Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Overwegen  (gelezen 658 keer)

Seinlamp

• Newbie
  • *
Overwegen
« Gepost op: 19 oktober 2018, 09:49 »
Goedemorgen

sinds de installatie van de 64 bit versie functioneren veel overwegen niet meer correct. ik installeer de overweg ik zet de pijltjes netjes op de rails en op de weg, de overweg werkt normaal. ik ga uit het spel en ik start de route opnieuw op en de overweg gaat niet dicht. na controle blijkt dat of alle pijlen of 1 pijl zijn verdwenen dus gaat de overweg niet dicht dit is een vervelend probleem en ik weet ook niet of dit evt door jullie is op te lossen of dat er een fout in de 64 bit versie zit.
Enfin ik wacht uw oordeel af.

Met vriendelijke groet

Jan Marijnissen Goirle Noord Brabant

WimBaarman

• Newbie
  • *
Re: Overwegen
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2018, 10:30 »
Ook goedemorgen!

Dit zelfde geldt bij het plaatsen van seinen. Hier vallen, na het starten van de route, ook de peilen van de seinen weg. Hierdoor functioneren nieuw geplaatste seinen niet meer. Vervelend, ben benieuwd of jullie hier iets mee kunnen of dat blijkt dat het aan de 64 bit versie ligt.

Vriendelijke groet,

Seinlamp

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2018, 11:38 »
Bedankt voor je melding ik heb ook veel problemen met het markeren van de platforms dit heeft misschien wel niks te doen met de andere problemen maar goed ik vermeld dit toch want dit is ook een misselijk probleem. wat gebeurd er ik vul de markering in langs het perron klaar daarna weer naar dat perron rijdend wat blijkt de markering is voor de helft of meer verdwenen dus ik denk ik zet hem weer op de gewenste grootte neer. het lukt niet waar een las zit tussen twee sporen kan de markering niet worden verplaatst. het enige wat iets soelaas bied is dat ik de rails verwijder en weer installeer en dan kan de markering weer op lengte worden gebracht. dit is zeer frustrerend en zeker als je nog een wissel hebt liggen. en daarna als het gelukt is heb je nog grote kans dat de markering is verdwenen en gaan de deuren niet open

Wat de overwegen betreft ik heb een bepaalde overweg 5 keer opnieuw ingebracht en telkens is er een pijl verdwenen nee dit is voor mij als bouwer die weinig of geen  kennis van zaken heeft zeer frustrerend.

Groetjes Jan

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2018, 15:38 »
Alle bedankt voor het melden maar we waren jullie alle voor.  ;D

Vrij kort na de lancering hadden wij dit probleem al ontdekt met wat pioneers in het routebouwen en is het gemeld bij Dtg de bouwer van Ts2019.

Ik zou jullie willen wijzen op deze topic hier online:

https://forum.coha.nl/index.php?topic=269.msg2675#new

Volgende topic staat op Treinpunt.nl die wij daar ook meteen hebben gemeld:

https://www.treinpunt.nl/forum/train-simulator-2017-scenario's-algemeen-overig/routes-raken-corrupt-bij-bewerken-in-64bit-!!/

Advies van Dtg is om voorlopig een route alleen maar te bouwen in de 32bit editor van de simulatie en de 64bit editor te laten voor wat hij is.

Als er nieuws is over dit onderwerp zal dat ook op deze site gemeld worden.

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

Seinlamp

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2018, 15:43 »
Goedemiddag Conner

Bedankt voor het advies en de verwijzingen

met vriendelijke groet Jan

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2018, 15:53 »
Jan bedankt voor je reactie. 1 extra advies is maak altijd backups

Veel plezier met je hobby verder en mocht je nog vragen en of opmerkingen je bent welkom net zoals alle andere dat zijn.  ;)

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

Seinlamp

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 19 oktober 2018, 17:33 »
Hallo Conner

ik heb nog een vraagje. ik heb begrepen dat je advies is om momenteel niet verder aan je eigen route te werken en dit neem ik ter harte en ik blijf in 64 bit van de route af. alleen wat nu kapot is of alleen niet goed werkt komt dit wanneer de bugs zijn verwijderd weer gewoon werkend terug of denk jij dat wat nu niet goed is zal moet worden vervangen. zo niet zal het toch een hele klus worden.

Mvg Jan

Mark

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 19 oktober 2018, 18:01 »
Ik verwacht het niet.

Alles wat vanuit de x64 versie naar de tracks.bin geschreven word (heel simpel gezegd het bestand waar TS19 alle sporen en objecten met links - o.a. seinen en overwegen - in opslaat) is in principe niet meer in orde; wat je eenvoudig kan zien doordat het in de x86 versie vanaf dat moment ook niet werkt.

Naar alle waarschijnlijk word het dan een backup terugzetten van voor het moment dat het is misgegaan; hoop dan ook van harte voor je dat je die hebt.

Seinlamp

• Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 19 oktober 2018, 19:55 »
ja ik heb altijd 2 backup van mijn eigen werk. dan nog iets waar ik echt niet vrolijk van wordt ik ben naar 32 bit terug gegaan en ik wou mijn stationnetje afbouwen ik was bezig met de vertrekseinen, deze zijn van fobpix maar ik kreeg ze helaas niet geplaatst er kwam geen pijltje bij de 2e klik en zodoende kwam het seintje niet op het platform dus stop ik voorlopig maar met TS daar komt nog bij dat als ik de 32 bit versie wil afsluiten dit niet lukt ik krijg een melding dat er een Dll file onbreekt maar goed om een lang verhaal kort te maken ik kan met taakbeheer ook niks het spel blijft bevroren staan ik kan alleen resetten al ik ga naar de optie afmelden en dan moet ik van windows weer beginnen met mijn wachtwoord ik heb echt wel wat geduld maar hier zit ik echt niet op te wachten met mijn 62 jaar oke ik stop en ik ga maar in mijn boekenkast kijken en afwachten wanneer alles wordt opgelost

mvg Jan