Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Tramseinen  (gelezen 725 keer)

Stoker

• Newbie
  • *
Tramseinen
« Gepost op: 19 september 2016, 14:36 »
Sinds kort met de aanleg van een tramlijn bezig, nu ben ik begonnen met het plaatsen van de negenogen. Nu geven ze wel de rijrichting in wit aan, maar tevens blijven de rode lampen branden, ook als de baan erachter niet bezet is. Ook krijg ik geen ander seinbeeld als de tram het sein gepasseerd is. De seinbeelden zoals vermeldt op pagina 12 van de handleiding krijg ik dus niet voor elkaar. Wat doe ik verkeerd? Nog een probleem is dat er een link geplaatst na het wissel de verkeerde rijrichting aan geeft, kan het ook niet veranderen door hem te bewegen. Heeft dit misschien te maken met de richting dat het spoor is aangelegd?

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: Tramseinen
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2016, 15:19 »
Heb je het negenoogje geplaatst, en ben je daarna meteen gaan rijden door op de Play knop te drukken?

Zo ja, nadat je een sein-object hebt geplaatst zal je de route/het scenario opnieuw moeten opstarten.
Pas dan wordt een sein-object goed door de sim geïnitialiseerd.

Voor wat betreft welke lampen gaan branden bij welke rijrichting zie handleiding

Stoker

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2016, 19:07 »
Zelfs het opnieuw opstarten van de computer heeft geen effect op de seinbeelden. Wat uw laatste regel betreft bedoelt u toch het invullen van de rijrichting in het submenu met de letters die behoren bij de link. Dit is inderdaad gedaan, incl de gewenste snelheid. Bijgevoegd een screenshot waarop te zien is waar de linken liggen en de instellingen in het submenu

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: 20 september 2016, 21:19 »
Qua-instellingen zo op het oog niks mis.

Heb je al eens geprobeerd om het Tramlichten pakket opnieuw te installeren? Misschien is er iets niet helemaal correct/volledig geïnstalleerd.

Heb even bij mezelf gekeken en daar werken de tramlichten gewoon. Het lijkt net of bij jou de scripts niet uitgevoerd worden. Dat kan eigenlijk alleen maar als deze zouden ontbreken.

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2016, 11:24 »
Nou Stoker je staat niet alleen in deze want ik ben er ook tot treures toe mee aan het tobben geweest.
Maar krijg het met geen mogelijkheid goed werkend zoals beschreven staat in het pdf bestand en stuit zo'n beetje op hetzelfde als jij
Heb toen de tijd (voor de sneltram lijn Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein) de moed maar opgegeven en in de ijskast gezet met de gedachte het zal wel aan mij liggen. ::)

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 21 september 2016, 15:38 »
Nou Stoker je staat niet alleen in deze want ik ben er ook tot treures toe mee aan het tobben geweest.
Maar krijg het met geen mogelijkheid goed werkend zoals beschreven staat in het pdf bestand en stuit zo'n beetje op hetzelfde als jij
Heb toen de tijd (voor de sneltram lijn Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein) de moed maar opgegeven en in de ijskast gezet met de gedachte het zal wel aan mij liggen. ::)

@Kippenlijn,

Ik vind je reactie een beetje achterbaks beste Teun, ik zal het proberen uit te leggen. Zijn er problemen met onze downloads vragen wij een ieder meteen dit aan ons meteen te vermelden, wij zijn ook maar mensen en kunnen ook fouten maken. Maar gewoon maanden wachten en als er dan iemand een probleem krijgt, dan als een vos uit een hol  kruipen. Reageer dan ook maar niet meer, je maakt er niemand blij mee en voegt niets toe aan deze probleem vraag, waar wij allang mee bezig zijn om dit op te lossen.  :-\

Reactie door uw op dit bericht is dan ook niet gewenst meer, je hebt je kans gehad !!!

:o Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2016, 16:21 »
Oke, je kunt het dan achterbaks vinden zoals het opgevat word,,maar ik zie het (na maanden) meer om te laten weten dat de oorzaak iig niet bij Stoker gezocht moet worden.
En dan kun je wel zeggen ... "dit probleem waar wij allang mee bezig zijn om dit op te lossen", maar waarom worden er dan reacties gegeven van heb je dit en/of dat gedaan alsof het aan Stoker ligt?
Had dan meteen gezegd dat het een probleem was, dan had ik dit zeker niet kenbaar gemaakt.
Afijn doe wat je ermee wilt,als het niet in jullie straatje past al verwijder je ze, maar ik dacht daar juist een forum voor was om van bedachten te wisselen, mja blijkbaar niet. :)

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: 21 september 2016, 17:37 »
En dan kun je wel zeggen ... "dit probleem waar wij allang mee bezig zijn om dit op te lossen", maar waarom worden er dan reacties gegeven van heb je dit en/of dat gedaan alsof het aan Stoker ligt?

Omdat de problemen ons juist helemaal NIET bekend zijn, en ze bij ons ook niet reproduceerbaar zijn.
Er is nergens gezegd dat we het probleem al maanden aan het onderzoeken zijn.

Sinds de eerste melding van Stoker zijn we "allang" bezig om te onderzoeken wat er mis is.
Hebben vandaag gevraagd of hij zijn route naar ons wil sturen, zodat wij de probleem-situatie kant en klaar voor ons hebben liggen. Duszzzz.
« Laatst bewerkt op: 21 september 2016, 18:54 door TjoeTjoe »

Stoker

• Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 21 september 2016, 19:23 »
Na het opnieuw installeren doen de lichten het nu wel, alleen blijven er een aantal linken eigenwijs de verkeerde kant op wijzen, waardoor ik nu of twee keer rood krijg of twee keer wit.  Heb dit ook aan Conner door gegeven. Bedankt voor de tip. gr. Jan

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #9 Gepost op: 21 september 2016, 20:47 »
... alleen blijven er een aantal linken eigenwijs de verkeerde kant op wijzen, waardoor ik nu of twee keer rood krijg of twee keer wit.  ....

Een link die de verkeerde kant op wijst kan je corrigeren door de Shift toets ingedrukt te houden en dan de link een beetje te bewegen.

Verklaring: Dat een link de verkeerde kant op wijst kan in voorkomende gevallen gebeuren doordat TS2017 de richting van een link bepaald ten opzichte van de oriëntatie van het sein-object. Als de link ongeveer onder een hoek van 90 graden of meer tov het object ligt, wat bij een tram route heel snel kan gebeuren, dan raakt de editor in de war.