Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Nederlandse armseinen 1937 project...  (gelezen 5444 keer)

Conner

• Administrator
  • Hero Member
Nederlandse armseinen 1937 project...
« Gepost op: 18 juli 2015, 13:29 »
Zoals jullie weten zijn we op het moment bezig met het Nederlandse armseinen project 1937. Door de drukte in mijn privé leven en komende veranderingen op mijn werk is dit project bijna tot een stilstand gekomen. Toen was daar ook de hack op onze site en weg was alles. Om toch ook op deze tijdelijke site te laten weten waar we mee bezig zijn, toch even wat leven in dit topic. Zoals misschien al bekend zijn alle grond paal armseinen klaar. De bordesseinen zijn ook al een aardig eindje op scheut. ;)

Toch wilde ik jullie een vraag stellen over de betreffende bordesseinen. Heeft iemand goede foto's en of tekeningen van bordesseinen waar je goed op kan zien hoe het bordes is verbonden met het seinhuis.  Ik bedoel dan de kabels en kantrollen tussen de armen en de onderkant van de paal, grond level dus. Hopelijk kan iemand ons verder helpen in deze, zodat als we zeer binnenkort weer aan de slag gaan de goede info in ons bezit hebben om ook de bordesseinen te kunnen afleveren. Alvast bedankt voor jullie hulp in deze.  :P

8) Conner
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2015, 13:44 door Conner »
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

Stoomtrein88

• Newbie
  • *
Re: Nederlandse armseinen 1937 project...
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2015, 21:28 »
Misschien kun je het aan iemand van de werkgroep Seinwezen Infra van de ZLSM in Simpelveld vragen.

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: 01 augustus 2015, 03:54 »
Dat is nu het mooie, wij werken samen met hun in dit project. Hun hebben hier ook niets meer van. Staan ook alleen nog maar grond palen. Ze hebben dus ook geen bordessein meer. Willen er graag 1 hebben. Peter-Paul die zelf seinwachter is bij de Zlsm, hebben wij contact mee. Misschien dat hij nog reageert. Voor de stroom versie heb ik al wat info ontvangen en heb ook al 1 versie ontvangen  van hoe het moet met de mechanische versie. Maar alle hulp is nog steeds welkom dus wachten we rustig af. Bedankt voor je reactie.  ;)

8) Conner.
« Laatst bewerkt op: 01 augustus 2015, 03:56 door Conner »
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

dickt

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 01 augustus 2015, 16:21 »
Bij de SHM in Hoorn staat nog een bordessein, misschien daar eens contact mee opnemen?

Dick

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2015, 17:48 »
Eindelijk weer wat nieuws.  :P

Op ons vorige forum hadden wij al een discussie gestart met welke tekst onder deze S-borden kan worden geplaatst. Iemand had ons ook geholpen, maar helaas zijn we hier alles van kwijt geraakt. Omdat ik toch weer rustig wil gaan beginnen aan dit project, nogmaals de vraag, welke teksten kwam je tegen op deze S-borden, en nu we toch bezig zijn, welke teksten stonden er op de onderborden van de blokborden. Als grapje hadden we toen ook de tekst "ssst de kinderen slapen" om te laten zien dat wij er alle teksten na keuze konden onderzetten.

Ik dank u alvast voor jullie hulp !

8) Conner.

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 29 oktober 2015, 17:58 »
Wat is een BlokBord hoor ik sommige denken. Zie screen.  ;D

8) Conner.

andre23071

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2015, 21:48 »
bij de vsm staat er een stop bord met de onder wachten tot de witelamp brand

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2015, 10:10 »
Ik heb gisteren even zitten chatten met Erwin en die heeft nog wat gevonden in de oude database van ons vorige forum. Om nu niet alles opnieuw te hoeven raden hier wat wat we tot nu toe hebben gevonden en wat al bekend was op ons vorige forum.  :P

Zal ik dan een aantal leveren? :woohoo: De meest voorkomende zijn: Bij de S-borden type hondehok(zo worden ze ook wel genoemd in vakjargon ;) ) BEL TRDL - BEL TRDL NCBG Deze twee staan op gebieden waar de machinist zelf nog wissels moet gooien, oa Amsterdam Westhaven is/was zo''n gebied (daar is pas een verbouwing geweest, maar ik ben er zo''n 3 jaar niet meer geweest dus ik wet) - DRUKKNOP BEDIENEN, ALS WITTE LAMP BRANDT OPRIJDEN TOEGESTAAN de witte lamp kan dan getoond worden in de kast waar de knop zich bevindt, op een klein paaltje waar ook de sleutelschakelaar/drukknop zich bevindt (zeg maar zo'n los fietspaaltje, zijn er in verschillende uitvoeringen) of op een losse paal achter de paal waar de drukknop zich bevindt , of op een grote sein paal. Wordt voornamelijk gedaan voor het beveiligen van overwegen in Niet Centraal Bediende Gebieden, hier een voorbeeld van een groot sein, helaas van achteren  :dry: , bij Blerick, in het spoortje naar oa de TCT Venlo: https://www.google.nl/maps/@51.380363,6.138447,3a,75y,140.75h,84.53t/data=!3m4!1e1!3m2!1s9UR-8aRaTL0Zf8wj1lpIow!2e0 , staan aan beide zijden van de overweg overigens- BEL OB (OB staat voor OnderhoudsBedrijf), ik zelf ken deze alleen van de nieuwe werkplaats van de Watergraafsmeer. Er zullen lokaal wel meer teksten aanwezig zijn. Voor de facultatieve stopborden is meestal een tekst met betrekking tot toestemming van de treindienstleider (al dan niet NCBG). Nadeel van wegbekendheid hebben is dat je eigenlijk niet heel nauw op de onderborden let, omdat je toch wel weet wat de opdracht is. Ik zal ook eens kijken wat er precies op de onderborden staat van de facultatieve stopborden op Rotterdam Centraal, uit mijn hoofd zoiets als "voorbij rijden na toestemming opzichter", kom ik op terug :) . Ik weet niet of dit al duidelijk was, maar er zit wel een wezenlijk verschil tussen de twee borden, bij de hondehok moet voor het bord gestopt worden, en dan pas opdracht uitvoeren (er voorbij rijden zonder toestemming of de opdracht te hebben uitgevoerd is gewoon keihard een onterecht roodsein-passage, met alle gevolgen van dien :dry: ). Bij de facultatieve mag je al van tevoren de toestemming krijgen om het bord te passeren. Ik hoop dat je er al wat aan hebt ;) . Groeten, Erwin'),

Er komt nog meer aan want er waren hierna nog wat reply's geweest.

8) Conner.

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: 30 oktober 2015, 10:20 »
En het laatste stuk van de discussie die had plaats gevonden op onze oude forum.

De tekst op de onderborden facultatieve kunnen luiden: VOORBIJ RIJDEN NA TOESTEMMING TRDL NCBG BEL TRDL NCBG VOOR TOESTEMMING Veel meer varianten zullen er waarschijnlijk niet meer zijn, of TRDL NCBG moet vervangen zijn door OPZICHTER. Voor het bedienen van een installatie moet er toch gestopt worden, dus zal er in de praktijk meestal het witte stopbord. Je kan nu eenmaal niet rijdend een drukknop bedienen om een overweg dicht te doen..... :)'),
Een andere tekst op een onderbord bij de witte s-bord kan ook zijn: OPRIJDEN NA OPDRACHT
Is er niet een mogelijkheid om het onderbord zo te maken dat je zelf een tekst kan invullen?  :whistle:'),
Als we toch bezig zijn om deze ondertexten te achterhalen zou ik willen vragen doe dit ook mede voor de blokborden onderborden. B) Conner.'),
Bij blokborden bestaat dit uit de letters van de blokken: Zie hier: http://www.treinenexpress.nl/oudesite/files/naslag/na05-07.htm Effe naar beneden scrollen  ;) Volgens mij is de grote letter is het blok, de kleine letter is de zijde van het blok (in dit geval blok A aan de Noordzijde). Maar als er iemand dit beter weet: laat het weten  ;)
Met die N en Z voor noord en zuid zijde klopt wel maar dat is meer voor stukken ''vrije baan'' als het ware. Meestal hebben stations/emplacementen een eigen naam.

Klein voorbeeld van wat ik bedoel. De pijlen tonen dan hoe je ze tegen komt in welke rijrichting.'),
Ik ben onder andere het volgende tegengekomen: Knop drukken. Als witte lamp brandt en bomen gesloten zijn, oprijden Bel TRDL NCBG - Bel TRDL - Bel treindienstleider - Oprijden bij wit licht - Vraag toestemming TRDL NCBG - Bel TRDL NCBG NEDTRAIN - Toestemming vragen T - Wissel ontsluiten en letten op andere rangeerbewegingen - Als witte lamp bij drukknop brandt, stel HAVIO in werking - Als witte lamp brandt oprijden - Maak keuze - Volg opschrift bedienkast - Combineren met aanwezige trein. Let op overstekende reizigers

Heb je nog meer aanvullingen dan zou ik die Asap willen ontvangen. Ook tekeningen en of foto's zijn welkom.

8) Conner.
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2015, 14:00 door Conner »

thijsnuis1999

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 30 oktober 2015, 21:12 »
Ziet er goed uit Conner