Ik heb even wat testen gedaan, en ik begin met het goede nieuws: De marker werkt nu wel bij stilstaande treinen!
Hij werkt wel een beetje vreemd. Nieuw geplaatste markers werken namelijk niet, en een volledige start van Train Simulator (en niet alleen het scenario) is benodigd.
Daarnaast heb ik gemerkt dat het nogal ingewikkeld is om een bestaande marker aan te passen. Het probleem is namelijk dat als ik een tijd aanpas van bijvoorbeeld 30 naar 100 seconden (voorbeeld), de scenario editor 'No changes to save.' roept en ik genoodzaakt ben om iets te veranderen in het scenario, zoals bijvoorbeeld een lege trein neerzetten en weer weghalen. Nu is dat geen groot probleem, maar het opslaan van wijzigingen in bestaande markers is dus een dingetje.
Daarnaast crasht TS nogal eens als ik zo'n marker aanpas en op play druk of terugkeer naar de editor. Ik weet niet of het ligt aan de marker of aan TS, maar het is wel vervelend. Ook zijn de markers onbetrouwbaar, of ik ben een paar keer vergeten opnieuw op te starten. Soms doen ze het wel, soms ook niet. Er is niet echt een pijl op te trekken. Na een paar keer herstarten werken ze meestal echter wel, dus ik neig naar het tweede.
Nog één ding wat ik een nadeel noem maar misschien scripttechisch niet mogelijk is: De scripts letten niet op de afspeeltijd van TS. Tijdens scenario testen spoel ik regelmatig het scenario door (CTRL SHIFT 5 met EnableAsyncKeys aan) maar de scripts letten hier niet op, die tellen gewoon in 'echte' tijd door. Of dit een nadeel of voordeel is is natuurlijk aan de gebruiker, ik noem het een nadeel. Grootste nadeel op dit moment is dus het vele opnieuw starten wat je moet doen. Gaat veel tijd zitten in het plaatsen van deze dingen.
Dan nog één verzoekje. De timer is leuk, maar is het ook mogelijk om een vaste timer variant te maken, welke op een bepaalde tijd in Train Simulator het sein veilig geeft? Zo kan ik dus gewoon op vertrektijd van een trein een sein veilig zetten (of ongeveer 30 seconden ervoor volgens de ARI) zonder dat ik me zorgen hoef te maken of de trein er is of niet. Jazeker, het geeft een stukje realisme weer dat het pas activeert op het moment dat een trein vertrekt, maar ik ben niet bereid om voor ieder station te gaan uitmeten en testen hoelang ik treinen moet laten wachten, als je begrijpt wat ik bedoel.

Groet,
Koplopermau