Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Downloads installeren in TS 2017  (gelezen 1107 keer)

Treinfanaat

• Gast
Re: Downloads installeren in TS 2017
« Reactie #10 Gepost op: 15 juni 2017, 17:05 »
Dank voor je reactie Shootert,
Ik heb toch nog een vraagje. Mijn Blender project heet bijvoorbeeld Trfperron10x50.Blender.
Kom ik nou niet in de knoei met de extensie? Moet ik zelf de extensie weghalen en veranderen in .igs?
Of doet Blue printer dat zelf?
Graag je antwoord, dan kan ik eindelijk eens echt aan de slag.
Groet, Treinfanaat

yellowcake

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 16 juni 2017, 12:43 »
Nu ben ik geen expert in Blender, maar ik denk dat een .Blender bestand alleen een opgeslagen file is om in Blender te kunnen werken.
Om naar een .igs te komen zul je jou project waarschijnlijk in Blender moeten exporteren (waarschijnlijk zelfde dropdown menu als waar je opslaat).

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #12 Gepost op: 16 juni 2017, 13:53 »
Je moet het inderdaad los exporteren als IGS, de .blender is alleen bedoeld voor blender zelf

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #13 Gepost op: 16 juni 2017, 22:11 »
De antwoorden van Yellowcake en X_shooter1 zijn beiden juist.

Indien je in het verleden content hebt gemaakt voor MSTS, dan is de werkwijze voor TS2017 feitelijk niet anders (3D technisch uiteraard wel).
Je maakt je objecten met 3DS Max, 3D Canvas, Blender of wat dan ook. Deze pakketten hebben hun eigen bestandsformaat waarmee je je objecten opslaat. Deze dien je dan te exporteren naar een voor de betreffende simulator geschikt bestand.
Deze geƫxporteerde bestanden vormen voor wat TS2017 betreft de zogenaamde Source bestanden. Deze source bestanden moet je vervolgens in combinatie met een passende Blueprint vanuit de Blueprint Editor van TS2017 exporteren naar een soort van gecompileerde bestanden. Dit zijn een soort binaire bestanden voor het object en bijhorende textures.

De enige tip welke ik in deze kan geven is dat je contact opneemt met de auteur van divers freeware materieel (treinen) van de hcc TrainsimGG. Deze man is een fervent gebruiker van Blender icm TS2017, en hem kennende wil hij je best wel wat tips en trucs geven. Op de laatste Railsim.nl Open Dag heeft hij er op zeer enthousiaste wijze een demo gegeven over Blender icm TS2017. Daar zit dus de nodige kennis. Voor de rest is Google je vriend. Zoek op "igs exporter railworks railsimulator" en je komt een heel eind. Mits je de Engelse taal machtig bent natuurlijk

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: 17 juni 2017, 19:17 »
Crossposten op verschillende forums word niet erg op prijs gesteld vandaar dat dit topic hier gesloten word !

http://www.railsim.nl/forum_2012/index.php?topic=11144.msg115366;topicseen#new

Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner