Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Downloads installeren in TS 2017  (gelezen 1106 keer)

Treinfanaat

• Gast
Downloads installeren in TS 2017
« Gepost op: 17 mei 2017, 10:40 »
Hallo heren,
Ik was een bekende routebouwer in MSTS, maar zet nu de eerste stapjes in TS 2017. Daar wil ik ook routes gaan bouwen, maar moet nog van alles leren :D
Dus ik heb meteen een vraagje: Als ik van Coha een download ( bijv. trackrules ) heb uitgepakt en het in TS ga installeren, moet dan de extensie nog aangepast worden, of kan hij er zo in, en komt hij dan automatisch in de goede map terecht?
Tweede vraag: Ik zal zeker ook Custom objecten ( bruggen / stations /  gebouwen
enz.) moeten gaan bouwen en moet, om ze in TS  te krijgen, een nieuwe ( persoonlike ) map in TS aanmaken ( zoals Coha en Frison dat deden.). Vraag: hoe doe ik dat en waar in TS moet hij gemaakt worden?
Graag jullie advies. Bedankt. Jaap ( treinfanaat).

Conner

• Administrator
  • Hero Member
Re: Downloads installeren in TS 2017
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2017, 15:38 »
Alle pakketten van Coha zijn zelf installerend, en zoeken dus automatisch de goede directory op en installeert hij het pakket zodat hij bruikbaar word in Trainsimulator 2017. Echter ben je een routebouwer moet je ons nog wel selecteren. als je in de editor zit.

In de root map en dan in Source kun je zelf een mapje Treinfanaat maken met daaronder sub directories zoals bruggen, gebouwen etc waar je dan je eigen gemaakte spullen inzet en exporteert naar de Trainsim. Succes.  ;)

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

Treinfanaat

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2017, 11:22 »
Hallo Conner,
Bedankt voor je reactie. Toch nog even een vraag ter verduidelijkling. ( ik ben op computergebied niet zo technisch),
Ik kom jouw en andere downloads tegen in de map Railwork \ Assets. Is dit de map waar ik mijn eigen map ( en submaps) moet maken?
Voordat ik fouten ga maken :o
Groet, Treinfanaat.

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2017, 12:05 »
Voor het ontwikkelen van eigen materiaal maak je onder de Railworks map een map genaamd Source aan.
Daaronder maak je een map bijv. Treinfanaat aan. Dit is de zogenaamde Developper map.
Onder de Developper map maak je een map bijv. Huizen aan. Dit is een zogenaamde Product map.
Ga je meerdere categorieen aan producten maak, bijv. Fabrieken , dan maak je ook daarvoor een map aan onder de developper map Treinfanaat.

Op die manier kan je redelijk geordend werken. Zoals Conner al zegt, kan je een en ander afkijken van ons, Frison, ChrisTrains etc. Een ieder heeft een eigen voorkeur van zijn werk te organiseren.

Belangrijk. Textures staan altijd in een sub-map van de map waarin je 3d-object staat.
Ook kan en mag je meerdere sub-mappen aanmaken onder je Product mappen. Hebben wij als Coha ook gedaan voor de grotere pakketten zoals het overwegen en seinen pakket. Hoeft niet, maar is makkelijker voor het overzicht.

Met de zogenaamde Blueprint Editor maak je afhankelijk van het soort object dat je in 3d hebt gemaakt alles klaar, en vandaar uit wordt de zaak geëxporteerd naar de Assets map. In de Assets mappen zal je dan je spullen volgens dezelfde structuur als je die in je Source map hebt staan terug gaan vinden.
De Assets mappen bevatten in principe zeg maar de "gecompileerde" objecten die door de sim gebruikt worden.

Treinfanaat

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2017, 09:43 »
Bedankt, Tjoe tjoe,
Nu is het me duidelijk en wordt het zo langzamerhand tijd dat ik ga beginnen met de eerste meters tracks.
Nog wel even een paar downloads installeren en dan aan de slag. ;D
Dank aan allen voor de info.
Groet, Treinfanaat.

Treinfanaat

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2017, 07:39 »
Toch nog even een andere vraag. Na wat rondsnuffelen in 3D teken programma's ben ik toch uitgekomen bij 3DS Max.
En daar heb ik een vraag over: Moeten objecten die ik ga bouwen dan geconverteerd worden voor TS, of kunnen ze direct ( ongewijzigd) nar TS geëxporteerd worden. En zoja, hoe en ev. met welk programma?
Groetjes, Treinfanaat.

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: 23 mei 2017, 22:15 »
Toch nog even een andere vraag. Na wat rondsnuffelen in 3D teken programma's ben ik toch uitgekomen bij 3DS Max.
En daar heb ik een vraag over: Moeten objecten die ik ga bouwen dan geconverteerd worden voor TS, of kunnen ze direct ( ongewijzigd) nar TS geëxporteerd worden. En zoja, hoe en ev. met welk programma?
Groetjes, Treinfanaat.

Als je bedoelt of je objecten welke je ooit hebt gemaakt hebt voor bijv Microsoft Train Simulator ook één op één kan gebruiken als model voor TS2017, dan is het antwoord overduidelijk Nee.
De opbouw van het model als ook zaken als shaders (of hoe die dingen ook mogen heten) verschillen in dat opzicht

Welk 3D pakket je ook gebruikt, het pakket zal moeten beschikken over exporters/plugins welke het 3D model kunnen exporteren naar het formaat van TS2017. Dit worden dan je source bestanden.
Voor wat betreft 3DS Max is het enige voordeel dat plugins hiervoor meegeleverd worden door Dovetail Games (DTG).
Deze vindt je in de map: \Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\dev\MaxPlugins
Als ik het goed heb zijn er plugins voor 3DS Max versie 2011 en hoger.

Pas dan begint het feest echt, want dan moet je afhankelijk van je soort model (bijv huis, sein of trein) zogenaamde Blueprints gaan aanmaken. Hiervoor bestaat overigens de zgn Blueprint editor aka Assets editor. Deze tool is bereikbaar via de Train Simulator Ultilities. Vanuit die BP editor exporteer je via de juiste Bleuprint je TS2017-model naar het uiteindelijk "binaire/gecompileerde" bestand, de welbekende assets.

Tot slot, er is nog wat minimale documentatie beschikbaar in de volgende map van je TS2017 installatie:
\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\dev\Docs

Treinfanaat

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 24 mei 2017, 13:48 »
Bedankt Tjoe Tjoe,
Het heeft zo te zien allemaal nogal wat voeten in de aarde voordat ik het eerste custom object ( asset) in TS he staan.
Maar iedere keer weer een stapje dichterbij, dankzij jullie adviezen.
Groet, Treinfanaat.

Treinfanaat

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 13 juni 2017, 17:52 »
Hallo Tjoe tjoe,
Ik heb inmiddels, mede door jullie adviezen, drie eerste objecten met Blender gebouwd. ( 3 perrons ).
Je schreef me eerder dat ik die via Blue print moest converteren naar TS. Ik heb in Steam 2 gevonden, nl. Blue print Editor 2
en bij Utilities vond ik er ook nog een.
2 vragen: Welke kan / moet ik gebruiken en vraag2: hoe krijg ik mijn Blender files in die programma's ? Ctrl-C/ Ctrl-v werkt niet echt. Eigenlijk helemaal niet.
Je ziet, ik ben een absolute beginner op dit gebied.
Ik hoop dat je me uit de droom kunt helpen.
Groet, Treinfanaat.

X_shooter1

• Global Moderator
  • Full Member
« Reactie #9 Gepost op: 14 juni 2017, 14:09 »
Ik ben dan wel geen TjoeTjoe, maar je moet de blender files exporteren naar .IGS bestanden.

Die IGS bestanden plaats je vervolgens in je provider/product map.

Daarna maak je een nieuwe scenery blueprint aan door middel van rechtermuisknop op de map in de blueprint editor 2.

In de blueprint geef je een naam en verwijs je naar je IGS bestand, hier zijn genoeg tutorials over te vinden, mocht je uitgebreidere instructies nodig hebben.

Veel succes!