trainsforum

• Newbie
  • *
    • ovineuropa
« Reactie #56 Gepost op: 09 januari 2020, 17:31 »
Ziet al al goed uit.  :o

Koplopermau

• Newbie
  • *
« Reactie #57 Gepost op: 11 januari 2020, 02:42 »
Het viel mij op dat de knipperende vertrekseinen een verkeerde frequentie hebben. Jullie gebruiken nu 90x per minuut als ik het goed heb, maar de frequentie is minder. Het lampje staat langer aan en knippert dan kort. Eigenlijk omgekeerd rood knipper, zogezegd! Ik heb een video bijgevoegd:

Links de realiteit op Groningen Europapark, rechts in TS:

Niet alleen de vertrekseinen maar ook de tunnelseinen en brugseinen (de WUBO's maar dan voor bruggen/tunnels) knipperen verkeerd, met name te snel: De frequentie moet volgens mij door de helft. Ik heb daar geen beelden van, wel een cabinerit waar het kort te zien is:

Graag jullie reactie. :)

Groet,
Koplopermau

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #58 Gepost op: 11 januari 2020, 12:30 »
Bedankt voor je input, gaan we verwerken in de scripts. Dus Tjoetjoe doe uw werk !  ;D Zo ik ben klaar.  ;D

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #59 Gepost op: 15 januari 2020, 15:41 »
Even een "dan weten we dat ook weer" vraag.
En wel deze; om welke reden hebben de dubbelspoor seinportalen hoog en standaard een verschillende breedte? ;)
Ook gezien het feit dat ze bij meerdere sporen een gelijke breedte hebben.
Zie knipsel naar het verschil:
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2020, 15:43 door kippenlijn »