Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: “Controlled approach”  (gelezen 237 keer)

BMG_Games

• Newbie
  • *
“Controlled approach”
« Gepost op: 30 september 2019, 10:20 »
Hallo allemaal,

Eerst even dit: ik weet niet zeker of ik deze vraag in het goede board stel. Als ik verkeerd zit, laat het even weten  ;D
Ik heb deze vraag in de eerste instantie op treinpunt.nl gesteld, en daar werd me aangeraden het hier eens te vragen.

Anyway, ik ben begonnen met een fictieve metro / sneltram achtige route. Nu wil ik voor een aantal stations zogenaamde “controlled approach” seinen plaatsen aan het einde van het perron. Dit wil zeggen dat het sein pas groen wordt als de trein volledig tot stilstand is gekomen aan het perron.
Ik zoek me al een tijdje een ongeluk naar een oplossing, maar ik kan gewoon niets vinden.

Opzich is het natuurlijk te doen door in een scenario een trein voor de spelerstrein zetten die zorgt voor rode seinen, alleen dit is natuurlijk niet erg betrouwbaar: de AI rijdt altijd anders dan de speler, plus niemand rijdt hetzelfde.

Weet iemand hoe ik zo iets zou kunnen maken?

Groetjes,
Matthias.

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: “Controlled approach”
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2019, 21:48 »
Het is mij niet helemaal duidelijk of je dit met NL seinen of met NL tramlichten probeert.
Ik vermoed het laatste.

Bij de NL tramlichten is dit niet mogelijk. Er zit weliswaar een StopGo marker in dat pakket, maar dan zal je voorbij die marker moeten oprijden wil het sein doorrijden toelaten.
Dat is niet wat je zoekt.

Bij de NL seinen is het bij benadering icm een Timer marker na te bootsen.

BMG_Games

• Newbie
  • *
Re: “Controlled approach”
« Reactie #2 Gepost op: 01 oktober 2019, 19:20 »
Opzich maakt het type me niet erg veel uit, de route loopt toch grotendeels ondergronds, dus is er weinig verschil merkbaar.

Op treinpunt.nl heb ik inmiddels een zelfde soort antwoord gehad met de timer-markers. Ik denk dat ik het zo oplos.

In ieder geval bedankt!