Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: De grote update van de NLSeinen gaat nu echt van start !  (gelezen 21671 keer)

Conner

• Administrator
  • Hero Member
De grote update van de NLSeinen gaat nu echt van start !
« Gepost op: 19 augustus 2016, 16:35 »
Hoi allemaal,

Na 2 jaar rommelen met Ts2016, toen nog Ts2014  ;D van de week nogmaals met de files bezig geweest om betere verlichting op onze seinen voor mekaar te krijgen, vorig jaar kreeg ik het al voor mekaar om met mijn 3d programma 3dCrafter het sein in Ts te krijgen en de lampjes te laten doen wat ze moesten doen. Echter leek het als je verder van het sein vandaan ging of er plots iemand een knop omdraaide en het licht effect als een flits aan sprong. Van de week samen met X_Shooter1 bezig geweest om nog eens te kijken waar het fout ging. Eindelijk hebben we het gevonden en werkt het zoals het hoort.

Kijk maar eens naar het volgende plaatje. De 3 linkse dwergseinen hebben het nieuwe licht. Het gewone sein daarnaast kun je bijna niet zien welke lamp brand en als je helemaal rechts kijkt zie je een dwergsein op paal waar ook allang omdat we op het plaatje te ver weg zijn de lamp lijkt uitgeschakeld.  :P

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

Sebastiaan

• Newbie
  • *
  • Machinist in opleiding.
Re: De grote update van de NLSeinen gaat nu echt van start !
« Reactie #1 Gepost op: 19 augustus 2016, 18:12 »
Dat is goed nieuws! Ziet er goed uit. Ik neem aan dat je nu ook 's nachts of i.i.g. in het donker je seinbeeld (bij goed weer, uiteraard) al van honderden meters af kunt zien? :)
Machinist in opleiding.

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: 19 augustus 2016, 21:55 »
Zoiets ja.  ;D
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

Mark

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2016, 00:20 »
Ziet er netjes uit zo. Kunnen we zonder HUD gaan rijden  ;)

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2016, 01:09 »
Inderdaad, eindelijk zou ik bijna zeggen.  :P Heb zo net ook even een cijferbak omgezet. Wow wat een verschil. Morgen heb ik een beeld ervan voor jullie .  :P Zit nu vooral nog te prutsen om de meest optimale instelling te vinden in de Lod's.

8) Conner.

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2016, 09:56 »
Ja, dat gaat een hele verbetering worden kwa sein lampen op een wat langere afstand. 8)
Nu zal het een en ander best betrekking hebben op de TS instellingen, en dan met name de "zichtbaarheid" wanneer je bv. de schuif op een kwart hebt staan of voluit. ;)
Desalniettemin dat buiten beschouwing gelaten zal de helderheid zeker beter worden.

Leerlingstoker

• Newbie
  • *
  • Steam4me!
« Reactie #6 Gepost op: 20 augustus 2016, 10:00 »
Als het goed is heeft het geen effect op je instellingen in TS, dit is namelijk al een ingebakken systeem van TS zelf.
Dus mocht je alles op laag hebben staan dan nog zou je de seinen in de verte moeten zien.

Mark

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 20 augustus 2016, 10:32 »
Zouden jullie misschien ook kunnen kijken naar de zichtbaarheid van de witte Vborden  :)?

Vanaf een afstandje is het getal niet meer goed te lezen terwijl dit met de gele borden nog prima kan, zie het plaatje in de bijlage.

Heb het wat ingezoomd zodat het duidelijk te zien is, maar ook zonder zoomen treed dit op, in mindere mate natuurlijk.

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: 20 augustus 2016, 10:49 »
Dat met die witte borden is al opgelost aan mijn kant. Als je ook kijkt naar het witte bord, is dit bordje zelf ook erg dun. Dat is het probleem. Was al gemeld en de fix word ook meegeleverd als de NLSeinen v2.0 online komen. Bedankt voor het melden.  ;)

8) Conner.

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: 20 augustus 2016, 14:25 »
Vanacht nog enkele uren bezig geweest, en deze morgen weer gekeken hoe de seinen zo mooi als mogelijk in de sim te krijgen Qua lampen. Erachter komend dat het gebruik van de textures nogal verschilde en dat het flikkeren van oppervlakten in de game nooit helemaal voorkomen kunnen worden doordat we simpelweg FxAA kunnen selecteren maar niet werkt omdat de game 32bit is. Ik heb met X_Shooter1 nogmaals gekeken hoe Kuju zijn seinen heeft opgebouwd, om erachter komen dat die seinen ook flikkeren als je van grote afstanden naar het sein kijkt, maar wel een paar dingen weer geleerd om het flickeren proberen een stuk minder te maken op een seinlamp.

Iedere bouwer heeft hier dus last van. Kijk maar eens op de volgende screen! Let ook de bordjes van het station en op mijn wissel id bord. In de achtergrond staan de seinen er nu extra mooi bij met geen flickering meer. Heb nu ook het rechtse p sein aangepast, die nu ook van de screen afspringt. Klik ook even op de link van de screen om het plaatje groter en in betere resolutie te bekijken.

Weer een dag en weer een les, zo leer je nog eens wat.  ;D

8) Conner.
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2016, 14:40 door Conner »