Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: NLSeinen v2.0 vraag !  (gelezen 10602 keer)

Koplopermau

• Newbie
  • *
Re: NLSeinen v2.0 vraag !
« Reactie #10 Gepost op: 04 juli 2016, 21:49 »
Niet echt een sein, maar meer de vraag of er misschien een programma of scriptje geschreven kan worden waarmee snel berekend kan worden wat er moet worden ingevuld bij geavanceerde seinopvolging. Heb de handleiding nu al 3x doorgelezen (tot de laatste letter) maar snap er nog niet veel van. Met veel klooien en wat hulp van X_Shooter1 is het live op stream wel gelukt uiteindelijk (in Fictiva van Zevenoord Zuid naar Harderveld krijg je nu netjes geel met knipperende 4).

Is het mogelijk de WUBO anders te scripten waardoor deze net als een overweg op een vaste afstand gaat knipperen OF met een seinlink gelinkt kan worden wanneer deze gaat knipperen?
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2016, 22:07 door Koplopermau »

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #11 Gepost op: 04 juli 2016, 23:05 »
.... Heb de handleiding nu al 3x doorgelezen (tot de laatste letter) maar snap er nog niet veel van ....

Een script of een rekentool heeft naar mijn idee niet zo veel zin.
Heb wel even snel een soort infokaart in elkaar geknutseld (nog niet compleet), maar de vraag is of een meer visuele voorstelling één en ander duidelijker maakt?
Zo ja, dan kan ik dit eventueel verder uitwerken.
(Noot: dat een en ander omsloten moet worden door # heb ik in de kaart niet vermeld, wordt het onrustig van)

Zie bijlage

Sebastiaan

• Newbie
  • *
  • Machinist in opleiding.
« Reactie #12 Gepost op: 05 juli 2016, 11:03 »
Is het misschien ook mogelijk om Vertrekseinen te maken met LED verlichten? deze zie je ook steeds meer op de Nederlandse stations  ;)
Tussen Groningen en Meppel draait nu een proef met knipperende vertreklichten. Best kans dat dat de standaard gaat worden.
Ik kwam toevallig net voor de beeldvorming een voorbeeld tegen op Twitter: https://twitter.com/HC_Groningen/status/750092182619643904
Machinist in opleiding.

Straaljager

• Newbie
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 05 juli 2016, 12:14 »
Een aanvulling op een verzoek van mkasthijs. Een andere variant is te vinden in Hoek van Holland. (zie bijlage)

Daarnaast zou ik graag een verzoek doen voor twee seinen  die voorkomen in Hoek van Holland. (Zie bijlage)
De linker sein bestaat al in het pakket,alleen deze kan groen en rood weergeven. Terwijl de seinen in Hoek van Holland alleen geel en rood kunnen.

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #14 Gepost op: 05 juli 2016, 12:29 »
De linker sein bestaat al in het pakket,alleen deze kan groen en rood weergeven. Terwijl de seinen in Hoek van Holland alleen geel en rood kunnen.

Misschien toch maar even Seinen packet versie 1.3 downloaden en op zoek gaan naar de Easter Eggs  ;) ;D

Noot:
Blijkbaar was er een verkeerde handleiding bij de download van versie 1.3 meegeleverd.
De juiste handleiding is hier te downloaden : http://forum.coha.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=153
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2016, 17:53 door TjoeTjoe »

mitch93

• Newbie
  • *
« Reactie #15 Gepost op: 05 juli 2016, 18:34 »
In dit filmpje is een herhalingsein te zien in led vorm, gezien net voorbij Schiedam op 4.37.
En in dit zelfde filmpje is, wat lijkt op, een nog hoger geplaatst sein op 6.03.
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2016, 18:39 door mitch93 »

Koplopermau

• Newbie
  • *
« Reactie #16 Gepost op: 05 juli 2016, 19:50 »
...een soort infokaart...
Ja, dit maakt het al een stuk overzichtelijker. Bedankt hiervoor!

Dan nog een ander verzoek. Is het misschien mogelijk om deze seinen te maken? Portaalseinen L en R met en zonder cijferbak met een verticale rij witte lampen om aan te geven dat ERTMS actief is. Volgens mij hangen deze seinen onder andere bij de Rotterdamse Haven en op de Hanzelijn omdat deze geschikt is voor 200 km/h. Ik weet dit echter niet zeker.

Meer info hier: http://www.marcrpieters.nl/etcs.html

Groet,
Koplopermau
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2016, 19:51 door Koplopermau »

Straaljager

• Newbie
  • *
« Reactie #17 Gepost op: 05 juli 2016, 20:11 »

Misschien toch maar even Seinen packet versie 1.3 downloaden en op zoek gaan naar de Easter Eggs  ;) ;D

Noot:
Blijkbaar was er een verkeerde handleiding bij de download van versie 1.3 meegeleverd.
De juiste handleiding is hier te downloaden : http://forum.coha.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=153

Bedankt! Ik had inderdaad nog niet de nieuwste versie geinstalleerd. Wel de handleiding van deze versiedoorgenomen maar stonden er toen nog niet tussen.
Deze seinen hebben wel één bug. Alle varianten, links en rechts, hebben een niet werkend gele licht. Het Rode licht werkt wel goed.

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #18 Gepost op: 05 juli 2016, 22:56 »
Ja, dit maakt het al een stuk overzichtelijker. Bedankt hiervoor!

OK. Dan ga ik dit verder uitwerken. Dank voor de terugkoppeling
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2016, 23:08 door TjoeTjoe »

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #19 Gepost op: 05 juli 2016, 22:58 »
Deze seinen hebben wel één bug. Alle varianten, links en rechts, hebben een niet werkend gele licht. Het Rode licht werkt wel goed.

Grom grom ... ik had die uitvoeringen een hele tijd terug neergelegd bij iemand. Nooit meer wat gehoord, dus maar aangenomen dat het goed was.
Een regeltje in het script voor dit sein stond verkeerd.

Versie 1.3a even downloaden verhelpt een hoop.