Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Routes raken corrupt bij bewerken in 64bit !!  (gelezen 922 keer)

TjoeTjoe

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Berichten: 401
Routes raken corrupt bij bewerken in 64bit !!
« Gepost op: 13 oktober 2018, 21:41 »
Met de update van Train Simulator 2019 verschijnen er op fora in binnen- en buitenland alarmerende berichten over routes welke corrupt raken tijdens het bewerken hiervan in TS2019.

Het voornaamste probleem lijkt dat er tijdens het bewerken van een route objecten welke met een link aan het spoor verbonden zijn corrupt raken. Als voorbeeld: een sein dat oorspronkelijk 5 links heeft, verliest al zijn links, behalve de basis-link.

Hierdoor ontstaat een mismatch tussen het aantal links dat gedefinieerd is in de Blueprint van een spoor-gebonden object (bijvoorbeeld een sein , overweg etcetera). En het enige desastreuze gevolg hiervan is dat de route niet meer correct functioneert. Symptomen: seinen blijven op rood staan, alles aan het spoor-gerelatterd (snelheidsborden,seinen) verschijnen niet meer in de HUD en mogelijk meer.

Tip 1:
Maak ALTIJD een backup van uw route, alvorens deze te gaan bewerken !!


Tip 2:
Maak na tip uitgevoerd te hebben, een aanpassing met een spoor-gerelateerd object (bijv een sein met meerdere links).
Sla de route op, en start de route opnieuw op. Zowel in 32bit als in 64 bit.

Is het kapot? Dan DTG bellen!
Klinkt flauw, maar DTG heeft blijkbaar iets gemist bij het uitbrengen van hun nieuwe versie mbt compatibiliteit tussen 32bit en 64 bit.
Het is heel belangrijk dat dit soort problemen gemeld worden bij DTG. Ondanks het feit dat DTG geen (financieel) belang heeft in freeware routes (of routes van derden) , is het ook voor hen belangrijk te weten dat dit soort grove bugs uiteindelijk zou kunnen leiden tot het verloren gaan van enthousiasme bij routebouwers.


Woord van dank aan pioniers van onze community
Er zijn momenteel een aantal expert routebouwers bezig met het analyseren van waar dit probleem nu zijn oorsprong vindt.
Momenteel is al duidelijk dat er een heel groot probleem aanwezig is wanneer er bewerkingen aan een route worden uitgevoerd in de 64bit versie en de route vervolgens geladen wordt in de 32bit uitvoering en andersom.
Namens het gehele coha.nl team onze dank voor jullie inspanningen in deze!


Voor alle duidelijkheid:
de enige relatie tussen spoor-gerelateerde objecten, waaronder seinen en overwegen, is de zogenaamde tracks.bin en de blueprint waar het aantal links van betreffende objecten in vastligt. Het corrupt raken van tracks.bin ligt buiten onze macht in deze. Alleen DTG kan dit soort verschijnselen oplossen, en wij hopen ook dat dat zo spoedig mogelijk verholpen gaat worden.
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2018, 22:23 door TjoeTjoe »

Conner

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 831
Re: Routes raken corrupt bij bewerken in 64bit !!
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2018, 15:55 »
Dtg heeft bericht:

Hi there.
We're looking into this. It seems to be just limited to when something modifies the tracks.bin file, so scenario editing in 64-bit is still fine, but for the time being we recommend you do any route editing in the 32-bit version until this is fixed.

 8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

Conner

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 831
Re: Routes raken corrupt bij bewerken in 64bit !!
« Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2018, 12:36 »
Even nog een kleine reactie van mijn zijde omdat ik merk dat we alle nog wat aan het struggelen zijn met Ts2019 64 bit en routes nog steeds corrupt raken.

Om nu te voorkomen dat je routes corrupt raken zou je met de 64bit van Ts2019 alleen maar routes moeten rijden en verder helemaal niets op het moment totdat Dtg hun problemen hebben opgelost. Wil je het goed doen heb je dus 3 snelkoppelingen nodig op je bureaublad en maak je voor je Ts2019 start de keuze ga ik een route maken/editen (32 bit) en of route rijden (64 bit) als je pc dit aan kan natuurlijk.

In de hoofdmap van Ts kan je de 32 bit en 64 bit icoon vinden en een snelkoppeling op je bureaublad kunnen maken zodat je kan kiezen welke je wil opstarten, ik hoop dat Dtg hun problemen snel hebben opgelost zodat dit bovenste niet meer nodig is.

Hieronder een plaatje met de 2 exe files waar je een snelkoppeling van op het bureaublad kan plaatsen. Succes alle.

 8) Conner
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

TjoeTjoe

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Berichten: 401
Re: Routes raken corrupt bij bewerken in 64bit !!
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2019, 18:42 »
Gebruiker Mark attendeerde ons op de volgende mededeling van DTG:

https://forums.dovetailgames.com/threads/game-breaking-editing-a-route-when-using-the-x64-versions-corrupts-the-route.13312/#post-63917

We wachten het gelaten af, vooralsnog is bouwen in de 64 bit editor een echte afrader