Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Instelling ROZ geeft toch rood sein  (gelezen 216 keer)

Erwin d V

• Jr. Member
  • **
Instelling ROZ geeft toch rood sein
« Gepost op: 14 mei 2019, 22:24 »
Ik heb een apart probleem met een seininstelling met een laag sein. Ik heb een instelling naar een kopspoor gemaakt waarbij ik geel-knipper zou moeten krijgen, alleen blijft dat sein rood tonen. Ik heb al de instellingen gecontroleerd, en de betreffende link gecontroleerd. Maar dat geeft geen soelaas... Hebben jullie nog tips? Naar een ander spoor gaat het namelijk wel goed.

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: Instelling ROZ geeft toch rood sein
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2019, 23:45 »
En als je de instelling Kopspoor nou eens NIET maakt?
Geeft het sein dan wel een seinbeeld anders dan Rood?

Zo nee, dan lijkt het op een gevalletje "spoorstaafbreuk" ofwel een foutje in het spoornetwerk of misschien het wissel?
Zo ja, dan heb ik niet 1-2-3 een oorzaak en oplossing van je.

Hoeveel doellinks heeft dit lage sein?

NB:
Ik las een paar weken terug op het forum van TPNL (dacht ik) dat het door elkaar gebruiken van verschillende trackrules ook weigerende seinen kan veroorzaken.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2019, 23:51 door TjoeTjoe »

Erwin d V

• Jr. Member
  • **
Re: Instelling ROZ geeft toch rood sein
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2019, 19:09 »
Verschillende trackrules heb ik deze specifieke issue niet. Ik heb wel ergens anders op mijn route een dergelijke sein staan die naar een ander trackrule gelinkt is, maar dit werkt wel gewoon.

Het zijn meerdere seintjes, met 3 en 4 linkjes. Ze geven alle hetzelfde probleem.

Het bewuste spoor is ook goed aangesloten, gezien dat een rood driehoekje zie staan ;)

[edit] Ik heb de link het ROZ-vinkje uitgezet, en dan krijg ik groen sein beeld. Na het aanzetten van het ROZ-vinkje blijft het probleem bestaan, ook na het plaatsen van een afsluitbord. Ik ben van mening dat dit wel heel apart is. En dat bedoel ik niet rot naar jullie toe hoor ;)
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2019, 21:56 door Erwin d V »