Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Belgische Seinen  (gelezen 11055 keer)

benjamin

• Newbie
  • *
Re: Belgische Seinen
« Reactie #180 Gepost op: 16 april 2019, 22:35 »
ik wil met alle plezier die uittesten
« Laatst bewerkt op: 17 april 2019, 22:15 door benjamin »

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #181 Gepost op: 17 april 2019, 21:53 »
Je répondrai en français

Nous (coha.nl) avons des exigences et des avertissements pour le testeur bêta:
  • être testeur bêta est un travail sérieux pour nous (coha.nl)
  • Vous avez connaissance du système de signalisation belge
  • Vous devez avoir le temps de tester le pack
  • L'utilisation du pack dans une ligne (pour publication) n'est pas possible (et imprudent!!) - le pack est absolument incompatible et limité avec la version finale!!
  • Vous devez faire des rapports indiquant ce qui indique qu'on a testé et bien sûr rapporter des bugs (rapporter que les signaux fonctionnent ne suffit pas)
Si vous pensez que vouus êtes un candidat sérieux, vous pouvez m'envoyer un message personnel motivé.
(Je construis une ligne n'est pas une bonne raison)

En nu in het Nederlands:

Wij (coha.nl) stellen eisen aan en geven waarschuwingen aan de bètatester:
  • Bètatester zijn is voor ons (coha.nl) een serieuze taak;
  • Je bent bekend met het Belgische seinstelsel;
  • Je moet de tijd hebben om het pakket te testen;
  • Het gebruik van het pakket in een route (voor publicatie) is niet mogelijk (en zeer onverstandig!) - het pakket is absoluut incompatibel met EN beperkt ten opzichte van de definitieve versie !! Wij (coha.nl) gaan absoluut NIET helpen bij het verhelpen van problemen in een route die ontstaan zijn ten gevolge van gebruik van het beta pakket in de route!
  • Je moet rapporteren wat je hebt getest hebt en natuurlijk bugs rapporteren (melden dat de seinen werken is echt niet genoeg)
Als je denkt dat je een serieuze kandidaat bent, kun je me een persoonlijke bericht met motivatie sturen.
(Ik bouw een route is geen goede reden)

De Nederlandse versie van de handleiding is inmiddels klaar.
Iemand heeft zich beschikbaar gesteld om een franstalige handleiding te maken. Het zal nog wel enige tijd duren voordat die klaar is.
Ik wil de komende dagen nog een functionaliteit inbouwen in het pakket, en dan kan het pakket de beta in.
Wordt een spannende tijd dus.

benjamin

• Newbie
  • *
« Reactie #182 Gepost op: 17 april 2019, 22:00 »
ok ik heb het begrepen

GertMeering

• Full Member
« Reactie #183 Gepost op: 18 april 2019, 11:00 »
Ben benieuwd , suc6 allen met het testen van deze geweldige seinenpakket.
Heb helaas geen tijd om een compleet C.V met motivatie in elkaar te flansen en misschien te kunnen testen.En ik ben zelf te druk met de routebouw en objecten ervan.

Hoe dan ook , spannend ! :)

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #184 Gepost op: 18 april 2019, 21:47 »
Ben benieuwd , suc6 allen met het testen van deze geweldige seinenpakket.
Heb helaas geen tijd om een compleet C.V met motivatie in elkaar te flansen ....

Allereerst bedankt voor je bemoedigende woorden. Hier doen wij het onder andere voor
Je CV hebben we allang aan het bezit en een eventuele motivatie laat zich in jouw geval makkelijk raden  :)
Jammer dat je niet in de gelegenheid bent, maar ondertussen kan iedereen hier en elders lezen dat je weer lekker bezig bent.
Net als ikzelf heb ook jij ook maar 24 uur in een dag zitten, dus het is je vergeven.

Aanleiding van mijn vorige post is dat wij als coha.nl nu al bijna een jaar lang bezig zijn met dit pakket.
Veel langer dan we van te voren zelf hadden voorzien.
Het heeft ons letterlijk bloed, zweet en tranen gekost. Maar dan heb je ook wat.

Maar zoals met al onze pakketten willen we graag dat voordat we tot release overgaan, een paar mensen met expertise en enthousiasme, onze creaties gaan bekijken en testen. En wel op een serieuze manier.
Dat de objecten in een route te plaatsen zijn weten we zelf na een jaar van strijd ook wel.

Tijdens de beta test zijn we opzoek naar fouten en/of onduidelijkheden in de handleiding, seinen die net niet doen wat ze zouden moeten doen etc. Mede daarom willen we niet (en het kan ook echt niet, de bouwer zal zichzelf achteraf vervloeken als hij het wel doet)  dat het beta pakket losgelaten wordt op productie-routes.

Het testen in productie-routes is niet efficiënt vanwege :
- de afstanden tussen seinen: men moet veel karren met treinen en ziet niet wat voorliggende of opvolgende seinen doen
- de sein-situaties zijn in 98% redelijk recht toe recht aan, dus bijzonderheden/verkeerde afwijkingen zijn nagenoeg niet op te sporen
- in het uitzonderlijke geval dat we ons genoodzaakt zien dat we iets moeten terug trekken dan zit er een "gat" in de route

Hoe dan ook, wij vragen de beta tester naar onze mening terecht om enige interactie, inspanning en tijd.
Alleen met hun inzet en feedback kunnen we onszelf er van verzekeren dat het echt een goed en bruikbaar pakket is

Gr TjoeTjoe

Noot: De eerste alinea is een reactie op Gert zijn woorden, de rest is een toelichting op mijn eerdere post

GertMeering

• Full Member
« Reactie #185 Gepost op: 19 april 2019, 11:24 »
De set wil ik op zich best testen maar verwacht niet dat dit binnen een week gebeurd is.Wanneer ik tijd heb , ga ik er zeker mee bezig.Ik hoor wel of hiermee akkoord is. ;)

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #186 Gepost op: 19 april 2019, 17:20 »
Nee helaas je onderbouwing is net 1 letter te kort, jammer.  ;D ;D ;D

Next....  ;D

8) Conner.

Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

GertMeering

• Full Member
« Reactie #187 Gepost op: 19 april 2019, 22:21 »
Ik zat al te twijfelen , of het genoeg zou zijn ...  :'(
Die twijfel was dus gegrond ... jammer , hopelijk heeft de volgende meer geluk.

Su6 !  ;D

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #188 Gepost op: 22 april 2019, 21:01 »
Voor de mensen die uitkijken naar dit pakket.

Vandaag hebben we de beta testers aangeschreven met een "wurgcontract".
Het officiële test-traject gaat dus van start.

Afhankelijk van de bevindingen van de testers kan het snel gaan (of heel langzaam  ;D )

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #189 Gepost op: 24 april 2019, 02:22 »
Zoals al gemeld zijn de eerste betatesters aan de slag gegaan met ons pakket. De eerste vragen/opmerkingen zijn al binnen zoals waarom zitten er geen losse herhaalseinen in het pakket. Goede input waar wij dankbaar gebruik van maken. Zo gezegd zo gedaan, zie het volgende plaatje.  :P

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner