Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Trackrules  (gelezen 1003 keer)

RcA51

• Newbie
  • *
Trackrules
« Gepost op: 07 september 2017, 18:37 »
Bijgaand plaatje laat zien wat er geïnstalleerd is, recente download.
Wanneer ik RW Tools {Missing Assets} los laat op 't Oosten van Nederland krijg ik het volgende te zien:
...\Coha\RailNetwork\TrackRules\Nederlands Trackrule DIN (Draad).bin
Dus ik ben het spoor even helemaal bijster...

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: Trackrules
« Reactie #1 Gepost op: 08 september 2017, 13:07 »
We kunnen elkaar een hand geven.
RW Tools geeft bij mij dezelfde melding terwijl de betreffende trackrule wel degelijk op de juiste locatie staat.

Ik persoonlijk wijdt dit aan een bug in RW Tools. Ergens vermoed ik dat RW Tools niet goed omgaat met de interpretatie van het "(" en/of ")" teken.
Er zijn wel meer asset-benamingen waar deze tool (in het verleden)  over struikelde, zeker als het gaat om speciale karakters in de naam als bijv "ê", "á" etc

Zolang de route bij jou goed functioneert (sporen te zien etc) dan is er naar mijn mening niks aan de hand

RcA51

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 08 september 2017, 18:34 »
Helder antwoord, bedankt!
De route functioneert goed, wat dat betreft is er gelukkig niets aan de hand.  :D

GertMeering

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: 04 januari 2019, 07:26 »
Ik heb hier ook een probleem mee.

We hebben het over NL Trackrules , als je de .rar bestand uitpakt heet de map ook NL Trackrules.
Maar in de leesmij bestand hebben we het over het ''Assets\Coha\RailNetwork\TrackRules'' , hier mis ik het woord NL.

Ook heb ik de map RailNetwork niet in mijn map Coha staan , op zich geen probleem die is zo aangemaakt.

Nu heb ik 2 mappen meegekregen bij een route , genaamd RailNetwork en Trackrules .. dezen zouden dan geplakt moeten worden in de Coha map.
Chache leeg maken en dan zou het moeten werken.

Ik krijg nog veel tracks niet te zien ...
Wat doe ik verkeerd ?

Zo heb ik het nu .
In de mappen zitten dan de trackrules , en zou dan de Blueprint dan daar ook moeten staan ?
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2019, 07:37 door GertMeering »

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: 04 januari 2019, 19:41 »
Nu heb ik 2 mappen meegekregen bij een route , genaamd RailNetwork en Trackrules .. dezen zouden dan geplakt moeten worden in de Coha map.
Chache leeg maken en dan zou het moeten werken.

Dit is nu het klassieke voorbeeld van waarom wij als coha.nl niet willen dat onze spullen meegeleverd worden bij routes.
Want de procedure (volgens jouw beschrijving) welke aangeleverd wordt klopt werkelijk van GEEN kant!

We hebben het over NL Trackrules , als je de .rar bestand uitpakt heet de map ook NL Trackrules.
Maar in de leesmij bestand hebben we het over het ''Assets\Coha\RailNetwork\TrackRules'' , hier mis ik het woord NL.

Oké, toegegeven de readme (een PDF) is misschien niet helemaal duidelijk, maar heel eerlijk gezegd staat er als je rustig leest geheel correct beschreven wat men moet doen.
In de readme PDF wordt gesproken over NL Trackrules.rar , en dat men daar wat mee moet doen.
Vanaf dat punt begint waarschijnlijk bij jou de verwarring ;)

In de mappen zitten dan de trackrules , en zou dan de Blueprint dan daar ook moeten staan ?

De blueprints van ons (coha.nl) moeten in het volgende pad staan :
\Assets\Coha\RailNetwork\TrackRules

Ik trof in mijn eigen installatie ook wat, ons vreemde blueprints aan, waarschijnlijk van de route waar jij over praat.
Die moeten dan in diezelfde map staan. En anders, zie routebouwer ;)

En anders: zie RW Tools

Maar, om van het algemene probleem met betrekking tot installatie van de trackrules gemaakt door Leerlingstoker af te raken: zojuist een nieuwe installer geplaatst.
Geen readme meer nodig. Gewoon installeren naar de aanbevolen locatie.

GertMeering

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: 04 januari 2019, 21:21 »
TOP ..

Ik ben daar sowieso niet van...er is een optie voor RWP of exe bestand waarom maken mensen daar gewoon geen gebruik van.
Natuurlijk ben ik best bereid om wat te doen voor iets maar , het waarom zo omslachtig doen.

In ieder geval is het probleem opgelost , het bleek aan de DBTracks te liggen.Die ik had gedownload van de site , bleek iets te missen wat ik nodig had.

Bedankt voor je inspanning/hulp/uitleg.