Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Probleem met linken van Vborden  (gelezen 476 keer)

martijnx7

• Newbie
  • *
Probleem met linken van Vborden
« Gepost op: 12 augustus 2017, 20:05 »
hallo COHA team, ik loop tijdens het maken van mijn route tegen een probleem aan, en dat is een probleem met de Vborden.
wanneer ik er een wil plaatsen krijg ik niks om hem te linken met het spoor, ik krijg gewoon de optie om een nieuw bord te plaatsen, doe ik iets verkeerd of is het gewoon een bug?
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2017, 10:33 door TjoeTjoe »

Conner

• Administrator
  • Hero Member
Re: Probleem met linken van Vborden
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2017, 23:59 »
Dit is geen bug !, maar een bordje waar geen snelheden op hoeven te verschijnen. Dus dan is het ook niet nodig om hem te linken met het spoor. Daar zijn de andere bordjes voor zoals Bord Decimaal en entreesnelheid die wel een snelheid op het bord kunnen zetten. Succes met de verdere bouw van je route.

8) Conner.
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2017, 10:34 door TjoeTjoe »
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2017, 10:46 »
... ik krijg gewoon de optie om een nieuw bord te plaatsen, doe ik iets verkeerd of is het gewoon een bug?

Als er inmiddels tientallen routes verschenen zijn waarin deze objecten probleemloos zijn toegepast, vind ik het persoonlijk opmerkelijk dat de topic titel als ook de probleem omschrijving het woord "bug" moeten bevatten. Heb om die reden de titel aangepast.

De oplossing voor je probleem is: Zet de auto-rotate en auto-scale ALTIJD beiden UIT bij het plaatsen van objecten die aan een spoor gelinkt moeten worden. Deze opties zitten in het venster links onderaan. In jouw afbeelding staat de auto-rotate functie aan.

OwinR

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 13 augustus 2017, 12:51 »
Ik zie het probleem al. DIt bordje kun je linken aan het spoor zodat de juiste snelheid er op komt te staan, toch?

Maar linksonder staat "automatische rotatie" aan, dit zorgt er net als bij de seinen voor dat je geen link kunt plaatsen op het spoor. Als het goed is wanneer je dit uitvinkt, gaat het weer goed.

Owin

martijnx7

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2017, 13:28 »
de oorzaak was inderdaad dat ik auto rotation aan het gezet,
bedankt voor het snelle antwoord!