Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Volgende update Nederlandse seinen pakket van start !  (gelezen 4495 keer)

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: Volgende update Nederlandse seinen pakket van start !
« Reactie #40 Gepost op: 17 maart 2018, 11:31 »
Ik had nog wel een vraag over de stop/go markers.

Of de Stop/Go markers wel of niet goed werken in combinatie met de seinen weet ik niet en wil ik ook niet weten.
Heb altijd geroepen dat die dingen voor deTramlichten bedoeld zijn en niks anders  :)

De Stop/Door timer markers zijn instelbaar:
- gebruiker geeft op voor welke trein de stop/door timer zijn werk moet doen. Bijvoorbeeld: de 2e trein die het op rood te houden sein nadert.
- gebruiker kan instellen hoeveel seconden het sein op Rood moet blijven nadat de trein het blok voor het sein is binnen gereden. Standaard tijd is 90 seconden.

De marker houdt bij hoeveel treinen de marker gepasseerd zijn. Zodra de trein nadert waarvoor de timer moet gaan lopen, wordt het sein op Rood gehouden. Met bijhorende seinbeelden voorafgaand aan dit rode sein.

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #41 Gepost op: 17 maart 2018, 19:34 »
Dat JijBuis niet altijd de realiteit laat zien is bekend.
Gelukkig hebben we goed contact met mensen die ons de realiteit onder ogen brengen, waarvoor onze dank.

Gevolg: de seinen met de Zwarte Driehoek komen ook voor met groene lamp.

Dat was ons wel bekend, alleen nog nooit in het wild geconstateerd.
Maar nu komen we er niet onderuit om de realiteit naar TS2018 te brengen  :)

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #42 Gepost op: 17 maart 2018, 21:11 »
Ongemerkt komt er toch het nodige bij aan seinen.
Zaak om de handleiding, info kaart etc maar eens bij te werken.
Voor we het weten zijn we het overzicht kwijt  ::)

Mark

• Newbie
  • *
« Reactie #43 Gepost op: 18 maart 2018, 13:35 »
Zie weer een hoop mooie dingen voorbij kom om naar uit te kijken  8)
Zeker met die markers kan er straks ook op scenarioniveau een stuk meer en zijn we weer een stapje dichter bij de werkelijkheid  :)

Heb zelf ook enkele suggesties welke wellicht het overwegen waard zijn.
- Klassieke cijferbakken de mogelijkheid geven het cijfer 13 te tonen; dit is nu beperkt tot 4/6/8 en voor 13 dien je de LED variant te gebruiken. Dit komt bijvoorbeeld op het baanvak Tilburg-Breda veelvuldig voor en is zowel in de variant zoals hieronder als met losse cijferbak gebruikt:

https://youtu.be/w4_e5HviswI?t=2h13m6s

- Tweehoogte sein (geel/rood) met (klassieke) cijferbak zoals 2x te vinden tussen Tilburg en Breda; op bovenstaand plaatje is heel toevallig deze ook te zien op het linkerspoor.

Zal later vanmiddag even een foto sturen naar het bekende adres van het tweehoogte met cijferbak.
Done  ;)

Ik zou zo zelf niet weten of deze varianten ook op andere plaatsen in NL te vinden zijn; wellicht dat iemand anders daar meer informatie over heeft.

« Laatst bewerkt op: 18 maart 2018, 15:20 door Mark »

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #44 Gepost op: 18 maart 2018, 17:59 »
@mark,

Bedankt voor je aanvraag, zie je email.  ;)

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #45 Gepost op: 18 maart 2018, 21:24 »
Voor de late kijkers onder ons, het volgende......  :P
Is nog niet helemaal af, dit plaatje is om te kijken of de maatvoering een beetje klopt. Ik presenteer u. De portaalseinhouders van Utrecht. Was in de vorige update een vraag of we deze konden leveren.

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #46 Gepost op: 18 maart 2018, 21:48 »
Ik zou zo zelf niet weten of deze varianten ook op andere plaatsen in NL te vinden zijn; wellicht dat iemand anders daar meer informatie over heeft.

Permissieve uitvoering staat nabij Oldenzaal. (weten we ook pas sindskort)
Maar komt 2x voor tussen Breda en Tilburg? Tilburg Aansluiting is ons bekend, maar waar nog meer op dat stuk?

Mark

• Newbie
  • *
« Reactie #47 Gepost op: 18 maart 2018, 23:02 »
De 1ste is het laatste P sein op het linker spoor voor Tilburg gezien vanaf Tilburg Universiteit (dit is degene waarvan ik via de mail een foto heb bijgevoegd).
De 2de is het laatste P sein op het linker spoor voor Gilze-Rijen gezien vanaf Tilburg.

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #48 Gepost op: 19 maart 2018, 10:42 »
Nja, het is lastig te vergelijken met plaatjes (waar je zelf ook wel over zal beschikken) maar hij lijkt mij iets aan de forse kant kwa dikte gezien onderstaand plaatje wat is genomen vanuit de cabine van een filmpje.
Aan exacte maten zal via inet wel niet aan te komen zijn tenzij je met een meetlint op pad zou gaan en ter plekke gaat meten wat niet gewaardeerd zal worden. ;)

Erwin d V

• Jr. Member
  • **
« Reactie #49 Gepost op: 19 maart 2018, 16:56 »
Ik heb nog wel een scripting idee:
Wanneer een laag sein een hoog sein aankondigt dat een lagere snelheid toont dan de borden aangeven (Groen knipper ipv Groen) en achter dat lage sein staat een bord waar de snelheid verhoogt mag worden, zal het lage sein Geel tonen.
Deze situatie deed (doet) zich voor tussen Den Haag Centraal en Den Haag Laan van NOI.

Voorbeeld uit eigen ervaring in het per-Randstadrail-tijdperk waarbij de sporen van Laan van NOI naar Leischendam en Den Haag Mariahoeve nog naast elkaar lagen en niet over elkaar heen kruisten:
vanaf Den Haag Centraal moest regelmatig een trein naar Leidschendam . Hierbij moest vlak voor  Den Haag Laan van NOI doorgewisseld worden van spoor 1 of 2 naar spoor 3 of 4 (voor het gemak de spoornummers van Laan van NOI) .Deze rijweg werd door een hoog sein met groen knipper (=40 km/h) toegestaan. Echter na het emplacement van Den Haag Centraal stond net voor de boog naar Laan van NOI een snelheidsbord 6. Dit betekende dus dat een machinist na een groen laag sein na dit bord zijn snelheid mag verhogen naar 60km/h. Vandaar dat in deze situatie het lage sein altijd Geel toonde. Want dan mag het niet, en reed je niet te snel voor de wissels.

Ik weet niet of dit al was gescript in de v2.0, ik vind dit niet terug in handleiding, vandaar dit idee  ;)