Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Update NLSeinen v4..........  (gelezen 10313 keer)

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Hero Member
Re: Update NLSeinen v4..........
« Reactie #20 Gepost op: 07 december 2019, 22:47 »
.....
Waar ik persoonlijk meer om zit te springen, daarna kijkend, is een voorsein als portaaluitvoering, als ik tenminste voor mijzelf mag spreken.

Hmm, interessante opmerking. Zijn er momenteel eigenlijk al voorseinen op portalen aanwezig ergens in het land? Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat voorseinen ook aan een portaal kunnen hangen.

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Hero Member
« Reactie #21 Gepost op: 07 december 2019, 22:51 »
De anti icing en speciale borden zijn in ieder geval zeer welkom op de HSL route...  ;D En ook druk om jullie belgische seinstelsel een plekje te gaan geven.. we komen in de buurt ;) 
Frison heeft ook last gehad van mensen die objecten aanvroegen zonder info en vervolgens werden ze gemaakt maar zijn de routes nooit verschenen ::) Snap jullie frustratie  8)

Voor Essen heb ik een schema voor je uitgewerkt. Welk type waar staat met ID.
Moeten misschien nog wat punten op de i , maar kan het je toesturen.

En gefrustreerd zijn we niet hoor. We willen onze vrije tijd alleen wel nuttig besteden.
Conner heeft de afgelopen maanden weer een paar pareltjes gemaakt waarvan we zeker weten dat we ze terug gaan zien.

mkasthijs

• Full Member
« Reactie #22 Gepost op: 08 december 2019, 01:33 »
Toestemmingssein voor op een rangeer terrein die meestal staan bij bijvoorbeeld een pompstation.

8) Conner
Ik zie nu pas dit topic. Super gaaf!
Die seinen staat bij de wasstraat in Zwolle en kunnen in V2.5.1 van NO NL verwerkt worden bij Katwolde.
Kortom, die gaan zeker gebruikt worden.

Verder de rest ook, briljant! :)
En wat Rommy inderdaad al zei. Binnenkort komt de release van V3 uit van NO NL en dan gaan we daarna door naar Groningen met dus de genoemde seinen door Gert. Het zou echt super zijn als ze gemaakt kunnen worden :)

rommy136

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #23 Gepost op: 08 december 2019, 16:40 »
.....
Waar ik persoonlijk meer om zit te springen, daarna kijkend, is een voorsein als portaaluitvoering, als ik tenminste voor mijzelf mag spreken.

Hmm, interessante opmerking. Zijn er momenteel eigenlijk al voorseinen op portalen aanwezig ergens in het land? Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat voorseinen ook aan een portaal kunnen hangen.

Hoi,

De enigste situatie die ik ken persoonlijk is bij Groningen Losplaats. Weet niet of zo meer voorkomen. Je zit ze alleen bij 3 of meersporige baanvakken waarbij het niet mogelijk is het sein los te plaatsen. Een voorsein links van het spoor hadden ze natuurlijk hier ook kunnen doen. Op veel meersporige baanvakken heb je gewoon blokseinen die allemaal bediend dan wel P-seinen zijn.

Op nieuwe baanvakken zul je het daarom niet tegenkomen. Maar het kan wel, denk wel dat het lastig is goed het verschil in een portaalsein duidelijk te maken met het achtergrondsscherm.

Mvg Rommy

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #24 Gepost op: 14 december 2019, 16:18 »
Zoals jullie als team wellicht weten is dat station Arnhem (Centraal) aan vernieuwing onderhevig is geweest.
Zo ook de vertrekseinen, die zijn er in witte uitvoering gekomen.
Nu weet ik niet of dat al ergens te kennen is gegeven, en wat het plan allemaal is voor deze v4 update, maar wilde het even te kennen geven.
Vanuit een YouTube filmpje ben ik tenminste deze 2 types tegengekomen die daar staan c.q. hangen. (zie bijvoegsel)
Kortom het is aan jullie hoe met dit gegeven om te gaan, of je bijv. die in Arnhem voorkomt van de bestaande een kwastje witte verf geeft, of ...... ;)

Edit
Trouwens of ze elders in Nederland voorkomen, en dan met name op stations die in TS aanwezig zijn in een route?, heb geen idee. :-\
Maar dat horen we dan graag. :P
« Laatst bewerkt op: 14 december 2019, 16:29 door kippenlijn »

mkasthijs

• Full Member
« Reactie #25 Gepost op: 15 december 2019, 02:29 »
De hangende kun je zelf maken Teun.
In het seinen pakket zitten balkjes (ronde als vierkante vorm) in zwart en wit, zowel horizontaal als verticaal, die je op kunt hangen en daaraan het vertreinsein kan plaatsen :)

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #26 Gepost op: 15 december 2019, 09:41 »
Oja dat is waar ook, die balken hebben wij ook nog tot onze beschikking waar ik even niet aan gedacht had. :-[
Mare om het verhaal niet onnodig lang te maken hebben we deze objecten dan niet nodig.
Want dan kun je die andere in principe ook maken (zij het zonder voet) met deze 2 balken.
De horizontale schaal je dan in lengte naar ca. 1.400, en de verticale 2.500. :)
Zie voorbeeld die ik even over de bestaande heb geplaatst en natuurlijk nog weg moet:

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #27 Gepost op: 15 december 2019, 23:48 »
Ik denk dat het mooier zou zijn als wij de witte variant zouden leveren, scheeld geknutsel en bleed through van het zwart. Is ook aangepast in 1 tel. Ik zet ze op de lijst.

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

GertMeering

• Full Member
« Reactie #28 Gepost op: 16 december 2019, 06:55 »
Ik zal binnenkort eens foto's maken .. daar waar kan.Ze staan wel op plekken waar het best lastig is om echt goeie foto's te maken.
Ik ga het iig proberen.En anders kan ik je misschien helpen ermee betreft info.

Dit gaat trouwens over de portaalseinen in Groningen  ;)

kippenlijn

• Full Member
« Reactie #29 Gepost op: 16 december 2019, 10:32 »
Ik denk dat het mooier zou zijn als wij de witte variant zouden leveren, scheeld geknutsel en bleed through van het zwart. Is ook aangepast in 1 tel. Ik zet ze op de lijst.

Ja dat is wel zeker dat het mooier is en geknutsel scheelt met manoeuvreren van 3 afzonderlijke objecten. ;)
In ieder geval bedankt dat het op de lijst is gezet en zien het later wel tegemoet. :)