Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: L en H seinen  (gelezen 606 keer)

mitch93

• Newbie
  • *
L en H seinen
« Gepost op: 04 november 2017, 14:38 »
Beste,

Ik zit op een testroute van mij te spelen met de L en H seinen, ik krijg het alleen niet voor elkaar zoals hier te zien is. De "H" gaat bij groen bij mij niet uit..

Zie de bijlage, sein C geeft "H' af en moet, als ik het filmpje bekijk, uitgaan op het moment dat hetzelfde sein groen toont.

Wie-o-wie kan mij uit deze situatie helpen?

Groeten
Mitchell

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: L en H seinen
« Reactie #1 Gepost op: 04 november 2017, 15:12 »
Mitchell,

zo simpel is het niet wat betreft L/H regime.
Als het sein waarbij de H-bak staat Groen toont, wil dit nog niet zeggen dat de letter H ook dooft.
Dit is namelijk helemaal afhankelijk van het seinbeeld van (meestal) één of twee seinen verderop.

Het is dan ook geheel toevallig dat in het door jou aangehaalde filmpje het H-sein ook dooft als het sein Groen wordt.
Het filmpje is gebaseerd op een echte situatie op de lijn Haarlem - Amsterdam Sloterdijk.

Om het überhaupt werkend te krijgen heb je minimaal het Seinen pakket v2 nodig plus de laatste patch 2.0b.

Om de situatie in het filmpje na te bootsen stel je op sein D in het rechterveld de code "#HRD#" in.
Dit zorgt ervoor dat bij seinbeeld Geel of beter bij sein D het H-sein bij sein C in principe zal mogen doven als het seinbeeld daar beter is dan Rood. Idem dito voor het L-sein bij sein C.

De verdere details voor de L/H-functionaliteit staat in de handleiding welke ik je per mail (adres zoals bij ons bekend) zal toezenden.

mitch93

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 04 november 2017, 15:37 »
Om de situatie in het filmpje na te bootsen stel je op sein D in het rechterveld de code "#HRD#" in.

Ik zal ernaar kijken. En bedankt voor de snelle reactie! :D

Mitchell

TreineFreak

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2018, 02:07 »
Mijn interesse werd gewekt toen ik recent (vorige week ofzo) pas de patch v2.0c heb gedownload en dit zag staan:
* Scripts uitgebreid met functionaliteit om de L/H seinen conform het grootbedrijf te laten werken.

Een mooie toevoeging voor het realisme maar of ik ben echt hartstikke blind of ik mis ergens een handleiding waar de codes die ik hier voorbij zie komen in staan. Dus mijn vraag simpelweg, waar kan ik de handleiding met codes verkrijgen om ook aan de slag te kunnen met de L/H seinen  :P

P.S: Is er, of anders komt er ooit, ook een aanpassing voor het X/G regime?

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: 20 april 2018, 19:53 »
Dus mijn vraag simpelweg, waar kan ik de handleiding met codes verkrijgen om ook aan de slag te kunnen met de L/H seinen  :P

Op Marktplaats misschien ? :P

Nee, gewoon door lief te vragen via een PM aan mijzelf met vermelding van het e-mail adres waar het naartoe mag.

Reden dat deze niet online staat heeft te maken met het feit dat het X/G gedeelte dat in de betreffende handleiding staat nog open staat voor verandering.

Het L/H gedeelte zal nu niet meer wijzigen, dus dat deel van de handleiding kan risicoloos gehanteerd worden.
Maar nogmaals, tot aan de release van de nieuwe versie van het Seinen pakket alleen verkrijgbaar op verzoek

TreineFreak

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 21 april 2018, 14:33 »
Er werd al gauw €100,- voor gevraagd op Marktplaats daar kan ik genoeg andere leuke dingen mee doen. Op zich heeft het niet zo'n grote haast aangezien de route waar ik ze voor wil gebruiken nog niet zover is dat ik het direct nodig heb. In dat geval wacht ik nog even rustig af tot de update. Hoe dan ook bedankt voor het aanbod en mocht ik het eerder kunnen gebruiken weet ik je te vinden  ;)