Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Volgende update Nederlandse seinen pakket van start !  (gelezen 4832 keer)

Daniël Schreurs

• Newbie
  • *
  • Routebouwer ZwEnZwoKa
Re: Volgende update Nederlandse seinen pakket van start !
« Reactie #20 Gepost op: 11 maart 2018, 19:37 »
Ziet er super uit!

Leuk sein voor Hengelo, en de seinen zonder spoorbezetting kan ik ook heel goed gebruiken!

Komt daar ook zo'n mooie laser paal bij? Zal dinsdag in Enschede een paar foto's van die dingen maken.

Keep up the good work!
Groet van

Daniël

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #21 Gepost op: 11 maart 2018, 21:08 »
Komt daar ook zo'n mooie laser paal bij? Zal dinsdag in Enschede een paar foto's van die dingen maken.

Doe alsjeblieft je best om Conner aan het werk te houden  ;D
Ik heb dit vanochtend gedaan voor wat betreft deze seinen.
Nu ben jij aan de beurt wat betreft werkverschaffing  :)

Koplopermau

• Newbie
  • *
« Reactie #22 Gepost op: 12 maart 2018, 03:06 »
Citaat
Doe alsjeblieft je best om Conner aan het werk te houden ;D
U vraagt, wij verschaffen. :P

Wat misschien nog een mooie toevoeging zou zijn aan het seinenpakket is een animatie van het veranderen van de lampjes. Onder andere SAD van Im Köblitzer Bergland en Virtual Railroads hebben dit in het seinenpakket zitten. Even een voorbeeldje (met dank aan DutchDriver, ter hoogte van 55 seconden):

De NL-seinen wisselen nu nog 'plots' van lamp. De ene frame is het sein groen, de volgende is hij geel. Er zit wel wat vertraging in bij bijvoorbeeld P-seinen die afvallen naar rood. Bij LED-seinen is dit natuurlijk geheel correct, maar bij de klassieke gloeilampjes en lichtgeleiders gaat het vaak wat langzamer. Een video:

In deze video gaat het redelijk traag, maar ik heb nog weleens erger gezien op sommige plaatsen. Volgens mij ligt het maar net aan de elektronica langs de baan hoe snel het gaat.

TLDR: Kan dit gerealiseerd worden voor de seinen met een gloeilamp? :)

Daniël Schreurs

• Newbie
  • *
  • Routebouwer ZwEnZwoKa
« Reactie #23 Gepost op: 12 maart 2018, 07:29 »
Zat de berichten even terug te lezen, ik ga dinsdag ook wel even langs in Hengelo kan ik gelijk een aantal foto's maken van een stop-ontspoorblok en grendel. Ik meld me t.z.t. wel via mail :)
Groet van

Daniël

Erwin d V

• Jr. Member
  • **
« Reactie #24 Gepost op: 12 maart 2018, 17:02 »
Ik heb reeds een foto gestuurd met de nog bestaande, maar zeer verweerde blauwe kilometerbord.

Groeten,
Erwin

mkasthijs

• Full Member
« Reactie #25 Gepost op: 12 maart 2018, 19:13 »
Ojee dadelijk krijg ik nog een waarschuwing voor spammen.  ;D

Het volgende staat ook weer klaar voor de release. Lamp en led versie.

8) Conner
Ga je ook de overige dwergseinen zowel gloei als led maken?

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #26 Gepost op: 12 maart 2018, 22:16 »

Als daar een goede reden voor zou zijn, misschien wel. Op dit moment zijn de plannen daarvoor er in ieder geval niet bij ons.

Het verhoogde dwergsein wat Conner heeft laten zien is er in twee uitvoeringen, omdat toen de LED uitvoering gereed was, we er achter kwamen dat het aangevraagde object (uitrijsein Hengelo Sp 11) in werkelijkheid een gloeier is.

De seinen met de witte lamp en zwarte driehoek zijn op mijn verzoek in LED uitvoering gemaakt, omdat ik de lijn Enschede - Gronau (D) als voorbeeld heb genomen. Daar deze lijn een paar jaar geleden gereactiveerd is, heb ik aangenomen dat daar LED lampen inzitten.
Elders in het land zullen ze ook nog wel met gloeilampen uitgerust zijn.
Sterker nog, ze waren er ook als twee lampen-uitvoering (wit + rood).

Kortom: we kunnen het zo gek maken als we zelf willen, maar loont al dat werk ook?  ;)

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #27 Gepost op: 13 maart 2018, 12:25 »
Citaat
Doe alsjeblieft je best om Conner aan het werk te houden ;D
U vraagt, wij verschaffen. :P

De manier waarop wij de lampen verlichten is heel anders dan dat Sad het doet. Sad zijn lampen gaan veel later gloeien maar ga je te ver weg houd het schijnsel ook weer op, dus de onze zijn van verder weg te zien met het blote oog. Waarvoor om de animatie van de lampen te hebben. Hoe vaak zie je dit nou gebeuren is dan de vraag. Ik vind het te weinig om het hele seinen pakket om te gooien persoonlijk.

Dus is mijn conclusie, ook al is het erg mooi allemaal het in de NLSeinen inbouwen is het , het werk niet waard. Misschien op een later tijdstip want wil er nog wel een keer serieus naar kijken maar nu dus nog niet.

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

Sikkenbaas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #28 Gepost op: 13 maart 2018, 15:32 »

Als daar een goede reden voor zou zijn, misschien wel. Op dit moment zijn de plannen daarvoor er in ieder geval niet bij ons.

Eh, ik had, in bedekte termen, mijn verzoek daartoe al in deze: http://forum.coha.nl/index.php?topic=135.msg2202#msg2202 draad gedaan. Daarop heb ik jammer genoeg nooit een antwoord op gehad.

Er is nu zoveel Nederlands materieel beschikbaar voor TS die in de periode 1950 - 1990 dienst hebben gedaan op het Nederlands spoorwegnet dat dwergseinen met gloeilampen, vind ik, eigenlijk niet kunnen ontbreken in het aanbod van het Nederlandse seinen pakket. Al is het maar om een tijdsperiode in de geschiedenis van de Nederlandse Spoorwegen af te dekken.

Is dit geen reden genoeg?  :)

Sikkenbaas

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #29 Gepost op: 15 maart 2018, 13:42 »
Zou de volgende seinopvolging mee kunnen worden genomen in deze update?
sein 1: Geel 13 - sein 2: Geel 8 - sein 3: Groen knipper 8
dus de opvolg code #0KS# voor sein 1

Deze opvolging en nog een paar anderen heb ik inmiddels opgenomen in de scripts.

Eh, ik had, in bedekte termen, mijn verzoek daartoe al in deze: http://forum.coha.nl/index.php?topic=135.msg2202#msg2202 draad gedaan. Daarop heb ik jammer genoeg nooit een antwoord op gehad.

Het enige wat ik uit die draad heb opgenomen is de opmerking met de betrekking tot de handleiding.
Betreffende opmerkingen daarover zijn verwerkt in de nieuwe versie van de handleiding.

Voor wat betreft het verzoek : dat is mij dus destijds volledig ontgaan.

Er is nu zoveel Nederlands materieel beschikbaar voor TS die in de periode 1950 - 1990 dienst hebben gedaan op het Nederlands spoorwegnet dat dwergseinen met gloeilampen, vind ik, eigenlijk niet kunnen ontbreken in het aanbod van het Nederlandse seinen pakket. Al is het maar om een tijdsperiode in de geschiedenis van de Nederlandse Spoorwegen af te dekken.

Ik zal het met Conner in beraad nemen

... en de seinen zonder spoorbezetting kan ik ook heel goed gebruiken!

Deze zijn inmiddels ook in hun definitieve uitvoering in TS2018 geland.
Kwam daarmee meteen wat potentiële bugs tegen voor deze seinen, voor wat betreft seinbeelden.
Dus weer lekker aan de scripts mogen sleutelen.

Voor de rest behoorlijk druk geweest met het bijwerken van de documentatie.
Want al met al komt er toch weer aardig wat bij, en voor we het weten zijn zelfs wij het overzicht kwijt  :D