Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Vragen rondom Coha_NL_Signals_v1_1a_Script  (gelezen 1251 keer)

Teddybeer_TSL

• Newbie
  • *
Vragen rondom Coha_NL_Signals_v1_1a_Script
« Gepost op: 17 juli 2015, 19:39 »
Hallo Conner, en andere makers

Ik heb een vraag omtrent de Coha_NL_Signals_v1_1a_Script

eerst sein situatie die ik wil hebben:
---- A ------------- B  -------------- C ----->>
Geel 13   ---  Geel 4 ---  Groen Knipper

Is er een mogelijkheid om de optie #0ES# er in te bouwen, deze komt immers voor van Den Helder zuid naar Anna Paulowna

De opties gaan helaas maar tot aan 'geel 8 knipper', ik weet dat scripten veel werk is, maar zouden niet zouden alle gele x seinen tot aan Geel 13 moeten kunnen gaan als voorgaant sein van Geel x ?

PS. Dit onderwerp mag uiteraard lekker wachten tot jullie een goed locatie hebben vpoor een website  8)

Mvg
Mike

Sebastiaan

• Newbie
  • *
  • Machinist in opleiding.
Re: Vragen rondom Coha_NL_Signals_v1_1a_Script
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2015, 22:30 »
Waarschijnlijk moet je toch eerst wachten tot Tjoetjoe terug is van zijn vakantie. Hij maakt namelijk de scripts. ;)
Machinist in opleiding.

Teddybeer_TSL

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2015, 00:29 »
dank voor de melding, bij deze wens ik hem een goede vakantie toe :)

Teddybeer_TSL

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2015, 23:01 »
Is er tevens ook een optie om een Bxx sein altijd rood te laten geve, wat de kleur van het sein erna ook is ?
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2015, 02:26 door Teddybeer_TSL »

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2015, 23:19 »
@Alle,

TjoeTjoe is bijna terug van vakantie. Hij zal jullie vragen over seinen en hun werking zeer binnenkort beantwoorden.

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

rommy136

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2015, 13:23 »
De eerste opvolging is inderdaad niet aanwezig. De geel 13 naar Geel 4. Is overigens wel een unieke opvolging die eigenlijk nergens voorkomt. Ik heb het effe opgezocht, hetzelfde gebeurd ook bij een geel 6. Dan krijg je eerst een geel 13 en dan een geel 6.

Mag ik vragen waarom je een sein wilt hebben wat alleen rood moet uitstralen? Het kan wel, mits je een beetje creatief bent, gebruik bijvoorbeeld een B1 sein uit het pakket, en leg de 2e link neer op een klein stukje spoor waar nooit een trein zal komen. Op die manier kan er nooit een rijweg tot stand komen en zal het sein altijd rood blijven.

Mvg Rommy

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: 24 juli 2015, 10:13 »
Is er een mogelijkheid om de optie #0ES# er in te bouwen, deze komt immers voor van Den Helder zuid naar Anna Paulowna

De opties gaan helaas maar tot aan 'geel 8 knipper', ik weet dat scripten veel werk is, maar zouden niet zouden alle gele x seinen tot aan Geel 13 moeten kunnen gaan als voorgaant sein van Geel x ?

Ja dat kan, en is niet al te veel werk om dit toe te voegen. Gaat op de lijst.

Teddybeer_TSL

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2015, 14:32 »
De eerste opvolging is inderdaad niet aanwezig. De geel 13 naar Geel 4. Is overigens wel een unieke opvolging die eigenlijk nergens voorkomt. Ik heb het effe opgezocht, hetzelfde gebeurd ook bij een geel 6. Dan krijg je eerst een geel 13 en dan een geel 6.

Mag ik vragen waarom je een sein wilt hebben wat alleen rood moet uitstralen? Het kan wel, mits je een beetje creatief bent, gebruik bijvoorbeeld een B1 sein uit het pakket, en leg de 2e link neer op een klein stukje spoor waar nooit een trein zal komen. Op die manier kan er nooit een rijweg tot stand komen en zal het sein altijd rood blijven.

Mvg Rommy

Wat betreft het rode sein, heeft te maken met een Linker spoor beveiliging, nu gaat dat automatisch omdat het bediende sein op rood blijft als het spel start. maar als ik een trein in de buurt zet word ie groen :) en dat wil ik just niet

Volgens de video's die ik bekijk, staat voor het laatste P sein van den helder zuid naar Anna Paulowna in de bocht een sein op geel 13.... ik ga er vanuit dat dit dus een afrem sein is, dat eventueel met een bordje zou kunnen :) mare ik ben geen machinist, dus dat zou ik verder niet weten.

@TjoeTjoe Alvast bedankt :) ene rustig aan, het vinden van een goede hoster voor Coha.nl is belangrijker ....

Sebastiaan

• Newbie
  • *
  • Machinist in opleiding.
« Reactie #8 Gepost op: 29 juli 2015, 19:39 »
Deze situatie klopt als ik dit bekijk:
Geel 13--> geel 4--> geel--> STS.   8)
Machinist in opleiding.

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #9 Gepost op: 29 juli 2015, 21:03 »
Deze situatie klopt als ik dit bekijk:
Geel 13--> geel 4--> geel--> STS.   8)

Dat was al bekend, aanleiding van de vraag was namelijk exact deze situatie nabij Anna Paulowna  ;)