Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Geavanceerde seinopvolgingen  (gelezen 589 keer)

rommy136

• Jr. Member
  • **
Geavanceerde seinopvolgingen
« Gepost op: 03 juli 2019, 09:23 »
Hoi allemaal.

Alleereerst wil ik jullie allen hartelijk bedanken voor alle objecten die tot dusver gemaakt en getest zijn. Ook over de geavanceerde seinopvolging ben ik zeker zeer te spreken.
Ik vroeg me alleen iets af. Op een aantal locaties binnen Nederland zie je nu een andere opvolging naar voren komen, die nog niet (volgens de infokaart) in het coha seinenpakket zit. Nu hoeft dit natuurlijk ook niet gerealiseerd te worden, maar ik vroeg me af of het jullie bekend was.

Op Utrecht als op Assen en Zwolle zitten een aantal. Waar praat ik nu over? Waar we nu met het seinenpakket als we een geel sein naderen het voorgaande sein een geel variant kunnen laten tonen, gebeurd ditzelfde nu ook met groenvarianten. Om een twee tal voorbeelden te noemen:
We rijden vanaf sein A via sein B naar sein C. Bij sein A staat tevens ook een snelheidsbord om de snelheid op te mogen hogen naar een bepaalde snelheid (deze situatie doet zich alleen voor wanneer er een snelheidsverhogingsbord binnen 25m voor het sein staat)
GR-->GR-->GR opvolging bij een normale rijweg waarin sein C uit de stand stop staat.
GRKN(6) (groenknipper met cijferbak 6 of zonder cijferbak) --> GL --> RD wanneer sein C rood toont.

Wat er dus gebeurd is dat wanneer de rijweg er tot sein C inligt, gaat sein A met een groen knippervariant uit de stand stop, om de snelheidsverhoging die op het snelheidsbord staat wat bij het sein geplaatst is te onderdrukken. Wanneer de rijweg dan ver genoeg is ingesteld en sein C komt uit de stand stop, zal sein A ophouden met een groen variant te tonen maar zal groen gaan tonen.

Ik hoop de situatie zo duidelijk genoeg hebben uitgelegd. Ik vroeg me af of dit bekend was en/of er plannen zijn dit ooit op te pakken. (En nee is ook een antwoord).

Met vriendelijke groet,

Rommy

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: Geavanceerde seinopvolgingen
« Reactie #1 Gepost op: 04 juli 2019, 13:14 »
Ik hoop de situatie zo duidelijk genoeg hebben uitgelegd. Ik vroeg me af of dit bekend was en/of er plannen zijn dit ooit op te pakken. (En nee is ook een antwoord).

Uitleg is duidelijk genoeg.
Zal er bij voldoen inspiratie eens naar kijken.

rommy136

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 05 juli 2019, 15:46 »
Okeey alvast bedankt.

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: 06 juli 2019, 22:44 »
Even een avondje geknutseld.
Dacht dat het snel in te voegen was, maar was iets meer werk dan gedacht.

Voor de test hangt aan deze post de set aangepaste scripts.
In de ZIP:
map CommonScripts: deze plaatsen in de Assets onder Coha Seinen>NLSeinen
PDF: Op blad 3 de mogelijkheden voor Geel varianten (excl Geel cijfer knipper)

Graag testen en bevindingen terugkoppelen.
Ook vluchtig kijken of bestaande geavanceerde seinopvolging nog werken.

Edit 07-07-2019:
Bijlage verwijderd naar aanleiding van test resultaten. Aangepaste scripts worden opgenomen in nieuwe patch
« Laatst bewerkt op: 07 juli 2019, 23:46 door TjoeTjoe »

rommy136

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 07 juli 2019, 21:33 »
Hoi,

Allereerst wil ik even jullie ontzettend bedanken voor jullie inzet. Allereerst hoe fantastisch jullie oplossing werkt, maar daarnaast ook hoe snel jullie reageren. Ik heb heel veel getest met verschillende seintypes door elkaar en heb geen bijzonderheden zo 123 kunnen testen (Let op! Heb natuurlijk ook niet alles kunnen testen). Ook de bestaande seinopvolgingen als geavanceerde seinopvolgingen lijken goed te werken.

Hartstikke bedankt nogmaals!

Mvg Rommy

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: 07 juli 2019, 23:43 »
Ik heb heel veel getest met verschillende seintypes door elkaar en heb geen bijzonderheden zo 123 kunnen testen (Let op! Heb natuurlijk ook niet alles kunnen testen). Ook de bestaande seinopvolgingen als geavanceerde seinopvolgingen lijken goed te werken.

Dank voor de terugkoppeling. Helemaal super.
Natuurlijk heb ik zelf ook wat vlugge tests gedaan om te zien of er niks kapot gemaakt was.
Maar andere ogen zien soms meer.

Ga binnenkort een patch bakken, zodat iedereen er uiteindelijk profijt van kan hebben.

Enne. Graag gedaan.  :)

NB: De test-patch in mijn vorige bijdrage is naar aanleiding van dit rapport verwijderd.
« Laatst bewerkt op: 07 juli 2019, 23:47 door TjoeTjoe »

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: 08 juli 2019, 21:57 »
Patch v3.f voor het Nederlandse Seinen pakket is nu beschikbaar in de Download sectie.
PDF Geavanceerde Seinopvolging is voor dit doel ook bijgewerkt. Deze zit bij de download bijgesloten.

Met deze patch is de seinopvolging waarbij een seinbeeld Geel (evt met cijfer) voorafgegaan kan worden door een Groen knipper variant te realiseren. Als bonus de Nederlandse uitvoeringen (Geel) van de Eurobalises.

Het is niet nodig om het volledige pakket van het Nederlandse seinen pakket opnieuw te downloaden en/of te installeren indien men dit al geïnstalleerd heeft staan. Alleen de patch v3.f installeren is dan voldoende.

rommy136

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 09 juli 2019, 11:57 »
Wow, dat heb je snel gedaan!

Super gaaf!

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 10 juli 2019, 08:04 »
Ook bedankt voor deze patch, ga het al rijdend op 't HvN eens bekijken. :)

Daniël Schreurs

• Newbie
  • *
  • Routebouwer ZwEnZwoKa
« Reactie #9 Gepost op: 12 juli 2019, 11:33 »
Schön!!
Groet van

Daniël