Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Seinen voor de Kijfhoek  (gelezen 1122 keer)

squallgage

• Newbie
  • *
Seinen voor de Kijfhoek
« Gepost op: 24 september 2019, 12:55 »
Goede middag heren,

ik ben momenteel bezig met de aanleg van de Kijfhoek.  en loop hier tegen een klein probleempje aan.
ik heb een 3 tal dwerg seinen die meer dan 20links nodig hebben.  ( type: MF R DV B00 )
voor sein 3216 en 3220 heb ik 39links nodig en voor sein 3226 , 21 links. 

wellicht dat er nog seinen zijn met meer links maar dat betwijfel ik.
wel had ik nog een puntje betreft de Coha dijken. of er een mogelijkheid is om half dijken te release.
in spoor situaties waarbij beide sporen afsplitsen kan een halve dijk een grote uitkomst zijn om het strakker en met minder objecten een dijk aan te kunnen leggen.

alvast bedankt,
Jerome
Leonhearth

blijlage, ( sporenplan map )

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: Seinen voor de Kijfhoek
« Reactie #1 Gepost op: 24 september 2019, 17:47 »
ik ben momenteel bezig met de aanleg van de Kijfhoek.  en loop hier tegen een klein probleempje aan.
ik heb een 3 tal dwerg seinen die meer dan 20links nodig hebben.  ( type: MF R DV B00 )
voor sein 3216 en 3220 heb ik 39links nodig en voor sein 3226 , 21 links. 

Jerome,

sein 3216 en 3220 kunnen beiden dezelfde sporen bereiken, dus je hebt alleen een uitvoering met 39 links nodig  :o
We zijn nu toch bezig met een update van het Seinen pakket, dus dat nemen we mee.
Omdat dit zo uitzonderlijk is, voegen we alleen de 39 doellinks-versie toe. Tussenliggende maken we dus niet.
Ik zie zo 1-2-3 ook geen andere situatie hier waarvoor je er meer dan 20 nodig hebt.
Heb even uitgetekend waar de doellinks globaal moeten komen te liggen, maar aan het aantal links dat je noemde, had je dat eigenlijk al voor jezelf uitgevogeld. (Plaatje Kijfhoek_01)

Merk op dat er een aantal S-borden zijn op deze sporen welke gelden voor twee sporen (pijlbord er tegenaan spijkeren!)
Voor de simulatie is het belangrijk dat je voor beide sporen de S-borden plaatst. Één van de twee verstop je onder de grond.
Zo zorg je voor een goede blok-scheiding welke belangrijk is voor het AI verkeer!

Daar op verder bordurend. Ik adviseer om de rechterzijde van de "blauwe" sporen ook te voorzien van S-borden (grijs gekleurd). Ook deze onder de grond verstoppen. Dit is mede voor de eerder genoemde blok-scheiding tbv AI verkeer maar ook om te zorgen dat het uitrijsein 3576 of 3578 (hopelijk)  goed getriggerd wordt.
De overige echte S_borden heb ik in oranje en groen ingetekend.
Twee verschillende kleuren, één voor elke rijrichting (Plaatje Kijfhoek_02)

Wellicht stuur ik je de benodigde bin op voorhand toe, zodat jij in ieder geval verder kan met de bouw.
In geen geval zelf bin's maken en zelf mee gaan leveren met de route. Dat willen we echt niet hebben.

Veel succes met dit complexe stuk rail-infra

squallgage

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 24 september 2019, 18:07 »
Geweldig ,

meer kan ik niet vragen. ik wacht even af en dan hopelijk met de tips en tekeningen moet het goed gaan komen.
alvast bedankt voor de moeite ! 

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #3 Gepost op: 24 september 2019, 19:42 »
Om even bij kijfhoek te blijven hebben we deze ook nog, het heuvelsein.
Beeldmateriaal is alleen schaars  :-\

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: 24 september 2019, 19:49 »
http://www.nicospilt.com/index_rangeerheuvel.htm hier wat meer info erover. Maar zoek nog wel betere foto's van dit sein en dan willen we er altijd wel even nakijken :) Dus wie heeft er iets van foto's, alles is welkom. 
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 25 september 2019, 21:49 »
Voor de geïnteresseerde onder ons.  :P

Deel 2

Deel 3

Deel 4

« Laatst bewerkt op: 25 september 2019, 22:01 door Conner »
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner