Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Stillevens  (gelezen 1260 keer)

Sikkenbaas

• Jr. Member
  • **
Stillevens
« Gepost op: 22 april 2017, 03:02 »
Geen trein te zien.
Wel jullie objecten en loften waar ik erg blij mee ben!  :D
Screenshots van mijn route in aanbouw genaamd "Het Achterland"

Opmerking:

Overwegobject OP003, de overwegplaat, heeft vier betonplaten in plaats van de verwachte drie zoals het typenummer het doet vermoeden.
Bij smallere overwegen is het dus knap lastig om een en ander mooi op te lossen! In onderstaand screenshot heb ik 2x object OP102 gebruikt die in de totale gekoppelde lengte iets korter blijkt als object OP003 met zijn vier betonplaten. Hierdoor kreeg ik toch een afdoende oplossing voor mijn digitale constructie.

Vertel ik iets bekends over object OP003, of is hier met jullie noeste arbeid overheen gekeken?

Groet,
Sikkenbaas  8)
« Laatst bewerkt op: 22 april 2017, 03:32 door Sikkenbaas »

Conner

• Administrator
  • Hero Member
Re: Stillevens
« Reactie #1 Gepost op: 22 april 2017, 08:47 »
Hoi Sikkenbaas,

Hier smelten onze hartjes van. Zeer mooie plaatjes, bedankt daarvoor.  ;)

op003 was ons nog niet bekend dat er 4 platen te zien zijn ipv 3, zullen we met de tijd updaten, bedankt voor je melding.

8) Conner.

Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: 22 april 2017, 11:17 »
Mooi mooi. Dit zijn de beelden waar wij het stiekem een beetje voor doen. Erg mooi hoor

Overwegobject OP003, de overwegplaat, heeft vier betonplaten in plaats van de verwachte drie zoals het typenummer het doet vermoeden.

De gedachte kronkels van het coha.nl team zijn soms ondoorgrondelijk.
Echter, het is niet zo dat het nummer een verwijzing is naar het aantal betonplaten.
Geheel in overeenkomst met de handleiding bestaat de OP 003 uit vier platen zijnde een 10 meter uitvoering.

Waarom er dan geen 7,5 meter (dus 3 platen) is, dat vertelt de geschiedenis zelfs ons niet.
Toch een gewetensvraag in deze. Waarom gebruik je niet een OP 001 (1x = 2,5 m)  en een OP 002 (2x = 5 m) om de 7,5m uitvoering te realiseren?
De OP 102 is een stationsuitvoering, waarbij ik in alle eerlijkheid moet bekennen dat ik echt niet weet wat het verschil is t.o.v. de uitvoering OP 001 t/m OP 009 (los van de lengte)

Dit alles gezegd en gevraagd te hebben, neemt dit natuurlijk niet weg dat we in de toekomst een 7,5 m exemplaar kunnen meeleveren

Sikkenbaas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 22 april 2017, 17:13 »
Mannen bedankt voor de complimenten!

TjoeTjoe,

Het is een bekend fenomeen dat techneuten door hun veronderstelde kennis der zaken meestal de gebruiksaanwijzingen niet lezen en ondergetekende is er helaas een van! Echter, afgezien van het niet lezen van de gebruiksaanwijzing, vind ik de codering van de OP 003 overwegplaat verwarrend.

Ik heb een line up geconstrueerd van de betreffende overwegplaten. Zie bijgaand screenshot.
Wat opvalt is het dikte verschil tussen respectievelijk OP001 en OP101 zo ook OP002 en OP102. Het dikte verschil kan net dat visuele verschil maken bij plaatsing in een station met betrekking tot het netjes aansluiten op de spoorbedding. Noem me een 'nitpicker' maar als modelbouwer let ik op dat soort dingen!  ;)
En kijkend naar OP002 en OP102 valt inderdaad ook gelijk het lengte verschil op.

Het andere screenshot is een aerial shot van de overweg aan de "Bosweg". Ik heb hier 2x de OP102 met bevestigingsstukken gebruikt.
Dit is een van de voorbeelden waar een driedelige overweg plaat een uitkomst had geboden. De door jou voorgestelde oplossing had in principe wel gekund, echter met de 'vaste' betonplaten OP101 en OP102 had ik gezien de hoek van het wegdek in verhouding met het spoor niet netjes kunnen afdekken. Natuurlijk had ik dit ook kunnen oplossen met 3x OP001 waarvan ik wel de separate betonplaatdelen kan verplaatsen, echter dit zou een precieze operatie worden om alles netjes uitgelijnd te krijgen.

Wat ook nog opvalt aan OP003 is het ontbreken van de bevestigingsstukken welke wel aanwezig zijn bij de hogere objectnummers.

De laatste foto die ik heb bijgevoegd is een scan van een foto uit eigen collectie van mijn geliefde overweg aan de Ginkelseweg in Bennekom gelegen aan het traject Ede-Wageningen  - Wolfheze. Hier is dus in mijn kinderjaren, onder aanmoediging van wijlen mijn Vader, het spoorvirus ontkiemt. Ik kan me herinneren, c.q. dat weet ik zeker, dat hier drie overwegplaten lagen. Ik ben jullie dus zeer erkentelijk als er in de toekomst een 7,5 mtr exemplaar beschikbaar komt.
Aangezien mijn leven hier min of meer vorm heeft gekregen, en als kind gefascineerd was door het witte licht der AKI is mijn, tijdens dit schrijven onder constructie zijnde, TS route is dus bezaaid met jullie AKI's.. Ik kan in game dus echt minuten lang alleen maar naar het knipperende witte licht kijken... Stille genoegens dus...  ;)

Let op het SA sein!  ;)
Waarvoor nog steeds van deze kant een diepe dankbaarheid voor het scheppen van een digitale representant. Geldt natuurlijk ook voor de AKI's!  :D   

Heel verhaal, maar ik hoop hiermee goede feedback te hebben gegeven.

Groet uit het Haagse,

Sikkenbaas  8)
« Laatst bewerkt op: 22 april 2017, 22:45 door Sikkenbaas »

Sikkenbaas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2017, 02:47 »
Station Hoogervorst bij daglicht...  8)

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2017, 10:12 »
O o o o, weer zo'n adembenemend beeld.

Sikkenbaas, bedankt voor de uitvoerige uitleg inclusief visuele ondersteuning met betrekking tot de overwegplaten.
Voldoende zaken ter verbetering aanwezig, dat is dan wel weer duidelijk  :)

Sikkenbaas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 23 april 2017, 18:34 »
Om het weekend af te sluiten dit beeld rustgevende tafereel.. 8)

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: 23 april 2017, 19:01 »
Heerlijk.
Die rust was ik wel even aan toe  :D

Koplopermau

• Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 24 april 2017, 22:20 »
Ik zie een hoop mooie scenery en dan vooral veel groen. Van welke route of welke site heb je dat allemaal? De plaatjes zijn prachtig! :)

Groet,
Koplopermau

Erwin d V

• Jr. Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 25 april 2017, 15:01 »
Mooie plaatjes, lekker rustig. Bijna zonde om dan er een trein doorheen te laten razen....... Voor zover ze dat daar doen ;D