Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: YouTube handigheidje voor routebouwers die een Raildriver bezitten  (gelezen 188 keer)

Sikkenbaas

• Jr. Member
  • **
Hoi,

Misschien al bekend of misschien niet, maar ik wil deze tip wel even aan jullie kwijt:

Bij het bouwen van een route is het bekijken van cabineritten op YouTube een must om gevoel met de spoorweg te krijgen, en soms moet je het bewegende beeld even stopzetten om naar details te kijken. Dat stopzetten kan met de spatiebalk op je toetsenbord en als je met de linkermuisknop op het beeld klikt. Maar met deze twee opties ben je soms nét even te laat en staat het beeld stil op een punt wat je eigenlijk niet wil zien.

Bezit je nu een Raildriver (een aanstuur apparaat voor DTG Train Simulator) en je hebt deze via een USB poort aangekoppeld aan je PC én het stuurprogramma geïnstalleerd dan kun je met de Tyfoon schakelaar het YouTube beeld vrijwel direct stilzetten. Je kan bij wijze van spreken beeld voor beeld bekijken.

Ik vind het in ieder geval erg handig bij het bouwen van een route en ik hoop dat jullie wat aan mijn tip hebben.
Probeer het eens!  ;)

Groet,

Sikkenbaas 8)

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: YouTube handigheidje voor routebouwers die een Raildriver bezitten
« Reactie #1 Gepost op: 06 november 2017, 22:12 »
Een aanvulling op de tip van Sikkenbaas:
Met de pijltoetsen Links en Rechts kan het stilstaande beeld vijf seconden terug resp. vijf seconden vooruit gezet worden. Kan soms handig zijn bij het "doorspoelen" naar het juiste fragment.