Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Seinen met meer dan 15 links?  (gelezen 1561 keer)

Rubku_NL

• Newbie
  • *
    • Twitch
Seinen met meer dan 15 links?
« Gepost op: 22 juni 2016, 02:44 »
Hi
Ik ben bezig met Zuid-oost nederland en op het moment ben ik bezig met seinen plaatse in Eindhoven.

Nu heb ik het probleem dat ik meer dan 15 links nodig heb.

Ik weet dat er voor de standaard seinen extra links zijn 16-20 .
aleen heb ik meer link nodig voor de volgende seinen:

AY R DM
AY R LM
AY R DM CM
AY R LM MSG

Ook zou ik het fijn vinden als er van de CM & MSG ook een linksen verie komt deze zijn o.a. nodig voor het tegen spoor.

Die linksen vesie is nog niet het grooste probleem maar de links van 16-20 zou ik wel heel fijn vinden, heb anders geen idee hoe ik het anders moet doen.

alvast bedank Rob (Rubku_NL)

Conner

• Administrator
  • Hero Member
Re: Seinen met meer dan 15 links?
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2016, 09:23 »
Hoi Rob,

De linkse versie de verschillende msg seinen zijn er al en zitten in het pakket, ze staan ergens in je lijst en helaas niet onder mekaar ! Wat bedoel je met een cm sein. Tijdens ons onderzoek naar hoeveel links een bepaald sein nodig heeft kwamen wij tot de conclusie dat de links die je nu aan kan genoeg zou moeten zijn. Dus zijn we benieuwd waar precies jij op het traject meer links nodig hebt. Mag je ook duidelijk maken met een kaartje van sporenplan. Succes met je route en heb je meer links nodig uiteindelijk dan helpen we je natuurlijk graag.  ;)

8) Conner.

Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2016, 10:09 »
AY R DM CM moet AY R DM CB zijn, maar duidelijk wat hier bedoeld wordt.

@Conner: het gaat hier om linkse versies van portaalseinen, en die zitten niet in het seinenpakket. Is en was een toekomst-wens
Waarbij de opmerking dat ik deze dingen ooit alleen rondom Schiphol heb zien hangen, maar als je dan verder kijkt komen ze toch vaker voor dan je zou denken/verwachten.
Bij Almelo zijn ze te vinden, en zo naar nu blijkt ook bij Eindhoven.

@Rubu_NL : ik moest even goed kijken op sporenplan.nl voor welke situaties je die extra links nu nodig zou moeten hebben. Het gaat hier om de inrijders vanaf Acht / Eindhoven-Strijp toch? Zo ja, zal eens kijken wat ik op korte termijn kan doen

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 22 juni 2016, 23:03 »
Ok, dat is dan ook weer opgehelderd en Rob is er weer verder mee geholpen.  :D

8) Conner.
Wist je dat als je onder een plaatje op de link van het plaatje drukt, vaak veel meer details kunt bekijken. Bezoek ook onze Youtube site via https://www.youtube.com/1973conner

Rubku_NL

• Newbie
  • *
    • Twitch
« Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2016, 03:11 »
hi hi
Thx voor de info. Ik zie ook nu pas dat er een foute je in de tekst stond en denk dat ik idd ook beter een voorbeeld er had moeten doen :P
dus bij deze een voor beeld
 het gaat om de volgende seinen
18, 20, 22, 24, 26 & 28

18 & 22 moeten AY R DM of AY R LM zijn.
20, 24, 26 & moeten AY R DM of AY R LM MSG

20 & 24  bedoel ik ook in spiegelbeeld, dat de snelheid links staat van de lampen ipv rechts.

en zo ver ik het goed heb gezien heb ik hier meer dan 15 links voor nodig (17 dacht ik)

ik hoop het beeld een beetje beter is dan eerst.
sorry voor het on gemak
er zit geen haast bij want de route is nog druk in aan bouw
Thx rob

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2016, 20:13 »
Rob,

zie bijgesloten afbeeldingen. Zijn dit de uitvoeringen welke je zou willen zien.
Ik ga er vanuit dat de uitvoeringen zonder CFB of MSG ook geschikt zijn om als links-hangende variant te gebruiken, of zit daar bouwtechnisch ook een verschil in?

Rubku_NL

• Newbie
  • *
    • Twitch
« Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2016, 03:05 »
deze linker seinen zijn het idd maar "zo ver" ik het heb gezien hoef er geen P onder het sein.

maar van de foto zijn het de bovenste 3 & 4 en de onderst 3 & 4  zijn voor mij goed O en natuurlijk met meer dan 15 links

vergeet natuurlijk ook de sein 18 & 22 moeten AY R DM of AY R LM zijn.
 :) :) :)

Conner

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: 24 juni 2016, 07:11 »
Ik heb even wat cabinerit video's bekeken Tilburg, Eindhoven en net na Boxtel zie ik het volgende.  :P Dus met een P bestaan ook.  ;D

8) Conner.
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2016, 07:13 door Conner »

Rubku_NL

• Newbie
  • *
    • Twitch
« Reactie #8 Gepost op: 24 juni 2016, 07:51 »
ah die was me nog niet op gevallen  :-\  ma ja dan zijn die ook welkom want ik ben ook met dat stuk bezig ook als zal deze niet in de eerst verzie nog niet 100% af zijn.

de main focus licht op het moment op Eindhoven -Weert en heel misschien ook na Venlo :)

TjoeTjoe

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #9 Gepost op: 24 juni 2016, 08:08 »
deze linker seinen zijn het idd maar "zo ver" ik het heb gezien hoef er geen P onder het sein.

P-seinen in deze uitvoeringen zijn er wel degelijk, maar het bewijs daarvoor heft Conner al aangedragen.

vergeet natuurlijk ook de sein 18 & 22 moeten AY R DM of AY R LM zijn.

Wat bedoel je met deze opmerking? Deze uitvoeringen zijn er toch al?
Of bedoel je dat je voor die twee seinen de reeds aanwezig uitvoeringen nodig hebt, maar dan met 15+ links (17 om precies te zijn)?