Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: 'Update' van Seinen v1.3 naar v2.0 vraagje  (gelezen 790 keer)

Pjottr

• Newbie
  • *
'Update' van Seinen v1.3 naar v2.0 vraagje
« Gepost op: 26 april 2017, 18:43 »
Hallo!
Ik wil de 2.0 versie van de Coha seinen installeren (een beetje laat, ik weet het.), maar ik kan nergens het antwoord op een toch wel simpele vraag vinden:
Moet je de oude versie van de Coha seinen eerst verwijderen? In de 2.0 handleiding staat dit er niet in. Misschien is dit ook niet nodig, maar ik vraag het toch even, voordat ik het helemaal verpest...

mvg,
Wouter van Nijnatten
Ik bouw graag aan mijn route in TS17. Verstand komt met de jaren, net zoals een goede route.

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: 'Update' van Seinen v1.3 naar v2.0 vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2017, 12:52 »
Het verwijderen is niet absoluut noodzakelijk, echter zeer raadzaam.
Dat laatste alleen omdat je er dan van verzekerd bent dat eventuele overbodig geworden bestanden van je systeem verwijderd zijn.

Dus: advies is om oude versie te verwijderen en dan de nieuwe te installeren.
Overigens, eerst het volledig pakket v2 installeren, en daarna de patch

Pjottr

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2017, 13:32 »
Bedankt voor de reactie!
Ik bouw graag aan mijn route in TS17. Verstand komt met de jaren, net zoals een goede route.

Erwin d V

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2017, 22:48 »
Ik ben met een route bezig waarbij ik van een aantal beveiligde sporen naar een Niet-Centraal-Bediend gebied kan. Nu krijg ik het beoogde seinbeeld (ROZ, geel knipper) niet voor elkaar. Ik heb wel de links goed staan en de vinkjes op de juiste plaats (onder de gele en witte rondjes in het instelvenster. Echter blijf ik, bij zowel het lage sein als het hoge sein waarbij ik het geprobeerd heb, "gewoon" groen houden. Naar de andere sporen staan de links wel goed. Moet er verder nog iets gebeuren om het geel knipper te krijgen? (ik heb geprobeerd een screenshot te plaatsen, maar er ging iets mis met het uploaden ervan.... :-\ )

Bij versie 1.3 werkte dit overigens wel goed.

Ik heb de seinen gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd., maar dat hielp niet.
« Laatst bewerkt op: 01 november 2017, 12:14 door Erwin d V »

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: 01 november 2017, 12:33 »
Moet er verder nog iets gebeuren om het geel knipper te krijgen? (ik heb geprobeerd een screenshot te plaatsen, maar er ging iets mis met het uploaden ervan.... :-\ )

Erwin, mail het screenshot met de instelling even naar me toe als je wilt

Erwin d V

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 01 november 2017, 18:30 »
Hm, uploaden is toch gelukt schijnbaar. Hier dan de screenshot van mijn instellingen. De snelheidsinstelling is reeds verbeterd (verkeerd gelezen.... ::) ) ;)

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/862863634935431987/DAE65FC2D48F63A90F4BAAC9D4C7651DA58A19AE/

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: 01 november 2017, 22:42 »
Erwin, bedankt voor een avondje werkverschaffing.

Maar goed, je kan de pillen wegleggen, het ligt niet aan jou.
Ik heb me vanavond motten zitten zoeken naar de oorzaak, en hoewel ik het punt waar het probleem zat nagenoeg de hele tijd voor me had staan, wilde het kwartje maar niet vallen.

Met veel pijn en moeite is het kwartje dan toch gevallen, ofwel, probleem gevonden en opgelost.
Meteen maar de code even opgeknapt voor dat puntje.

Denk dat ik je bijgewerkte scripts even per mail ga sturen opdat je het voor jezelf even kan bevestigen dat het nu weer goed is. Ik durf niet a la minute een openbare update uit te geven, aangezien ik na de patch met de L/H sein-functionaliteit niet stil heb gezeten. Kortom, hij moet even langs de officiƫle testbank.

In ieder geval hartelijk dank voor de genomen moeite om het probleem aan te kaarten.

Erwin d V

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 29 april 2018, 22:17 »
Een vraagje: Hoe moet je lichtseinen instellen die de inrit beveiligen vanuit NCBG naar bediend gebied? Ik stuit op mijn route op dat euvel. Ik heb al alle kopsporen in het NCBG voorzien van een afsluitbord, maar dat hielp niets. Ook in de handleiding staat er niets over in (nu heb ik wel 2 trackrules gebruikt, ik weet niet of dat kwaad kan?). Misschien zit dit zo in TS geprogrammeerd. En anders moet in een scenario beschreven worden als deze in een NCBG begint dat er eerst op TAB gedrukt moet wordt bij de eerste keer passeren van een lichtsein. Daarna werken de seinen wel gewoon.

Ik zie het antwoord wel weer  ;)

srmeijer95

• Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 30 april 2018, 15:40 »
Vanuit NCBG hoeft men niets in te stellen, want de grens van het gebied zal altijd bij dat sein liggen. Waar heb je je afsluitborden neergezet? Ik mag toch hopen aan het uiteinde van het spoor (bij het eventuele juk), en niet bij het sein. Dat vind TS niet grappig, en het IL&T denk ik ook niet :D

Erwin d V

• Jr. Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 30 april 2018, 22:41 »
Ik heb de afsluitlantaarns (die bedoelde ik, heten nog steeds zo, hoewel het inmiddels borden zijn geworden....) uiteraard aan het einde van de kopsporen geplaatst. En dat de grens van een NCBG gebied bij dat sein ligt snap ik, daarvoor staat dat sein er. In werkelijkheid kan men vanuit NCBG naar CBG bijna altijd wel een seinbeeld laten tonen (geelknipper, geel of groen uitzonderingen zijn er altijd...) . En dat lukt me niet als ik een (free-roam)scenario maak die start in het NCBG-gebied beginnen.