Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Downloaden damwanden  (gelezen 628 keer)

rvdvoort

• Newbie
  • *
Downloaden damwanden
« Gepost op: 12 november 2017, 20:58 »
Na het downloaden kreeg ik een hele pagina met computertaal i.p.v. een bestand, waarmee ik niet weet hoe of wat. Graag jullie oplossing

RcA51

• Newbie
  • *
Re: Downloaden damwanden
« Reactie #1 Gepost op: 13 november 2017, 11:02 »
Gebruik je Microsoft Edge?

Sikkenbaas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 13 november 2017, 19:39 »
Na het downloaden kreeg ik een hele pagina met computertaal i.p.v. een bestand, waarmee ik niet weet hoe of wat. Graag jullie oplossing

Hoi,

Het bestand is een RWP bestand, ofwel een zogenaamde RailWorksPackage. Je installeert deze via de Utilities.exe.
Dit programma wordt samen met Train Simulator op de harde schijf geïnstalleerd en staat dus in de Railworks directory. Hieronder vind je het pad. Ik neem aan dat je een Windows gebruiker bent.

C:> Program Files (x86) > Steam > SteamApps > common > Railworks

Of

Je typt het woord Utilities in je Windows zoekbalk. Dan zul je het programma vrijwel bovenaan je zoek resultaten zien.

Open dit programma en klik op de Package Manager Tab
Hierna klik je op de Refresh knop
Het duurt even voordat Utilities zijn data ingeladen heeft. Je zult gedurende een paar minuten (dit is afhankelijk van de snelheid van je PC systeem) een groene balk zien. Deze geeft de voorgang weer.

Als Utilities klaar is met het inladen van de data zie je aan de rechterkant de knop Install staan.
Druk op deze knop en je er zal een venster verschijnen.
Zoek nu je RWP bestand op en druk op de Openen knop
Utilities zal nu het RWP bestand installeren.
Na dit kun je Train Simulator opstarten en kun je in de Editor bij de Coha Assets je Damwanden terug vinden.

Ik hoop dat mijn uitleg je verder heeft geholpen.

Sikkenbaas  8)

rvdvoort

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 13 november 2017, 20:51 »
Dank jullie wel; ik ga het proberen!

Sikkenbaas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2017, 19:01 »
Dank jullie wel; ik ga het proberen!

Wij horen het ook graag als het gelukt is!  ;)

Sikkenbaas  8)

Fabiansv

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 31 december 2017, 12:29 »
Ik heb precies hetzelfde probleem ik zit met een RWP bestand en open utilities maar ik krijg op de een of andere manier me RWP bestanden niet in beeld dus ik kan het niet in Train simulator zetten zou iemand mij kunnen helpen

Sikkenbaas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 31 december 2017, 13:01 »
Hoi Fabian,

Het beste is om het RWP bestand op je bureaublad te plaatsen. Dan kun je het bestand snel terug vinden en als de de stappen volgt die ik hierboven heb geschreven dan kan het eigenlijk niet misgaan.

En misschien ten overvloede:

Vink in de editor Coha> Damwanden aan!
Anders zie je nog niets in beeld...  ;)

Sikkenbaas

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: 31 december 2017, 13:02 »
Hallo,

Omdat het bijna nieuwjaar is hier een tutorial van hoe om te gaan met  een "*.rwp" bestand. Er zijn 2 manieren.

1.  Is om het rwp bestand uit te pakken met 7-zip een gratis programma.
2.  Is de officiële manier zoals Ts2018 het wil en het makkelijkste is.

Even in het kort uitgelegd wat in plaatjes onder deze post is te zien.

1 Start Ts utilities op, deze is te vinden in de railworks map. C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks

2 Kies tabblad Package Manager. Zie rode pijl

3 Klik op "Install" en zoek het bestand op dat je zojuist hebt gedownload, in deze dus de damwanden.

4 Klik 1 maal op het bestand Coha_-_damwanden_-_1.0.0 gevolgd door de Openen toets

Het programma zet dan de bestanden op de juiste plaats neer en word door Ts de volgende keer als deze word gestart gevonden. Succes  ;)

Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner