Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: vraagje over onbekende seinen  (gelezen 354 keer)

Joopiejj

• Jr. Member
  • **
vraagje over onbekende seinen
« Gepost op: 17 november 2019, 16:52 »
Hallo seinexperts!

Een vraagje!  Zijn dit kleine stopseinen die geplaatst zijn op de vrije baan bij noorderkempen ten behoeve van de rangeersporen of hebben deze seinen/lichtbeelden een andere functie?  ;D

Groetjes!  ;D

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: vraagje over onbekende seinen
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2019, 20:52 »
Dit zijn inderdaad kleine stopseinen ten bate van kleine bewegingen (KB) zoals men het in Belgiƫ zo mooi noemt.
Een KB laat zich in Nederlandse termen vertalen als rangeerbeweging.
Enige reden die ik kan bedenken dat dit hier voorzien is, is de mogelijkheid om te keren/om te lopen met een loc te Noorderkempen voor een rit terug ri. Antwerpen. Iets wat een hoge uitzondering zal zijn (denk ik).

Joopiejj

• Jr. Member
  • **
Re: vraagje over onbekende seinen
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2019, 21:18 »
Dit zijn inderdaad kleine stopseinen ten bate van kleine bewegingen (KB) zoals men het in Belgiƫ zo mooi noemt.
Een KB laat zich in Nederlandse termen vertalen als rangeerbeweging.
Enige reden die ik kan bedenken dat dit hier voorzien is, is de mogelijkheid om te keren/om te lopen met een loc te Noorderkempen voor een rit terug ri. Antwerpen. Iets wat een hoge uitzondering zal zijn (denk ik).

Super dankjewel ! Ik dacht inderdaad aan kleine stopseinen maar ik wist niet dat die ook voorkwam op de vrije baan dus twijfelde ik of het wel met dat doel was.. Maar dan kan ik ze met een gerust hart plaatsen  ;D !
Dankjewel en ik hoop snel van de HSL af te komen zodat we van het hele pakket kunnen gaan genieten en gebruiken in de route  8)