Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Geen beweging in trein  (gelezen 324 keer)

Klaas Mastenbroek

• Newbie
  • *
Geen beweging in trein
« Gepost op: 15 juni 2018, 08:30 »
Ik heb een route aangelegd met Coha track en MO bovenleiding, nu rijd de trein niet , ik heb geen bovenleiding aangevinkt.Wat heb ik verkeerd gedaan en moet ik overnieuw beginnen?

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: Geen beweging in trein
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2018, 13:43 »
Klaas,

opnieuw beginnen hoeft als het goed is niet.
Het feit dat je de bovenleiding niet geselecteerd hebt (omdat je van de losse MO bovenleiding gebruik wilt maken) betekent dat voor het spel de sporen niet geƫlektrificeerd zijn.

Oplossing is om met de Select tool de sporen stuk voor stuk te selecteren. Probeer hierbij zo groot mogelijke stukken spoor te pakken. Wijzig dan de eigenschappen van het spoor naar "4th rail".
Het spoor is dan zogenaamd geƫlektrificeerd met het zogenaamde vierde railsysteem.

Probeer het eerst uit voor een beperkt stuk spoor. Werkt het op dat deel, dan de rest doen.

Overigens kan je voor routebouw aangelegenheden veel beter aankloppen op bijv railsim.nl of treinpunt.nl.
Daar zit immers veel meer kennis met betrekking tot routebouw.

Klaas Mastenbroek

• Newbie
  • *
Re: Geen beweging in trein
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2018, 13:38 »
Bedankt voor je help, ik ben al wat ouder enmoet op gebied van de computer alles aanleren. Het problem is opgelost met het verwijderen van de track en opnieuw leggen met de bovenleiding aangevinkt. Ik hoopdat er geen taal fouten zijn.We wonen in Australie. Klaas Mastenbroek. Kan ik een andere vraag stellen? Ik heb de wisselstellers V2 gedownloaded maar ik kan het niet openen, wat is er fout gegaan?