Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Volgende update Nederlandse seinen pakket van start !  (gelezen 4276 keer)

Conner

• Administrator
  • Hero Member
Re: Volgende update Nederlandse seinen pakket van start !
« Reactie #70 Gepost op: 31 maart 2018, 15:07 »
Ojee kreeg een telefoontje dat ik ze wel allemaal moest laten zien.  ::)

Met deze laatste objecten is de update van de Nederlandse seinen v3.0 weer een feit geworden, er zit nog wel wat werk aan allemaal maar dat gaan we in de achtergrond uitvoeren zodat we over een tijdje onze betatesters weer aan de slag kunnen zetten.  :P

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

mkasthijs

• Full Member
« Reactie #71 Gepost op: 31 maart 2018, 19:18 »
Nice. Is hierna eventueel het idee om uitbreidingen te doen met de overwegen of zijn er nog geen directe plannen?

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #72 Gepost op: 31 maart 2018, 19:21 »
Wij gaan nu even een kleine pauze inlassen om TjoeTjoe de kans te geven bij te blijven en het seinen pakket af te werken, ook ik moet dan klaar staan om de laatste vergissingen weg te poetsen. Daarna gaan we het zien wat we gaan doen.

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

mkasthijs

• Full Member
« Reactie #73 Gepost op: 31 maart 2018, 19:24 »
Helemaal prima. Ik zie uit naar de update.  ;D

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #74 Gepost op: 01 april 2018, 07:19 »
En dan denk je klaar te zijn en dan komt er op de valreep toch nog een aanvraag binnen.  ;D

8) Conner.

TreineFreak

• Newbie
  • *
« Reactie #75 Gepost op: 20 april 2018, 01:55 »
Eerlijk gezegd had ik al een lange tijd niet heel inhoudelijk op dit forum gekeken maar zo te zien heb ik daardoor al wel aardig wat gemist. Als ik alles zo terug kijk zitten er wel interessante dingen tussen met voor mij in het bijzonder de blauwe lamp en de seinen met zwarte driehoek (welke ik voor de vorige grote update al eens over was begonnen  ::) ). Ik vermoed dat die seinen met zwarte driehoek statische seinen worden om te voorkomen dat ze afvallen na een treinpassage (aangezien ze niks met spoorbezetting te maken hebben) of is daar wat anders voor bedacht? Daarnaast zijn de markers wellicht nog wel het meest interessant zijn. Tot nu toe had ik wat oplossingen voor het stop/door systeem en dat je op je eindbestemming altijd rood hebt maar dat waren een soort van beunhaas praktijken die wel werkten niet altijd 'konden'  :P

Om meteen maar even wat aan te kaarten aangezien enige handleidingen waarschijnlijk ook wel aangepast gaan worden, ik kwam erachter dat in het losse bestand Verklaring Seinbeelden het dwergsein voor VR en het afgekruiste dwergsein een plekje naar onder moeten (zie foto).

Verder wacht ik rustig tot de volgende grote update klaar is ;D

Daniël Schreurs

• Newbie
  • *
  • Routebouwer ZwEnZwoKa
« Reactie #76 Gepost op: 20 april 2018, 15:09 »
Die seinen vallen wel af na een trein passage, gisteren zelf nog gezien in Enschede.

Hoe is het anders mogelijk dat sein weer opnieuw in te stellen? :P
Groet van

Daniël

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #77 Gepost op: 20 april 2018, 20:34 »
Eerlijk gezegd had ik al een lange tijd niet heel inhoudelijk op dit forum gekeken maar zo te zien heb ik daardoor al wel aardig wat gemist.

Foei  :D

Als ik alles zo terug kijk zitten er wel interessante dingen tussen met voor mij in het bijzonder de blauwe lamp en de seinen met zwarte driehoek (welke ik voor de vorige grote update al eens over was begonnen  ::) ).

We krijgen regelmatig verzoeken voor allerlei zaken. Uiteindelijk besluiten wij als coha.nl op basis van diverse redenen wat we voor een bepaalde release wel of niet (kunnen) uitbrengen.

Ik vermoed dat die seinen met zwarte driehoek statische seinen worden om te voorkomen dat ze afvallen na een treinpassage (aangezien ze niks met spoorbezetting te maken hebben) of is daar wat anders voor bedacht?

Daniël geeft het antwoord eigenlijk al.
Iets technischer: het ontbreken van spoorbezetting-detectie wil niet zeggen dat er helemaal geen beveiligings-technische inrichtingen zijn. Ofwel, er kunnen zich best secties achter het sein bevinden bijvoorbeeld om een sein weer terug op Rood te zetten. Alleen volledig bewaking van sein tot sein is bij toepassing van dergelijke seinen afwezig.
Op basis van de voorbeelden die wij kennen, zullen deze "zwarte driehoek" seinen op Rood gaan na passage van een trein.

... en dat je op je eindbestemming altijd rood hebt maar dat waren een soort van beunhaas praktijken die wel werkten niet altijd 'konden'  :P

Beunhazen houden we niet van. :)
Had liever contact met ons opgenomen. We weten niet altijd tegen welke praktische problemen gebruikers oplopen.
Wij zijn altijd bereid om mee te denken, en waar mogelijk een oplossing te bieden.

Om meteen maar even wat aan te kaarten aangezien enige handleidingen waarschijnlijk ook wel aangepast gaan worden, ik kwam erachter dat in het losse bestand Verklaring Seinbeelden het dwergsein voor VR en het afgekruiste dwergsein een plekje naar onder moeten (zie foto).

Dank voor deze melding. Heb het gecorrigeerd voor de volgende release

TreineFreak

• Newbie
  • *
« Reactie #78 Gepost op: 21 april 2018, 14:27 »
We krijgen regelmatig verzoeken voor allerlei zaken. Uiteindelijk besluiten wij als coha.nl op basis van diverse redenen wat we voor een bepaalde release wel of niet (kunnen) uitbrengen.

Het zal misschien ook een kwestie zijn van vraag en aanbod als het ware, hoe urgent is een object, en het ene is ook makkelijker te realiseren dan het ander. Daarom doe ik er verder ook niet moeilijk over natuurlijk ik kom ook alleen maar met ideeën en wat andere er mee doen is ieders eigen keuze  8)

Met betrekking tot spoordetectie van die seinen, ik meen me gehoord te hebben dat waar ze voornamelijk voorkomen op de noordelijke lijnen in Friesland en Groningen en dat ze daar niks met spoorbezetting te maken hebben (als ze er daar überhaubt nog staan). Die situatie in Enschede ken ik ook niet dus in dat geval heb ik niks gezegd  :P

Wat betreft die beunhaas praktijken, kort gezegd plaatste ik een loc in het blok voor me bij een station met stop/door schakeling die dan voor een rood sein zorgde welke ik dan liet verdwijnen in een portaal als ik bij het station was zodat het sein ook direct op groen ging. Hetzelfde bij een eindstation om een loc in een pad voor me te zetten om het sein rood te houden. In beide gevallen kon het ook alleen als je vanaf je het rode sein niet direct zicht had op die loc anders zag het er wat vreemd uit.

Ik vind het juist leuk om zelf ook met dingen te puzzelen en uit te proberen dus die bovengenoemde praktijken had ook niks direct met jullie te maken. Soms lukt het en soms ook niet. Het enige wat ik aan wou geven was dat ik het mooi vind dat hier goede oplossingen voor zijn gevonden door jullie  ;)

Joopiejj

• Jr. Member
  • **
« Reactie #79 Gepost op: 19 augustus 2018, 21:22 »
Bedankt voor deze speciaal seintjes  ;D