Coha.nl forum

Vragen en Nieuws over Coha.nl add-ons => Lopende Projecten van Coha.nl => Topic gestart door: X_shooter1 op 07 december 2015, 18:47

Titel: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 07 december 2015, 18:47
Om aan eigen behoefte te voldoen, en met wat aanmoediging van Conner, ben ik recent begonnen met het ontwikkelen van een setje rails. Deze rails maak ik omdat er nog geen rails is die voldoet aan het Nederlands profiel zowel qua spoorstaaf als ballastbed.

Hieronder al wat WIP foto's met wat aankleding er omheen.

Dit project doe ik in principe zelfstandig onder de vlag van Coha, heeft dus geen invloed op andere projecten zoals armseinen.

(http://i437.photobucket.com/albums/qq98/X-shooter1/Train_Simulator_2016_2015-12-07_18-04-57.png)
(http://i437.photobucket.com/albums/qq98/X-shooter1/Train_Simulator_2016_2015-12-07_18-04-35.png)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: TjoeTjoe op 07 december 2015, 21:35
Ik ben zeker geen rails-specialist, maar dat neemt niet weg dat ik dit er fraai uit vind zien. Chapeau.
Spoorbedding ook op Nederlandse hoogte zo te zien
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Conner op 08 december 2015, 00:03
Dat ziet er inderdaad geweldig uit. Ik heb zelf al en eerste voorzichtige betatest mogen doen en wat gaaf is dat deze rails op de goede hoogte ligt en de bedding bij meer dan 2 sporen aansluit bij elkaar. Ook de spoorstaven zo echt zoals de rails in Nederland. Ik wens X_shooter1 veel succes bij dit prachtige project.  ;)

 8) Conner.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: OpperGeit op 09 december 2015, 15:26
Fraai setje wordt het! ;)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Erwin d V op 09 december 2015, 16:06
Te weinig hobbels...... ;D
Ziet er goed uit  8)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: kippenlijn op 09 december 2015, 21:29
Ja dat ziet er idd fraai uit. :)
Het kan misschien aan een vertekening liggen, maar zijn de beton bielzen niet ietwat te licht?
Afijn succes ermee! :P
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Sikkenbaas op 10 december 2015, 21:34
Theootje vind dit erg leuk...

Wederom weer bewondering voor het vakmanschap!
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 12 december 2015, 22:17
De betonnen bielzen zijn afhankelijk van het licht goed of erg licht, ga ik nog naar kijken. Verder afgelopen week een beetje met een eerste stootblok gestoeid, blijft toch lastig zonder afmetingen en dergelijke. Moet nog een mooi afsluitbord op, misschien nog wat texture geknutsel. Voorlopig kan het blok al een trein tegenhouden, zie de 2200 in volle tractie.

Alles W.I.P.

(http://i437.photobucket.com/albums/qq98/X-shooter1/Train_Simulator_2016_2015-12-12_22-06-17.png)
(http://i437.photobucket.com/albums/qq98/X-shooter1/Train_Simulator_2016_2015-12-12_22-10-30.png)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: yellowcake op 13 december 2015, 22:24
Lekker bezig!

Volg dit draadje met plezier
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 24 december 2015, 17:55
Een klein overzicht van mijn werkzaamheden van de afgelopen tijd, betonnen bielzen wat minder fel gemaakt, twee verschillende stootblokken gemaakt waarbij ik bij het gele blok nog een ontsporingsbeveiliging moet aanbrengen.

Fijne kerstdagen allemaal :)
(http://i437.photobucket.com/albums/qq98/X-shooter1/Train_Simulator_2016_2015-12-24_17-40-58.png)
(http://i437.photobucket.com/albums/qq98/X-shooter1/Train_Simulator_2016_2015-12-24_17-45-46.png)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: OpperGeit op 26 december 2015, 11:36
Gaaf! :D
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 26 december 2015, 16:16
Dempend stootblok is nu echt af:
(http://i437.photobucket.com/albums/qq98/X-shooter1/Train_Simulator_2016_2015-12-26_15-52-10.png)

En ook wat brug rails met automatische overgangen naar normale rails:
(http://i437.photobucket.com/albums/qq98/X-shooter1/Train_Simulator_2016_2015-12-26_15-41-17.png)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Conner op 26 december 2015, 16:17
Super mooi.  :o

 8) Conner.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: OpperGeit op 29 december 2015, 00:43
Wordt steeds beter! 8)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 07 januari 2016, 15:39
Ik denk zelf dat ik nu vrijwel alles wel heb, zijn er nog dingen die jullie missen die niet of de screens staan?
Of eventuele op of aanmerkingen?

(http://i437.photobucket.com/albums/qq98/X-shooter1/Train_Simulator_2016_2016-01-07_15-35-45.png)
(http://i437.photobucket.com/albums/qq98/X-shooter1/Train_Simulator_2016_2016-01-07_15-07-13_1.png)
(http://i437.photobucket.com/albums/qq98/X-shooter1/Train_Simulator_2016_2016-01-07_15-07-13.png)
(http://i437.photobucket.com/albums/qq98/X-shooter1/Train_Simulator_2016_2016-01-07_15-07-30.png)
(http://i437.photobucket.com/albums/qq98/X-shooter1/Train_Simulator_2016_2016-01-07_15-07-22.png)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: OpperGeit op 07 januari 2016, 22:11
Hartstikke gaaf, vooral die HSL rails! 8)

Is het misschien mogelijk dat je nog trackbeds erbij ontwikkeld?
Titel: Re: Rails project
Bericht door: TjoeTjoe op 07 januari 2016, 23:36
Is het misschien mogelijk dat je nog trackbeds erbij ontwikkeld?

Bedoel je dit als in "spoorbedding"(want zo heet dat in het Nederlands ;-) ) als een loft.
Dat je dus een stuk spoor dat nog in aanbouw is op een Hollandse manier kan neerleggen in een route.

Zo ja, dan vind ik dit een top-suggestie.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: DSchreurs op 08 januari 2016, 20:01
Netjes hoor, vooral die stootjukken en de details op daar achter :)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Erwin d V op 09 januari 2016, 22:46
Misschien "oude" stootjukken, die nog uit spoorstaven en een biels zijn gemaakt.

Zoals hier op de foto
http://www.lemland.nl/Lemland.nsf/dx/geprinte-stootjukken.htm?opendocument&comments (http://www.lemland.nl/Lemland.nsf/dx/geprinte-stootjukken.htm?opendocument&comments)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Davio op 10 januari 2016, 21:00
Je hebt ook nog rails met 2 railstaven ertussen: klik (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8a/NS_1770_met_DDM,_Amsterdam_Centraal_24-05-2012.jpg)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 10 januari 2016, 21:14
Je hebt ook nog rails met 2 railstaven ertussen: klik (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8a/NS_1770_met_DDM,_Amsterdam_Centraal_24-05-2012.jpg)

Die kan je zelf aanleggen met de losse middengeleiding ;)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: OpperGeit op 15 januari 2016, 12:09
Is het misschien mogelijk dat je nog trackbeds erbij ontwikkeld?

Bedoel je dit als in "spoorbedding"(want zo heet dat in het Nederlands ;-) ) als een loft.
Dat je dus een stuk spoor dat nog in aanbouw is op een Hollandse manier kan neerleggen in een route.

Zo ja, dan vind ik dit een top-suggestie.
Dat bedoelde ik! Maar ook dat je gewoon de loft kan plaatsen tussen de rails, zodat je niet de hele tijd zit te kloten met de terreinverf.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 23 januari 2016, 12:35
Misschien "oude" stootjukken, die nog uit spoorstaven en een biels zijn gemaakt.

Zoals hier op de foto
http://www.lemland.nl/Lemland.nsf/dx/geprinte-stootjukken.htm?opendocument&comments (http://www.lemland.nl/Lemland.nsf/dx/geprinte-stootjukken.htm?opendocument&comments)
U vraagt, wij draaien( uiteindelijk  ;D )
(http://i437.photobucket.com/albums/qq98/X-shooter1/RailWorks_2016-01-23_12-29-36.png)
Is dit stootblok ook gewenst voor onvervuilde rails met houten bielzen? Voor beton is het in mijn ogen niet van toepassing want waarom nieuwe bielzen en een antiek stootblok, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Voor losse spoorbedding zal ik eens gaan kijken wat ik kan maken. Als ik het goed snap dus een spoorbed zonder spoor of bielzen en losse platte ballastlofts met variabele breedte?
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Conner op 23 januari 2016, 12:52
Ziet er weer gelikt uit :D
Titel: Re: Rails project
Bericht door: TjoeTjoe op 23 januari 2016, 13:28
Is dit stootblok ook gewenst voor onvervuilde rails met houten bielzen?

Ik ben voorstander.

Voor beton is het in mijn ogen niet van toepassing want waarom nieuwe bielzen en een antiek stootblok, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Lijkt mij eerlijk gezegd ook niet

Ziet er wederom fraai uit.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: VIRMMaus op 25 januari 2016, 11:15
Heel erg gaaf. Vooral het feit dat de ballast doorloopt bij dubbelspoor vind ik mooi. Dit onderscheid het spoor van de rest.

Succes met het verder ontwikkelen hiervan!
Titel: Re: Rails project
Bericht door: TjoeTjoe op 20 februari 2016, 21:22
Vanaf nu verkrijgbaar bij Coha.nl:

Het Nederlandse Sporen Pakket v1.0

gemaakt door X_shooter1.

Te vinden bij de Downloads onder Spoor objecten

X_shooter1, gefeliciteerd met je release.
Namens mezelf hoop ik dat vele routebouwers van jouw werk gebruik gaan maken.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 20 februari 2016, 21:34
En natuurlijk dank aan de rest aan het team voor testen en TjoeTjoe voor de handleiding en het plaatsen.

Ik hoop dat alle bouwers iets met de sporen kunnen. Verbeterpunten of aanvullingen zijn welkom.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Conner op 21 februari 2016, 09:35
Ook van mij een compliment met je rails addon en nog bedankt dat je hebt willen luisteren naar hoe hoog een rails moet komen liggen en de aansluiting tussen meerdere railsen.  ;D Op naar de volgende Download.  ;)

 8) Conner.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: kippenlijn op 21 februari 2016, 09:40
Bedankt X_shooter1 voor al je (hobby)werk en tijd wat dit met zich meebrengt. :P
Dit ga ik zeker eens bekijken en overwegen voor een vervolg van...., en wie weet ..... ;)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Harryveolia op 21 februari 2016, 11:06
 :) Hoi X_shooter1  :)

Bedankt voor dit Moois we gaan er zeker gebruik van maken.  8) :-*

Mvg. Harry  ;) en Karin  :-*
Titel: Re: Rails project
Bericht door: yellowcake op 21 februari 2016, 12:13
Hartstikke bedankt X_shooter, dit is een setje dat zeker gebruikt gaat worden 8)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: kippenlijn op 21 februari 2016, 14:45
Verbeterpunten of aanvullingen zijn welkom.

Het is al eens eerder ter sprake geweest volgens mij. (misschien al voor de Coha hack)
Maar omdat dit in principe een Coha product is, en er van uitgaande dat het nog niet is gebeurd wil ik het volgende nogmaals onder de aandacht brengen.
N.a.v. dit sporen pakket voor iedereen er met volle teugen aan begint het volgende.
Ben eens aan het kijken geweest naar de Coha wisselsteller trackrules plus spoor xml bestanden waar hetgeen ik nu schrijf mogelijk is indien alle wisselsteller trackrules gewijzigd worden
Heb de trackrule Coha-BVL H R Linksaf aangepast die door mij is gebruikt, dan pas heb je de mogelijkheid om de verschillende geluidstype te kunnen selecteren, en nadien ook met de offset tool als je het bv. bij een ijzeren brug bent vergeten om het alsnog te kunnen wijzigen.
Nu is er (nog) geen enkele trackrule die het door jou ingevoerd geluid van je (mooie) spoor ondersteund.
Zeg met nadruk dat jou geen verwijt kan worden gemaakt, maar omdat er geen eigen standaard trackrule bij dit pakket zit heb je er vooralsnog niets aan met de ingevoegde geluid optie. ;)
Tot slot een plaatje, en neem het als team in overweging. (mocht je (team) belang hebben in het gewijzigde Coha-BVL H R Linksaf.xml bestand dan voeg ik het bij in dit bericht na een edit)

Ps. het ziet er goed uit, mijn complimenten! 8)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Teddybeer_TSL op 21 februari 2016, 15:09
@  X_shooter1 Bedankt voor de tracks ziet er mooi uit allemaal, echter heb ik een verzoek:
     * Zou het mogelijk wezen om het oude houten stootblok ook op de "Non Ballast Track" te zetten?

@ kippenlijn: Ik heb wel interesse in die XML file, of een lesje "hoe zet ik geluiden in de trackrules voor ts201x", ik heb menig keer getracht dit te doen, maar Faalde... (behoor (nog) niet tot een team)

Mvg,
Mike
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 21 februari 2016, 15:14
@kippenlijn: Als ik je goed begrijp zou jij een trackrule setje er bij willen zien met de verschillende geluidssets? Daar is nu binnen het team voor gekozen om achterwege te laten.

@Teddybeer_TSL: Ik zet het op de lijst
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Teddybeer_TSL op 21 februari 2016, 15:23
@ X_shooter1: *bow* dank je wel :)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: kippenlijn op 21 februari 2016, 17:21
@X_shooter,
Nou dat is aan jullie natuurlijk hoe of wat, maar ik had gedacht om het in de Coha wisselstellers trackrules in te voeren, ook al omdat ik die gebruik.
Het is alleen een kwestie van de gegevens invoeren van jou gebruikte sporen en verder veranderd er mijn inziens niets t.o.v. de bestaande Coha wisselstellers trackrules die gewoon bruikbaar blijven, oftewel er hoeft in principe geen nieuwe trackrule set bij te komen. :)

@Teddybeer,
Tsja ik heb dat wel gezegd over dat xml bestand, maar het lijkt me toch beter om het niet te doen.
Zeg niet dat het gebeurd, maar om mogelijk ondeskundig gebruik door derden te voorkomen, tevens zou er de goedkeuring van Conner moeten zijn, snappie. ;)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: kippenlijn op 22 februari 2016, 00:09
Nou ben er eens mee bezig geweest en kan niet anders zeggen dan dat het er puik uitziet. :)
Het komt ook aardig overeen met de gebruikte paint beddings.
Zit nog wel met, ik noem het maar overlapping, bij wissels wat ook meer/minder is te zien onder een bepaalde hoek. (zie plaatje wijsvinger)
En het spoor is breder wat voor mij zou betekenen dat oa. de wissel kastjes onderaan gedeeltelijk in de bedding verdwijnen.
Mja dat zijn voor jou onvoorziene omstandigheden waar een beginnend route bouwer geen last van heeft. ;)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 22 februari 2016, 08:45
De overlapping is mij bekend, maar dat is nu eenmaal hoe de game een wissel bouwt. Het is alleen heel duidelijk omdat de schaduw in de ballast zit. Ik zal nog eens kijken of ik dat aan de rail kan koppelen. Dan zal de overlap blijven, maar minder opvallend.

Wat betreft de objecten dicht op het spoor. Dat is nu eenmaal de prijs die betaald wordt voor bredere ballastbedden. Ik zal ook een hoop moeten veranderen bij mijn eigen route.

P.S. Mooi om het zo te zien in een echte situatie.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: TjoeTjoe op 22 februari 2016, 12:28
Heb de trackrule Coha-BVL H R Linksaf aangepast die door mij is gebruikt, dan pas heb je de mogelijkheid om de verschillende geluidstype te kunnen selecteren, en nadien ook met de offset tool als je het bv. bij een ijzeren brug bent vergeten om het alsnog te kunnen wijzigen.
Nu is er (nog) geen enkele trackrule die het door jou ingevoerd geluid van je (mooie) spoor ondersteund.

Zou je mij je aangepaste trackrule willen mailen?
Kan ik eens kijken waar ik de trackrules moet aanpassen, en kan dat nog meegenomen worden voor v1.2.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 22 februari 2016, 14:35
Druk maar is op de play knop, ik heb namelijk gewoon een collision box er op zitten, dus zal je trein het niet leuk vinden.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: kippenlijn op 23 februari 2016, 15:39
Zou je mij je aangepaste trackrule willen mailen?

Even ter kennisgeving aan allen;
Het is al eerder verstuurd en reeds een trackrule testbestand ontvangen, kortom er word op de achtergrond aan het spoorgeluid type gewerkt. :)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: yellowcake op 18 juni 2016, 14:00
Ik gebruik deze tracks nu al een hele tijd met plezier, maar is het misschien een idee om de trackbed ook als ground textuur te maken zodat je een strak geheel krijg op emplacementen?

Voor de "schone" tracks is er wel een goed alternatief, maar voor de "vuile" kom ik maar niet goed in de buurt.

Is maar een ideetje hoor ;)

groetjes Ingmar
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 19 juni 2016, 18:39
Ik ben met een update bezig waarbij ik nogmaals ga kijken naar grondtextures. In de update worden ook nog wat andere problemen opgelost.

Is er trouwens nog vraag naar een passende trackrule?
Titel: Re: Rails project
Bericht door: yellowcake op 20 juni 2016, 10:05
Misschien voor de Rheda 2000 rails. Deze liggen volgens mij verder uit elkaar dan de reguliere sporen geloof ik.

Voor de rest zijn voor mij de COHA trackrules toereikend.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: kippenlijn op 27 juni 2016, 17:42
s er trouwens nog vraag naar een passende trackrule?

Wel een wat late reactie, maar ik zie het zo dat een trackrule bij een sporen pakket hoort.
Mja daar staat tegenover dat bij volledig functioneren van de Coha wisselsteller je die trackrules moet gebruiken omdat anders de animatie schuif niet werk.
Kortom dan heb je weinig aan bijgevoegde trackrules bij een sporen pakket. ;)

Ps. wat eerder door mij gemeld is aangaande overlapping van spoorbedding heb je daar al wat op gevonden?
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 27 juni 2016, 21:58
En wat als ik trackrules voor en de wisselstellers en zonder aanlever ;)

Voor het overlappen heb ik denk ik een oplossing, maar die moet ik nog even daadwerkelijk uitvoeren.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: kippenlijn op 01 juli 2016, 00:20
Tsja, met de wisselstellers kan maar is op zich niet direct nodig want die zijn door Coha daar speciaal voor gemaakt.
Wat ik bedoelde was meer in de geest van standaard trackrules voor jou sporen pakket.

We horen wel hoe het met de overlapping afloopt in de goede zin van het woord. ;)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 08 juli 2016, 14:29
Helaas werkt mijn oplossing voor het overlappen niet, nu kan ik twee dingen doen, het zo laten of de ballast texture aanpassen zodat de schaduw helemaal weg is.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: kippenlijn op 09 juli 2016, 19:41
Ja maar wat houd dat in zonder schaduw, oftewel wat merken wij daarvan als gebruiker tijdens het rijden of zo ?
Persoonlijk vind k het ook niet mooi als je in meer/mindere mate dat geflikker bij wissels hebt tijdens het rijden.
Trouwens zou het nog wat uit maken of je de nieuwste GEFORCE GTX 1070 (http://www.geforce.com/hardware/10series/geforce-gtx-1070) hebt of zoals ik een oude Geforce GTX 650 m.b.t het schaduw effect? ;)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 09 juli 2016, 20:40
De schaduw zit ingebakken in de texture dus daar merk je qua performance niets van.

En welk geflikker bedoel je precies. Enige mate van geflikker komt bij elk railspakket voor doordat de spoorlofts onder elkaar door lopen.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: kippenlijn op 10 juli 2016, 22:39
Nja ik bedoelde meer dat je door de overlapping een soort van flikkering/schittering ziet of hoe het ook mag heten. ;)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 17 juli 2016, 15:41
Ja maar welke overlapping precies, bij wissels?
Laat maar heb het al gevonden in een eerder bericht. Ik kan aan die overlapping niets doen, Dat komt gewoon door de idiote manier waarop Train sim een wissel genereert. De twee ballastbedden komen slecht een cm boven elkaar te liggen waardoor ze gaan "vechten" om op het scherm te komen. Door de bredere bedding is dit duidelijker zichtbaar.

Na meer onderzoek naar grondtextures gedaan te hebben heb ik besloten dat die  niet verschijnen in een update. Het installatie en gebruiksproces is veel te ingewikkeld voor de gemiddelde bouwer en gebruiker. Daarnaast moet ik dan een volledig texture pakket maken omdat het toevoegen van texture aan een bestaande set niet zomaar kan.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 20 juli 2016, 13:17
Vanaf nu is de V1.1 beschikbaar om te downloaden.
V1.1 bevat 4 nieuwe trackrules, een nieuwe ballastloze uitvoering met een oud stootblok. Ook zijn de problemen met de HSL sporen verholpen en is er een transitiespoortype bijgekomen dat gaten voorkomt als je van HSL sporen naar normale sporen gaat.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: yellowcake op 20 juli 2016, 14:13
Ah top, zal ze van de week eens binnenhalen en bekijken.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: kippenlijn op 20 juli 2016, 18:57
Oke bedankt voor v1.1, en ja met die overlapping zal je dan mee moeten leven, het is niet anders als je er een hele heisa van moet maken om het mogelijk weg te krijgen. ;)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: kippenlijn op 22 augustus 2016, 12:00
X_shooter1, (Coha team)

N.a.v. Chris zijn Sleeperless Track dat bij het maken van een wissel je plots ter hoogte van de wissel bielzen krijgt te zien.
Laat dit nu bij jou spoor ook het geval zijn toen ik dat eens testte.
Nu heeft Chris dat opgelost door de bielzen onder de grond te laten zakken omdat hij ze niet weg kreeg.
Maar als je nu met de standaard Sleeperless een wissel maakt dan zie je geen verborgen bielzen, dus op de een of andere manier kan het wel.
Kortom kunnen jullie daar als team ook eens naar kijken? ;)

Ps. zie ook RailSim.nl (http://www.railsim.nl/forum_2012/index.php?topic=9894.msg114655#msg114655)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 22 augustus 2016, 12:12
Bedankt voor het melden! Ik heb het meteen aangepast en het zal spoedig in een update verschijnen.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Mark op 26 augustus 2016, 14:44
Hetzelfde gebeurd  met de Rheda 2000 sporen; mogelijk heb je die ook al meteen meegenomen maar ik meld hem toch maar even.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 26 augustus 2016, 15:22
Beste Mark, dat kan ik niet veranderen omdat er dan helemaal geen dwarsliggers op de wissels zijn en dan zweeft de rails dus op niets. Dan toch liever betonnen dwarsliggers.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Mark op 28 augustus 2016, 22:49
Bedankt voor de reactie X_Shooter, dan is het met de betonnen bielzen inderdaad beter  :)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Erwin d V op 02 april 2018, 16:45
Ik hoop niet dat er een straf op staat voor het negeren van waarschuwing dat er tenminste 120 geen nieuw bericht is geplaatst :-\ ;D. Maar het viel me op dat er geen wintertexture's aanwezig zijn. Is dat een bewuste keuze geweest? Ik lees hier niets over terug, niet in dit topic en ook niet in de handleiding. Ik zou het wel mooi vinden als dat er wel zou komen.
En anders doe ik wel net of Nederland in de (sub)tropen ligt..... ;)

Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 02 april 2018, 17:00
Hoi Erwin,

Geen straf hoor ;)
Het klopt dat er nog geen wintertextures zijn. Hier ben ik al wel mee aan de slag geweest, maar het is even stilgevallen. Ik ben druk bezig met mijn afstudeerstage en dan heb ik niet altijd zin om in de avond nog bezig te zijn, even ontspannen is dan wel prettig :D

Ik zal de komende tijd weer wat tijd hier in gaan steken om tenminste het bestaande pakket te updaten.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Erwin d V op 02 april 2018, 17:47


Geen straf hoor ;)
Pak van mijn hart, kan ik rustig slapen..... ;D

Er zij nog wat andere spoortypes in Nederland (geweest (Duo-betonblok, betonblokken met zig-zag verbinding)) Gaan die ook nog komen met de tijd?
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 02 april 2018, 18:02
Ik zou zeggen, plaats wat fotomateriaal. Wie weet
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Erwin d V op 02 april 2018, 19:17
Ik zal eens op safari gaan ;)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: Erwin d V op 05 september 2018, 12:45
Ik heb wat foto's gestuurd naar het info-emailadres, alleen nog niet van het zigzag-spoor. Wel met een andere variant van het moderne betonblokdwarsligger, vervuilde dwarsliggers met nieuwe ballast ;D

Groeten,
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 20 oktober 2018, 18:06
Uche Uche, wat een stoffigheid hier  ;)

Aangezien ik wat opmerkingen tegenkwam over het gebrek aan wintertextures in het sporenpakket, vond ik het tijd om eens het eea te laten zien en uit de doeken te doen.

Om te beginnen waarom het zo lang zo stil is geweest: ik heb afgelopen zomer mijn HBO studie met goed gevolg af kunnen ronden, mede door geen tijd te steken in train simulator, dat afstuderen neemt 5 maanden in beslag, dus de eerste helft van het jaar is er niets aan gebeurt. Na mijn afstuderen ben ik full-time gaan werken, 40 uur per week aan de bak dus met als resultaat dat ik niet altijd meer zin heb om te worstelen met 3ds-max of photoshop. Ten slotte zaten in de versie tot noch toe een aantal structurele problemen, met als gevolg dat er heel wat onderdelen vanaf nul herbouwd moeten worden. Hieronder is daarvan het eerste resultaat te zien: nieuw ballastprofiel, nieuwe ballasttexture, 3D bielzen (nog onder voorbehoud wat betreft impact), rails opnieuw gemapt en deels opnieuw getextured. Kortom, al heel wat nieuws, maar ook nog genoeg te doen. Ik vraag jullie geduld, ik ben slechts alleen en heb nog een leven naast train simulator. ;D
Titel: Re: Rails project
Bericht door: kippenlijn op 21 oktober 2018, 08:26
Aha, dat is goed nieuws en blij te horen dat je ermee aan de slag bent gegaan. :P
En zelfs met 3D bielzen wat door de komst van TS 64bit aantrekkelijk word om in het toekomstige pakket te zien.
Zal iig dit topic in de gaten houden om je vorderingen te mogen aanschouwen.

Succes met het verder ontwikkelen van dit pakket, en als het t.z.t klaar is laat het dan maar bulten gaan sneeuwen. ;D
Titel: Re: Rails project
Bericht door: trainboy199 op 21 oktober 2018, 21:27
Ziet er mooi uit!
Veel succes verder.  :)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: tezz36 op 15 november 2018, 18:35
Ziet er al super uit  :o :o ;) en ook zeer goed nieuws dat je het weer heb opgepakt om het winter klaar te maken :).
De privĂ© leven gaat ook voor & geduld is een schone zaak  8)
Titel: Re: Rails project
Bericht door: FrankBouwhuis op 31 januari 2019, 04:52
Hallo X_shooter1,

Mooi om te zien dat je nog steeds bezig bent met het sporenpakket. Ik maak er inmiddels graag gebruik van en kijk uit naar de nieuwe versie. Wellicht zit het er al in maar waar ik tegen aan loop is dat het ballastbed niet ver genoeg onder de grond doorloopt. Nu is dit normaal geen probleem, maar bij een beetje verkanting van het spoor "zweeft" het spoor aan de kant waar het omhoog gaat. Misschien is het mogelijk om het ballastbed iets verder naar beneden door te laten lopen.

Groeten,

Frank
Titel: Re: Rails project
Bericht door: kippenlijn op 01 februari 2019, 13:04
Kun je eens een plaatje laten zien wat je nu precies bedoeld zoals jij het ziet?
Heb hier (zie knipsel) bij Harderwijk een flinke verkanting maar zie niets "zweven".
Titel: Re: Rails project
Bericht door: FrankBouwhuis op 02 februari 2019, 14:14
Het plaatje wat je bijgevoegd hebt laat het probleem ook niet zo zien. Hierbij het probleem bij aanzienlijke (normale) verkanting.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 02 februari 2019, 14:30
Is het hoger leggen van de dijk geen optie, deze sporen zijn bedoeld om 30cm boven de ondergrond te zitten, met verkanting zou alles dan gewoon goed moeten gaan.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: FrankBouwhuis op 02 februari 2019, 15:03
Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn als je overal een dijk gebruikt. Gebruik je de dijk niet dan moet je de grond omhoog halen wat weer een lelijk effect geeft. Als je bijvoorbeeld kijkt naar WOP sporen of de VR sporen dan hebben deze allemaal een behoorlijke hoeveelheid ballastbed nog onder de grond liggen om dit probleem op te lossen.
Overigens is deze verkanting volgens de bouw norm. Mocht het ballastbed niet verder doorlopen dan is het ook geen probleem hoor. Het valt niet enorm op vanuit de cabine en ik gebruik jouw sporen graag.

Groeten
Titel: Re: Rails project
Bericht door: kippenlijn op 02 februari 2019, 15:57
Aha je bedoelt dat Frank, zo zie je maar weer dat een plaatje meer zegt dan duizend woorden. :)

Edit/
Maar het is wel erg veel lijkt het, heb net even getest met Coha spoor maar bij mij is dat niet zo heftig op een dijk als bij jou, en dat met een radius boog van 300.
Zie plaatje van de binnen/buitenbocht.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: X_shooter1 op 10 februari 2019, 17:32
Ook weer eens wat laten zien hier :P
In de onderstaande afbeeldingen zijn de nieuwe bedding, nieuwe bielzen voor beton en hout, seizoens textures voor herfst en winter te zien.

Ten slotte is een stukje van het nieuwe systeem voor het plaatsen van stootblokken te zien, maar hier later meer over.
In het kort is het om te voorkomen dat het pakket onnodig veel variaties krijgt waardoor het onoverzichtelijk wordt.
Titel: Re: Rails project
Bericht door: kippenlijn op 11 februari 2019, 08:02
Dat is heel goed nieuws om te zien dat er na enige tijd vorderingen te zien zijn! :P
De plaatjes zien er iig goed uit en dat belooft wat voor de toekomst.
Succes met het verder ontwikkelen van het rails project. :)