Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Letter wordt 0 op seinpaal  (gelezen 676 keer)

leen

• Newbie
  • *
Letter wordt 0 op seinpaal
« Gepost op: 28 juni 2016, 16:53 »
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw met Trainsimulator 2016 en heb het seinen pakket gedownload. Werkt prima op één ding na. Wanneer ik op het bord een andere letter als een a, r of v zet wordt deze letter omgezet in een 0. Ook wanneer ik de route opstart in drive.

In de handleiding staat hier niets over en ook op het forum heb ik er niets kunnen vinden. Ook heb ik de nieuwe patch V1_2 a geïnstalleerd, maar dit mocht helaas niet helpen.
Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen is?

Alvast hartelijk dank.
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2018, 13:07 door leen »

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
Re: Letter word 0 op seinpaal
« Reactie #1 Gepost op: 28 juni 2016, 17:49 »
Andere letters zijn niet mogelijk, simpelweg omdat dat niet overeenkomt met de werkelijkheid.
En volgens mij staat het wel benoemd in de handleiding, maar dat kijk ik nog even na

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: 28 juni 2016, 19:11 »
De stelling "in de handleiding staat er niets over" gaat dus niet.

In par 4.3.1 op bladzijde 19 staat toch heel duidelijk benoemd wat geldige karakters zijn.
Duidelijker kan ik het niet beschrijven  :)

leen

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2016, 20:21 »
Neem mij niet kwalijk. Ondanks twee keer doornemen gewoon dus overheen gelezen.
Excuus voor het onbedoelde ongemak.

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2016, 21:33 »
Kijk hier word ik vrolijk van. Iemand die toegeeft eroverheen te hebben gelezen, Gebeurd de beste onder ons ! Mocht je nog over andere dingen heen lezen, zijn wij altijd bereikbaar voor hulp. Succes met je hobby.  ;)

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

leen

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 29 juni 2016, 20:41 »
Dank je wel Conner,

Het is juist de bedoeling om zo veel mogelijk zelf een oplossing te vinden en doorlezen van een toegevoegde handleiding is wel het minste wat je kunt doen. Ik begrijp dat mensen (zeker de makers) er ziek van worden wanneer steeds de zelfde vragen worden gesteld waarvoor reeds al een toegevoegde handleiding is geschreven. Maar wanneer je (net als ik) een leek bent met seinen is het soms niet helemaal duidelijk en lees je er gewoon overheen. En dat komt door mij; veel te weinig verstand van spoor en toebehoren en het is allemaal zo overweldigend. Maar wel zin om het te leren natuurlijk. Gelukkig zijn er dus ook mensen die je de weg wijzen en dat is wat TjoeTjoe doet ondanks de misschien wel 100e keer dat deze vraag voorbij komt. Ik had dus eigenlijk moeten schrijven: "in de handleiding kan ik het niet vinden" ipv dat het er niet instaat. Maar wel tof dat er toch een oplossing voor werd gegeven. Super!

En jij bedankt voor je reactie natuurlijk. ;)

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: 29 juni 2016, 21:04 »
Het was zeker niet de 100e keer dat deze vraag voorbij kwam hoor.
Sterker nog, naar mijn herinnering was het pas de eerste keer  :D

Zoals Conner al aangeeft: we helpen graag, en zeker als we de indruk hebben dat iemand zich overal zo goed mogelijk in verdiept heeft (zoals in jouw geval dus).

Laten we wel wezen: de handleiding is best groot, dus het is helemaal niet gek als je in de snelheid ergens over heen leest. Dus er wordt je helemaal niks kwalijk genomen.

Seinen in TS2016 is niet zo ingewikkeld, als je de basis regeltjes maar toepast. Maar ook dan zit een foutje in een klein hoekje. De handleiding voorziet ook in een soort basis uitleg over het Nederlandse seinstelsel, ook bedoeld om de routebouwer vertrouwen te geven dat wat hij ziet overeenkomt met hoe het zou moeten werken.

Maar weet wel dat ook wij als ontwikkelaars elke dag leren, mede door suggesties van mensen uit het vak. En die kennis proberen wij dan weer in onze producten te verwerken, welke ongetwijfeld weer vragen oproepen bij eindgebruikers. En zo blijft het cirkeltje ronddraaien, en dat is voor ons en hopelijk voor iedereen de lol van deze simulatie.

Hoe dan ook: stel gerust vragen. Daar is dit forum nu eenmaal voor

leen

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 30 juni 2016, 20:47 »
Dank je wel voor de mooie reactie TjoeTjoe,
En ik zal jullie hulp en kennis beslist nog een keer nodig hebben.

Dank je wel. :)