Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Lopende Projecten van Coha.nl / Re: Belgische Seinen
« Laatste bericht door Joopiejj Gepost op 12 juni 2019, 13:35 »
Geweldig nieuws  8) Lets go Belgium.
22
Lopende Projecten van Coha.nl / Re: Belgische Seinen
« Laatste bericht door benjamin Gepost op 11 juni 2019, 19:54 »
prachtig hoe jullie dit kunnen maken echt heel veel respect voor jullie
 ;)
23
Lopende Projecten van Coha.nl / Re: Belgische Seinen
« Laatste bericht door TjoeTjoe Gepost op 11 juni 2019, 00:11 »
Laten we het hoge woord er dan maar uitgooien:

De release van het Belgische Seinen pakket is aanstaande!

Ergens begin mei 2018 kreeg ik van Conner de vraag "zullen we Belgische seinen gaan maken".
Het antwoord van mijn kant floepte er zo maar uit : "Ja!"

Waarom? Een route Antwerpen-Brussel voor MSTS was één van mijn eerste ervaringen met trein simulatie.
Seinen-gek als ik ben, vond ik toen al de Belgische seinen een interessant fenomeen.

Er daar gingen we dan. Zoeken naar informatie over het Belgische seinstelsel.
Dat was nog niet zo makkelijk. De informatie was en is heel schaars.
Heel veel websites afgezocht, vragen gesteld op forums, foto's ontvangen van enthousiastelingen en noem het maar op.
Een hoge factor van "zelfredzaamheid" speelde hier zeker een rol.

We zijn dan ook zeer dankbaar voor alle hulp welke via de "voordeur" of de "achterdeur" geboden is.
Zonder de enthousiaste hulp vanuit de community was dit pakket zeker niet zover gekomen als wat het nu geworden is.

Was het een makkelijk project? Nou ja, laten we het uitdagend noemen.
Er zijn grenzen verlegd, er zijn tegenslagen geweest maar zeker ook vele "hoera"-momenten geweest.
Zonder meer een zeer uitdagend gebeuren, waarvan wij zelf ook niet konden voorzien dat het iets meer dan een jaar zou duren om tot een release te komen.

Het meest spannende aan dit geheel is misschien wel dat we als Nederlands team een "grensoverschrijdend" pakket zijn gaan maken.
In basis kunnen wij het, als buitenstaanders, het alleen maar fout doen.
Dat is misschien ook wel de reden dat het allemaal zo lang heeft mogen duren. We hebben onze uiterste best gedaan om ervoor te zorgen dat het allemaal klopt.

Een heel belangrijk onderdeel tijdens de ontwikkeling van dit pakket is het voorkomen van het vernederlandsen van het geheel.
We hebben onze uiterste best gedaan om de Belgische terminologie toe te passen in de benaming en beschrijving van de objecten welke we ontwikkeld hebben.
Maar nu komt het: de objecten zijn zo goed als allen Franstalig benoemd.
Zal even wennen zijn, maar de handleiding en vooral de infokaart is hier het hoofdgereedschap om er relatief makkelijk uit te komen.

Over de Franse taal gesproken. We zijn Christophe van beluxtrains.net, bekend als scenario maker, enorm veel dank verschuldigd voor de Franstalig versie van de handleiding.
Menig op België gerichte beschikbare routes zijn immers gebouwd door Frans sprekende routebouwers, dus voor die doelgroep is de Franstalige handleiding een welkome aanvulling.

Over de handleiding gesproken: het is weer een mooi stukje proza geworden. 110 pagina's als ik me niet vergis.
Er staat niet alleen informatie in waar de routebouwer wat mee moet doen.
Ook voor de "virtuele machinist" is er genoeg leesvoer.

Mochten er onduidelijkheden zijn, schroom dan niet om op ons forum om hulp of uitleg te vragen. Domme vragen bestaan niet. We bijten niet.
Ons forum is overigens het enige punt waar ondersteuning etc. gevonden kan worden.

We zijn er bijna:
Ik wil dolgraag een heel groot woord van dank richten aan Conner.
Mijn persoonlijke handicap is dat ik details qua-objecten niet zie. Gelukkig heeft Conner daar geen last van.
Menigmaal heeft hij de "tekentafel" opnieuw bezocht. Maar dan krijg en heb je ook wat.

Ook een woord van dank aan de alpha en beta testers. Een hele lijst van wensen en opmerkingen is de revue gepasseerd, waardoor het geheel nog ietsjes groter werd.

Maar nu is de streep getrokken, en de release aanstaande.
We hopen als Coha.nl-team natuurlijk dat een ieder, routebouwer of eindgebruiker, enorm zal genieten van dit pakket.

Oh ja, de release datum? Deze week.
De release staat gepland op de datum dat het exact 6 jaar geleden is dat we de eerste versie van het Nederlandse seinen pakket hebben uitgebracht.
Wie kan zich die dag nog herinneren? Ondergetekende in ieder geval wel.

TjoeTjoe

NB:
Routebouwers die de seinen van ene TjoeTjoe (verkrijgbaar op railsim-fr.com) 1-op-1 omgezet willen hebben naar het coha.nl-pakket kunnen via PB contact met me opnemen.
24
Vragen en opmerkingen over Coha.nl add-ons / Vraag voor foto's van borden op een NL Sein
« Laatste bericht door Conner Gepost op 01 juni 2019, 09:55 »
Hoi Alle,

Ik zou jullie willen vragen of jullie eens op jullie computers willen kijken of jullie nog ergens duidelijke foto's hebben van de borden op een NL Sein. Zoals op de foto hieronder en deze willen delen met ons voor een aankomend project.  :-X

Het kan gewoon hier online maar je mag ze ook sturen naar het bekende e-mailadres. Zijn het teveel foto's ineens dan kan je www.wetransfer.com gebruiken. Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen. Alvast bedankt voor de hulp.

 8) Conner.
25
Lopende Projecten van Coha.nl / Re: Rails project
« Laatste bericht door kippenlijn Gepost op 26 mei 2019, 18:58 »
Mooi man zoals het er nu uitziet op de afbeelding is de keuze al reuze. :P
Dat gaat het worden als dit eenmaal klaar is. ;)
26
Lopende Projecten van Coha.nl / Re: Rails project
« Laatste bericht door X_shooter1 Gepost op 25 mei 2019, 20:58 »
En omdat een afbeelding nog het meeste zegt is hier alles wat er nu klaar is uit het project.
27
Lopende Projecten van Coha.nl / Re: Rails project
« Laatste bericht door X_shooter1 Gepost op 25 mei 2019, 20:45 »
Daar had ik nog niet aan gedacht, ik zal er zeker naar kijken.

Ondertussen ben ik gestaag de wensenlijst aan het afwerken:
vervangen van alle spoorsoorten door nieuwe textures
nieuwe geometrie
3D bielzen
nieuwe bielssoorten: staal, dubbelblok
wintertextures rondom
tunnelsporen/overdekte sporen: seizoenloos (Beton, Hout, HSL middengeleider)
nieuwe stootblokken: grijs laag, vast geel met middendemper
Roestige rails
3D versie en LOD
Bedding HSL hoger
2x losse beddingloft grijs en bruin ook tunnelversie

Zoals je ziet is er al veel in een afgeronde staat (doorgestreept). Het komt grotendeels nu neer op varianten bijmaken, en één nieuw stootblok wat nog gemaakt moet worden. Tot slot nog het door tezz genoemde om te overwegen.
28
Vragen en opmerkingen over Coha.nl add-ons / Re: Downloads vragen
« Laatste bericht door Kevindev Gepost op 23 mei 2019, 08:55 »
Oke dankjewel voor de informatie dan weet ik waar ik ze kan vinden voor de route.
29
Vragen en opmerkingen over Coha.nl add-ons / Re: Downloads vragen
« Laatste bericht door mkasthijs Gepost op 22 mei 2019, 21:28 »
Beste Kevin,

Als het goed is staat in de handleiding van het Hart van NL wat je nodig hebt.
Sowieso de overwegen, seinen, gebouwen, wisselstellers, trackrules, sporen, spoordijken en de damwanden.
Ongeveer alles dus. En ja, dat kun je daar downloaden  ;D
30
Vragen en opmerkingen over Coha.nl add-ons / Downloads vragen
« Laatste bericht door Kevindev Gepost op 22 mei 2019, 19:13 »
Even een vraagje alle downloads wat ik nodig moet hebben voor het hardt van Nederland vanaf dit forum staan alle assets op deze pagina https://forum.coha.nl/index.php?action=downloads;cat=4

??

Groetjes,
Kevin
Beginner train fan in simulatie wereld
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10