Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: NLSeinen v2.0 vraag !  (gelezen 10601 keer)

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: NLSeinen v2.0 vraag !
« Reactie #20 Gepost op: 05 juli 2016, 23:09 »
En in dit zelfde filmpje is, wat lijkt op, een nog hoger geplaatst sein op 6.03.

Bij Geldermalsen stonden ook extra hoge AY seinen, net zoals deze bij Schiedam.
Weet iemand of dit vandaag de dag nog steeds het geval is?

rocketscience

• Newbie
  • *
« Reactie #21 Gepost op: 06 juli 2016, 02:14 »
Citaat
Dan nog een ander verzoek. Is het misschien mogelijk om deze seinen te maken? Portaalseinen L en R met en zonder cijferbak met een verticale rij witte lampen om aan te geven dat ERTMS actief is. Volgens mij hangen deze seinen onder andere bij de Rotterdamse Haven en op de Hanzelijn omdat deze geschikt is voor 200 km/h. Ik weet dit echter niet zeker.

Meer info hier: http://www.marcrpieters.nl/etcs.html

Dit sein heb ik alleen gezien in de omgeving van Breukelen omdat het traject Asd - Ut een test met ERTMS/ETCS Lvl. 2. Op de havenspoorlijn is dit in ieder geval niet te vinden.
(Meer info over de pilot:
)

Mijn wensen zijn eigenlijk om ook in TS het ERTMS/ETCS systeem in te voeren alleen denk ik dat dat niet haalbaar is met de techniek van nu, ook het ETCS (voor in de cabine) denk ik niet dat ChrisTrains of andere uitgevers daarvoor bereidt zijn. Daarnaast wens ik jullie veel succes met alle aanvragen voor seinen die nu al binnen zijn.

Koplopermau

• Newbie
  • *
« Reactie #22 Gepost op: 06 juli 2016, 02:49 »
Hadden jullie deze ook al? Tussen Utrecht en s'Hertogenbosch kwam ik deze ineens tegen. Lichtsein met een L (dus geen losse).

@ 33:05.

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #23 Gepost op: 06 juli 2016, 09:21 »
Hadden jullie deze ook al? Tussen Utrecht en s'Hertogenbosch kwam ik deze ineens tegen. Lichtsein met een L (dus geen losse).

Jup, we hebben er zelfs al een paar in een kastje liggen.
Ze komen ook met een H voor. Voor X/G uitvoeringen weet ik het niet zeker.
In portaalsein uitvoering zijn ze er ook.

spurt

• Newbie
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 06 juli 2016, 16:30 »
Hallo allen,

vandaag dit artikel gelezen, ik weet niet of gemaakt kan worden, het is nu nog een proef.

https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-doet-proef-met-knipperend-vertreklicht

mitch93

• Newbie
  • *
« Reactie #25 Gepost op: 06 juli 2016, 17:30 »
Bij Geldermalsen stonden ook extra hoge AY seinen, net zoals deze bij Schiedam.
Weet iemand of dit vandaag de dag nog steeds het geval is?

Persoonlijk weet ik dat zelf niet. Ik heb trouwens nog rond Schiedam gekeken en ik heb er nog een gevonden, namelijk een AY extra hoog met een cijferbak. Te zien in dat zelfde filmpje (ook weer) op 3.31

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #26 Gepost op: 07 juli 2016, 10:03 »
Even een vraagje tussendoor; meestal verwijder ik het oude pakket bij een nieuwe versie, in dit geval 1.3a.
Maar kan dat in dit geval ook want was v1,2.exe ca. 20 mb, de v1.3a.exe is nog maar 12 mb, oftewel is die volledig of een met alleen de wijzigingen? ;)

Zie hier enige vragen staan over bepaalde seinen voor een latere update, maar dat heb ik niet.
Wel een over een losse rechthoekige seinpaal die nu oa. ter hoogte van Ut Leidsche Rijn staan waar een los sein aangehangen kan worden.
Is dat ook mogelijk een optie om dat mee te nemen? (zie bijgevoegd plaatje)

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #27 Gepost op: 07 juli 2016, 11:43 »
Even een vraagje tussendoor; meestal verwijder ik het oude pakket bij een nieuwe versie, in dit geval 1.3a.
Maar kan dat in dit geval ook want was v1,2.exe ca. 20 mb, de v1.3a.exe is nog maar 12 mb, oftewel is die volledig of een met alleen de wijzigingen? ;)

Kan je toch controleren met RW Tools  ;)
Als het géén volledige installer zou zijn, dan hadden we het een patch genoemd.
En als de wijzigingen maar liefst 12 Mb zouden zijn, dan ben ik denk wat vergeten te beschrijven aan nieuwigheden  ;D

In alle ernst, het is een volledige installer.
Feit dat deze in Mb's behoorlijk kleiner is, heft te maken met dat voor deze installer andere software is gebruikt om de installer mee te maken.
Deze heeft simple gezegd betere compressie-technieken aan boord, waardoor één en ander qua-Mb's beperkt gehouden kan worden.
Een en ander wel afhankelijk van hoe mijn computer zich op een bepaalde dag voelt.
De ene keer haal ik een hogere compressie dan de andere keer. Dat heeft dan weer te maken met beschikbaar geheugen (lees: wat ik allemaal nog meer aan het doen ben).

kippenlijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #28 Gepost op: 08 juli 2016, 13:38 »
Kan je toch controleren met RW Tools  ;)

In alle ernst, het is een volledige installer.

Ja dat wel, maar dan had ik het toch eerst moeten verwijderen om het daarna met RW_Tools te kunnen checken en dan was het kwaad al geschied mocht de v2.0 niet meer achter de hand zijn. :)
Afijn dit wetende heb ik eerst de patch met de uniestal verwijderd vanuit "programma's en onderdelen" om schoon schip te houden en toen handmatig (nog geen uniestal aanwezig, nu wel) de NL seinen map. ;)

OwinR

• Newbie
  • *
« Reactie #29 Gepost op: 08 juli 2016, 19:48 »
Ik weet niet of het al gedaan is, maar vergeet niet de witte snelheidsborden weer een 'dikte' te geven.

Jullie leveren geweldig werk. Ik heb er erg veel plezier van.

Owin