Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Belgische Seinen  (gelezen 11106 keer)

jesitim

• Newbie
  • *
Re: Belgische Seinen
« Reactie #200 Gepost op: 29 april 2019, 21:33 »
Hier wordt elke belg toch helemaal blij van! Een fantastisch mooi pakket en Gert steekt het nog eens in een fantastisch mooi jasje.

GertMeering

• Full Member
« Reactie #201 Gepost op: 30 april 2019, 06:37 »
Ik heb de 3d meshes van JML gekregen en heb er wat van aangepast en bij gemaakt.Dit natuurlijk met toestemming.

jesitim

• Newbie
  • *
« Reactie #202 Gepost op: 30 april 2019, 18:16 »
Ook maar eens aan het knutselen geslagen met een meer dan fantastisch pakket!

benjamin

• Newbie
  • *
« Reactie #203 Gepost op: 30 april 2019, 20:24 »
 ;) prachtig

« Laatst bewerkt op: 02 juni 2019, 15:15 door benjamin »

GertMeering

• Full Member
« Reactie #204 Gepost op: 02 mei 2019, 16:36 »
Zeer mooie screen Jesitim 8)

jesitim

• Newbie
  • *
« Reactie #205 Gepost op: 03 mei 2019, 10:45 »
Bedankt voor de mooie woorden Gert, al vrees ik dat ik niet opkan tegen jouw screens. Die ademen gewoon Belgie uit, zeer goed bezig!

GertMeering

• Full Member
« Reactie #206 Gepost op: 04 mei 2019, 17:35 »
Dat valt reuze mee , mijn screens lijken heel wat maar stelt op zich niet veel voor als je kijkt naar het geheel.

benjamin

• Newbie
  • *
« Reactie #207 Gepost op: 07 mei 2019, 20:28 »
het ziet er prachtig uit dikke proficiat voor jullie die dit kunnen maken

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #208 Gepost op: 11 juni 2019, 00:11 »
Laten we het hoge woord er dan maar uitgooien:

De release van het Belgische Seinen pakket is aanstaande!

Ergens begin mei 2018 kreeg ik van Conner de vraag "zullen we Belgische seinen gaan maken".
Het antwoord van mijn kant floepte er zo maar uit : "Ja!"

Waarom? Een route Antwerpen-Brussel voor MSTS was één van mijn eerste ervaringen met trein simulatie.
Seinen-gek als ik ben, vond ik toen al de Belgische seinen een interessant fenomeen.

Er daar gingen we dan. Zoeken naar informatie over het Belgische seinstelsel.
Dat was nog niet zo makkelijk. De informatie was en is heel schaars.
Heel veel websites afgezocht, vragen gesteld op forums, foto's ontvangen van enthousiastelingen en noem het maar op.
Een hoge factor van "zelfredzaamheid" speelde hier zeker een rol.

We zijn dan ook zeer dankbaar voor alle hulp welke via de "voordeur" of de "achterdeur" geboden is.
Zonder de enthousiaste hulp vanuit de community was dit pakket zeker niet zover gekomen als wat het nu geworden is.

Was het een makkelijk project? Nou ja, laten we het uitdagend noemen.
Er zijn grenzen verlegd, er zijn tegenslagen geweest maar zeker ook vele "hoera"-momenten geweest.
Zonder meer een zeer uitdagend gebeuren, waarvan wij zelf ook niet konden voorzien dat het iets meer dan een jaar zou duren om tot een release te komen.

Het meest spannende aan dit geheel is misschien wel dat we als Nederlands team een "grensoverschrijdend" pakket zijn gaan maken.
In basis kunnen wij het, als buitenstaanders, het alleen maar fout doen.
Dat is misschien ook wel de reden dat het allemaal zo lang heeft mogen duren. We hebben onze uiterste best gedaan om ervoor te zorgen dat het allemaal klopt.

Een heel belangrijk onderdeel tijdens de ontwikkeling van dit pakket is het voorkomen van het vernederlandsen van het geheel.
We hebben onze uiterste best gedaan om de Belgische terminologie toe te passen in de benaming en beschrijving van de objecten welke we ontwikkeld hebben.
Maar nu komt het: de objecten zijn zo goed als allen Franstalig benoemd.
Zal even wennen zijn, maar de handleiding en vooral de infokaart is hier het hoofdgereedschap om er relatief makkelijk uit te komen.

Over de Franse taal gesproken. We zijn Christophe van beluxtrains.net, bekend als scenario maker, enorm veel dank verschuldigd voor de Franstalig versie van de handleiding.
Menig op België gerichte beschikbare routes zijn immers gebouwd door Frans sprekende routebouwers, dus voor die doelgroep is de Franstalige handleiding een welkome aanvulling.

Over de handleiding gesproken: het is weer een mooi stukje proza geworden. 110 pagina's als ik me niet vergis.
Er staat niet alleen informatie in waar de routebouwer wat mee moet doen.
Ook voor de "virtuele machinist" is er genoeg leesvoer.

Mochten er onduidelijkheden zijn, schroom dan niet om op ons forum om hulp of uitleg te vragen. Domme vragen bestaan niet. We bijten niet.
Ons forum is overigens het enige punt waar ondersteuning etc. gevonden kan worden.

We zijn er bijna:
Ik wil dolgraag een heel groot woord van dank richten aan Conner.
Mijn persoonlijke handicap is dat ik details qua-objecten niet zie. Gelukkig heeft Conner daar geen last van.
Menigmaal heeft hij de "tekentafel" opnieuw bezocht. Maar dan krijg en heb je ook wat.

Ook een woord van dank aan de alpha en beta testers. Een hele lijst van wensen en opmerkingen is de revue gepasseerd, waardoor het geheel nog ietsjes groter werd.

Maar nu is de streep getrokken, en de release aanstaande.
We hopen als Coha.nl-team natuurlijk dat een ieder, routebouwer of eindgebruiker, enorm zal genieten van dit pakket.

Oh ja, de release datum? Deze week.
De release staat gepland op de datum dat het exact 6 jaar geleden is dat we de eerste versie van het Nederlandse seinen pakket hebben uitgebracht.
Wie kan zich die dag nog herinneren? Ondergetekende in ieder geval wel.

TjoeTjoe

NB:
Routebouwers die de seinen van ene TjoeTjoe (verkrijgbaar op railsim-fr.com) 1-op-1 omgezet willen hebben naar het coha.nl-pakket kunnen via PB contact met me opnemen.

benjamin

• Newbie
  • *
« Reactie #209 Gepost op: 11 juni 2019, 19:54 »
prachtig hoe jullie dit kunnen maken echt heel veel respect voor jullie
 ;)