Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: TS2020 C:schijf en add ons op d;schijf  (gelezen 305 keer)

jowanw2

• Newbie
  • *
TS2020 C:schijf en add ons op d;schijf
« Gepost op: 17 oktober 2019, 15:20 »
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum en recentelijk gestart met TS 2020. Omdat ik uiteindelijk op Nederlandse routes wil rijden, ben ik begonnen met het aanschaffen van de benodigde pay- en freeware. Nu loop ik tegen het probleem aan dat mijn c:shijf behoorlijk vol begint te raken. Weet één van jullie of het met trainsimulator mogelijk is TS2020 op de c:schijf te laten staan en de add-ons op bijvoorbeeld de d:schijf te plaatsen. Ik meen me te herinneren dat dit bij Flightsimulator ook kon. Je kon dan binnen Flight Simulator de nieuwe scenery opladen vanuit de scenery bibliotheek. Zo ja, zijn er leden die hier ervaring mee hebben en mij kunnen helpen dit te realiseren.

Alvast bedankt voor het meedenken.

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: TS2020 C:schijf en add ons op d;schijf
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2019, 16:56 »
Hallo en welkom op het forum,

Dit forum is meer gericht op de assets welke wij als coha.nl ontwikkelen en uitbrengen.
Over zaken als routebouw en andere algemene zaken hebben wij niet zoveel kennis.
Daarvoor is het forum van treinpunt.nl of railsim.nl waarschijnlijk een betere plek om je vraag te stellen.

In ieder geval is het niet mogelijk om het programma zelf en de add-ons op verschillende locaties op te slaan. Persoonlijk hou ik mijn eigen C-schijf helemaal vrij van dit soort programma’s.
Inderdaad vanwege het risico dat de C-schijf (partitie) helemaal vol kan lopen, iets waar Windows niet zo goed tegen kan. Alleen daarom al zou ik willen adviseren om je gehele installatie naar de D-schijf over te zetten. Hoe dat op een “eenvoudige” en betrouwbare manier te doen, dat is nou net kennis die ik niet heb.

Hoop dat iemand op voornoemde forums jou hier wel in kan adviseren en/of begeleiden

jowanw2

• Newbie
  • *
Re: TS2020 C:schijf en add ons op d;schijf
« Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2019, 10:48 »
Hartelijk dank voor de reactie!. Ik zal uitzoeken hoe ik alles op de D:schijf moet gaan installeren.