Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Tramseinen  (gelezen 810 keer)

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: Tramseinen
« Reactie #10 Gepost op: 21 september 2016, 22:49 »
@Stoker:
let er ook op dat je links op het juiste spoor legt.
De link 1 van het tramlicht uit de richting van de brug ligt op het linkerspoor, hetgeen het rechterspoor moet zijn  ;)

Stoker

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 22 september 2016, 10:31 »
Hallo Tjoe Tjoe en Conner, met het ingedrukt houden van de shift toets kan ik inderdaad de meest hardnekkige links de goede kant op laten wijzen. Dat van de shift toets staat toch niet in de handleiding, of ben ik weer zo dom geweest dat ik erover heen gelezen heb? Bedankt voor de tijd die jullie hierin gestoken hebben om te helpen de problemen voor mij op te lossen. :) gr. Jan

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #12 Gepost op: 22 september 2016, 11:53 »
Dat van de shift toets staat toch niet in de handleiding, of ben ik weer zo dom geweest dat ik erover heen gelezen heb?

Nee hoor, aan je leesvaardigheid mankeert niks.
Ik heb er destijds nooit bij stil gestaan dat deze handigheid benodigd was voor het maken van tramroutes.

Als eerder gesteld, bij trein routes komt het niet (en anders nauwelijks voor) dat een doellink 90 graden of plus ligt ten opzichte van de basislink. Als bij de seinen de links verkeerd omliggen komt dit meestal doordat het sein geroteerd is nadat de links gelegd zijn. In die situatie is het genoeg om alle links even te bewegen, zodat de link in de juiste richting gedraaid wordt.

Bedankt voor de tijd die jullie hierin gestoken hebben om te helpen de problemen voor mij op te lossen. :) gr. Jan

Graag gedaan en altijd welkom voor toekomstige vragen

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: 22 september 2016, 16:36 »
Zo is het maar net allemaal.  :D Gefundeerde vragen zijn altijd bij ons welkom en we helpen graag. Ben blij dat we er samen op een normale manier uitgekomen zijn.  ;) Succes verder.

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner