Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Vragen rondom Coha_NL_Signals_v1_1a_Script  (gelezen 1048 keer)

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: Vragen rondom Coha_NL_Signals_v1_1a_Script
« Reactie #10 Gepost op: 29 juli 2015, 21:05 »
Volgens de video's die ik bekijk, staat voor het laatste P sein van den helder zuid naar Anna Paulowna in de bocht een sein op geel 13.... ik ga er vanuit dat dit dus een afrem sein is, dat eventueel met een bordje zou kunnen :) mare ik ben geen machinist, dus dat zou ik verder niet weten.

@TjoeTjoe Alvast bedankt :) ene rustig aan, het vinden van een goede hoster voor Coha.nl is belangrijker ....

Scripts uitgebreid en in de Download sectie geplaatst -> versie 1.1b. Kwam er achter dat er stiekem al meer combinaties mogelijk waren dan gedocumenteerd.
Documentatie hier ook maar op aangepast  :)

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 10 november 2015, 16:18 »
Heren van het Coha Team,

Had ook eens een vraag en wel over het Herhalingsein. ;)
Bij Youtube zag ik rond 20:05 uur voor Utrecht CS op dit Filmpje een Herhalingsein staan met ID 1234R en wat verder het hoofdsein met ID 1234.
Dat ID 1234R nummer van het Herhalingsein heb ik ingevoerd maar dat werkt zeker niet om een vijf teken combinatie op te geven?, althans het word niet getoond na TS opnieuw opstarten.
Hierbij mijn vraag; is dit te verhelpen bij een mogelijk volgende seinen pack update, of is het sowieso heel lastig om een vijf teken combinatie in een script te gebruiken?

Edit/
Zie ineens dat het een andermans topic is, mja dit gaat ook over een script.
Afijn als het verkeerd staat moet je dat maar even verplaatsen.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2015, 16:28 door kippenlijn »

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #12 Gepost op: 10 november 2015, 16:34 »
Hierbij mijn vraag; is dit te verhelpen bij een mogelijk volgende seinen pack update, of is het sowieso heel lastig om een vijf teken combinatie in een script te gebruiken?

Hmm, zoiets soortgelijks hadden we ook met voorseinen. Die kwamen ook een karakter te kort.
In principe hoeft er voor de teksten op de ID borden van een sein niks gescript te worden, de TS2016 engine voorziet hier automatisch al in.

Wel moet het object ingericht zijn voor teksten van 5 karakters en dat is voor het herhaalsein dus niet het geval.
(we zijn ooit uitgegaan van max. 4 karakters, maar de praktijk bewijst inmiddels anders  ::) )

Kortom, het object zal voorzien moeten worden van een bordje waarop 5 letters passen.
Zal in een volgende update van het seinen packet meegenomen moeten worden (hopelijk vergeten we het niet)

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 11 november 2015, 16:59 »
Kortom, het object zal voorzien moeten worden van een bordje waarop 5 letters passen.
Zal in een volgende update van het seinen packet meegenomen moeten worden (hopelijk vergeten we het niet)

Oke we wachten af, laat ons t.z.t. verrassen met ....... :)

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 10 december 2015, 14:06 »
Coha Team,
Allereerst bedankt voor het v1.2 seinen update pakket! 8)

I.v.m. dat herhaalsein (KLAS) was het zeker niet mogelijk gebleken om naar vijf letters aan te passen?
Of moet ik ze misschien (na verwijderen) opnieuw plaatsen?, omdat mogelijk de oude weggeschreven data in TS daar niet mee overweg kan of zo.
Kortom dat jullie dat wel in de update hebben verwerkt, maar ........ ;)

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #15 Gepost op: 10 december 2015, 15:24 »
Deze is inderdaad nog niet aangepast, doen we meteen bij de lichten update.

Zoals je misschien ook hebt gelezen kwam deze update er tussendoor. Ik heb door persoonlijke omstandigheden een klein en voor mij zelf leuk project tussendoor gedaan. we wilden dit eigenlijk in eerste instantie niet in de seinen doen maar hadden 2 seperate borden topics lopen, en wilde dit dus ook als 2 aparte projecten releasen. Maar tijdens de betatest hebben we als team besloten om de borden onder te brengen onder de seinen, omdat namelijk vele borden die er zijn bijgekomen een script gebruiken en ook met de NLSeinen samenwerken wat het logisch maakte om van de 2 aparte borden projecten 1 update voor de NLSeinen te maken en dat bij een eventuele NLSeinen update ook alle scripts in 1 pakket aanwezig zaten.

Dus aan de seinen zelf is dus in deze update verders niets gebeurd en komt dat bij de volgende grote update van de NLSeinen v2.0. 

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #16 Gepost op: 10 december 2015, 15:25 »
I.v.m. dat herhaalsein (KLAS) was het zeker niet mogelijk gebleken om naar vijf letters aan te passen?

Zie mededeling hier : Aankondiging Nederlandse Seinen pakket v1.2
Het is geen kwestie van niet kunnen, maar niet gedaan hebben.
Het pakket is alleen uitgebreid met de nieuwe snelheidsborden en andere borden voor langs het spoor.
Daarnaast zijn de laatste scripts in het packet meegenomen, zodat het weer als één geheel te downloaden is.

Bij een volgende release gaan we dit soort wensen/opmerkingen (voor bijv het herhaalsein) verwerken als ook betere zichtbaarheid (nieuwe lampen)

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 10 december 2015, 16:25 »
Deze is inderdaad nog niet aangepast, doen we meteen bij de lichten update.

Zie mededeling hier : Aankondiging Nederlandse Seinen pakket v1.2

Juist ja, het is mij helemaal duidelijk. :)
Die mededeling had ik (nog) niet gelezen, maar zoals gewoonlijk is het lezen cq goed lezen bij velen een probleem waaronder ik zelf. :-X
Afijn laat je niet opjagen en neem de tijd die je daarvoor nodig hebt, immers geduld is en blijft een schone zaak. :P

Ps. je hebt ons routebouwers iig weer een hoop hobbywerk bezorgt met deze update, ben nu een paar honderd cijfer/rijtuigenborden aan het vervangen.
Sommigen, waaronder de borden zonder raillink, kun je met RW_Tools omzetten, mja bij borden met link gaat dat niet. ;)

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #18 Gepost op: 11 december 2015, 09:17 »
..... maar zoals gewoonlijk is het lezen cq goed lezen bij velen een probleem waaronder ik zelf. :-X

Ik zeg verder maar niks  :-X  ;D

Ps. je hebt ons routebouwers iig weer een hoop hobbywerk bezorgt met deze update, ben nu een paar honderd cijfer/rijtuigenborden aan het vervangen.
Sommigen, waaronder de borden zonder raillink, kun je met RW_Tools omzetten, mja bij borden met link gaat dat niet. ;)

Ho ho. Het is een vrijwillige keuze van de routebouwer om onze mooie spullen in te zetten.
Wij zouden niemand extra werk durven te bezorgen  ;D

rommy136

• Jr. Member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: 11 december 2015, 09:46 »
Ik ga altijd met plezier aan het werk met de coha objecten!